Da, toată lumea a citit corect. Cluj-Napoca atrage, după spusele propiului său primar, fonduri europene cât o țară ca Malta care are o populație de aproximativ 550.000 de locuitori, este în top la turism și membră UE din 2004. Edilul a luat cărămiduța et dixit: „Luăm peste 5 miliarde de euro pentru proiecte de dezvoltare”.
Presa plătită bine pentru a împroșca informații care mai bine apăreau în „etapa electorală” spune că la Cluj nu se mai pot da fonduri europene, că deja-s prea multe.
„Clujul va avea, în perioada următoare, cea mai prosperă eră economică din întreaga lui istorie. Această infuzie de cinci miliarde de euro va schimba în următorii ani Clujul”, a spus Boc.
Pentru că nu a știut gestiona situația, gospodarul a pasat pasajul de la Tăietura Turcului mai departe, în tabăra CFR-ului. A fost un obiectiv de campanie la începuturile sale ca edil, în anul 2006. Proiectul este unul complicat, iar lucrările din zonă, în cazul în care încep, blochează câteva căi de acces spre oraș. Pentru metrou primește două miliarde de euro… Proiectul care ne face să râdem. Nu doar pe noi, ci pe toți românii întregi la cap. În plus, așa a fost făcut proiectul, că mai prinde câteva mandate și apoi poate-i gata trenulețul de sub pământ. Și mai ia 1,1 miliarde pentru centura ocolitoare atât de mult promisă și pusă peste tot ca un brand național.
„Trebuie să te uiți și la ce resurse are această țară. Numai la Cluj-Napoca sunt proiecte de cinci miliarde de euro. Cinci miliarde de euro! Când a fost președintele Comisiei de Coeziune a Parlamentului European și a auzit că avem proiecte de patru miliarde de euro, că erau fără Spitalul Regional de Urgență, a spus că e mai mult decât primesc Malta sau Cipru de la Uniunea Europeană. Și noi avem atât doar pentru un oraș, nu pentru un județ”, a spus Emil Boc.
Spitalul Regional, iarași, nu-i invenția lui Boc. E a lui Marius Nicoară, fost președinte al CJ Cluj, care a lansat-o în 2007. De atunci, tot OSĂ se facă mâine, poimâine, acest spital.
Însă știe să își asume totul, ca un pașă de regiune. O parte din proiectele care într-adevăr au obținut finanțare de la Uniunea Europeană, prinse pe PNRR, trebuie să fie finalizate până în 2026. Din moment ce municipalitatea se măcăie la a pune la punct Axa de transport Moților – Mănăștur, probabil că vă dați seama cât va dura pentru construirea unui spital, centurii ocolitoare și alte proiecte care pun la fiert nervii clujenilor.
De restul vorbim doar despre o sete de nesatisfăcut de imagine.
PS: Vorba unui cititor: ”El atrage investiții de miliarde, dar nu e în stare să asfalteze strada Alexandru Donici de vreo 10 ani de când spunea că o va face… sunt vreo 150 de metri.”
El nu e capabil de nimic din ceea ce promite clujenilor. Orașul e într-un veșnic șantier, fără nicio finalitate.