Din oras

O minciună ca o bubă: Boc se laudă că atrage pentru Cluj-Napoca fonduri europene cât Malta, dar proiectele nu îi prea aparțin

Da, toată lumea a citit corect. Cluj-Napoca atrage, după spusele propiului său primar, fonduri europene cât o țară ca Malta care are o populație de aproximativ 550.000 de locuitori, este în top la turism și membră UE din 2004. Edilul a luat cărămiduța et dixit: „Luăm peste 5 miliarde de euro pentru proiecte de dezvoltare”.

Presa plătită bine pentru a împroșca informații care mai bine apăreau în „etapa electorală” spune că la Cluj nu se mai pot da fonduri europene, că deja-s prea multe.

 „Clujul va avea, în perioada următoare, cea mai prosperă eră economică din întreaga lui istorie. Această infuzie de cinci miliarde de euro va schimba în următorii ani Clujul”, a spus Boc.

Pentru că nu a știut gestiona situația, gospodarul a pasat pasajul de la Tăietura Turcului mai departe, în tabăra CFR-ului. A fost un obiectiv de campanie la începuturile sale ca edil, în anul 2006. Proiectul este unul complicat, iar lucrările din zonă, în cazul în care încep, blochează câteva căi de acces spre oraș. Pentru metrou primește două miliarde de euro… Proiectul care ne face să râdem. Nu doar pe noi, ci pe toți românii întregi la cap. În plus, așa a fost făcut proiectul, că mai prinde câteva mandate și apoi poate-i gata trenulețul de sub pământ. Și mai ia 1,1 miliarde pentru centura ocolitoare atât de mult promisă și pusă peste tot ca un brand național.

CITEȘTE: EMIL BOC ŞI CE PROMIŢI AZI, PROMITE ALTCEVA MÂINE, CĂ POATE SE UITĂ: Pasajul Tăietura Turcului a fost azvârlit în bătătura CFR. Acum se discută despre măreaţa realizare care va fi legarea Clujului la autostradă

CITEȘTE: Dar să vedem cum s-a târât pasajul de la Tăietura Turcului afară din gura politicienilor, către o planşetă, apoi către coşmarul birocratic românesc

„Trebuie să te uiți și la ce resurse are această țară. Numai la Cluj-Napoca sunt proiecte de cinci miliarde de euro. Cinci miliarde de euro! Când a fost președintele Comisiei de Coeziune a Parlamentului European și a auzit că avem proiecte de patru miliarde de euro, că erau fără Spitalul Regional de Urgență, a spus că e mai mult decât primesc Malta sau Cipru de la Uniunea Europeană. Și noi avem atât doar pentru un oraș, nu pentru un județ”, a spus Emil Boc.

Spitalul Regional, iarași, nu-i invenția lui Boc. E a lui Marius Nicoară, fost președinte al CJ Cluj, care a lansat-o în 2007. De atunci, tot OSĂ se facă mâine, poimâine, acest spital.

CITEȘTE: Rafila aruncă în 2027 posibila finalizare a Spitalului Regional de Urgență Cluj. OSĂ fie fix 20 de ani de la prima minciună electorală cu privire la această investiție

Însă știe să își asume totul, ca un pașă de regiune. O parte din proiectele care într-adevăr au obținut finanțare de la Uniunea Europeană, prinse pe PNRR, trebuie să fie finalizate până în 2026. Din moment ce municipalitatea se măcăie la a pune la punct Axa de transport Moților – Mănăștur, probabil că vă dați seama cât va dura pentru construirea unui spital, centurii ocolitoare și alte proiecte care pun la fiert nervii clujenilor.

CITEȘTE: BASMELE DESPRE METROU CONTINUĂ. Primarul Emil Boc susține că studiile tehnice pentru aceste proiecte conțin toate soluțiile, inclusiv un plan de managemet al traficului. MATEMATICA, IDIOATA DE EA, ÎL CONTRAZICE. Dar ce contează?

De restul vorbim doar despre o sete de nesatisfăcut de imagine.

CITEȘTE: Cătălin Avramescu: ”Elefanţi albi la Cluj”. Da, este despre inutilitatea megalomaniacală a metroului lui Boc. Nu numai Ziar de Cluj vede că se umblă-n curul gol

PS: Vorba unui cititor: ”El atrage investiții de miliarde, dar nu e în stare să asfalteze strada Alexandru Donici de vreo 10 ani de când spunea că o va face… sunt vreo 150 de metri.”

El nu e capabil de nimic din ceea ce promite clujenilor. Orașul e într-un veșnic șantier, fără nicio finalitate.