In vizor

Se putea ca Pasajul de la Tăietura Turcului să fie făcut corect și coerent? Pe randările lui Boc arată excelent, în realitate este un pericol public

Non-administrația Boc s-a lăudat că va face, va drege și victorii mărețe vom culege cu Pasajul de la Tăietura Turcului. Traversarea de la Tăietura Turcului peste calea ferată este locul unde incompetența ne arată cum în orașul de 5 stele nu avem un pasaj supra sau subteran pentru mașini, datorită unei magistrale CFR. Tot cartierul Grigorescu, Floreștiul, Baciu, zona stadion CFR și Tetarom I sunt în delir zilnic la fiecare tren care trece pe acolo. Problema e așa de gravă de foarte mulți ani și autoritățile dorm. Ultima data au dat vina pe CFR, dar oare nu am avut noi prim-ministru din Cluj? Oare CFR nu era în subordinea guvernului sau compania în sine sub ministerul transporturilor deci tot sub premier? Cine spumele mării să fi fost acel premier?

  • Emil Boc a promis construirea pasajului, în calitate de primar, în anul de grație 2008 și și-a întărit voința de a-l finaliza în mandatul de premier al aceluiași Emil Boc (nu-s doi oameni diferiți). De făcut, Primăria a făcut ce se pricepe cel mai bine: un studiu de fezabilitate, de 500 000 de lei, pe care l-a cedat CFR-ului, care a preluat povara construirii pasajului în cadrul unui proiect mai amplu, de modernizare a liniei feroviare Cluj-Oradea, care mai include încă 9 pasaje, 34 de poduri, 4 tuneluri și 22 de stații. În cadrul acestui proiect, pasajul ar trebui realizat până în anul 2026.

De când cu dezvoltarea economică a Căii Baciului şi a comunei Baciu şi traficul dinspre Floreşti către locurile de muncă din aceste locaţii, şoferii s-au plâns de traficul infernal provocat de trecerea la nivel cu calea ferată, de pe Tăietura Turcului.

Fiecare tren care tranzitează zona duce la formarea unor cozi infernale.

Fireşte, în foame după imagine, populistul din gură Emil Boc s-a prefăcut o vreme că aude aceste reclamații și a anunțat că face un pasaj (sunt deja 6 sau 7 ani de la ultimul anunţ triumfalist că pasajul e imediat, după colţ, gata, la cheie).

Când a constatat că e un nevolnic investițional, l-a mutat în ograda companiei CFR și Ministerului Transporturilor (răii care nu vor să dea aprobările – EL ÎNSUŞI BOCUL ar vrea, dar alţii nu-l lasă).

Aceştia (Ministerul Transporturilor şi CFR-ul), vor moderniza cândva linia de cale ferată și vor face şi investiția în pasaj (acum au și banii din PNRR, pe care trebuie să-i isprăvească pe lucrare până în 2026).

De realizat din acest proiect, s-a realizat o randare în anul de grație 2021, iute publicată pe pagina primarului Emil Boc, ca realizare majoră care OSĂ fie.

https://www.facebook.com/watch/?ref=embed_video&v=229281382673424

Dar să vedem cum s-a târât pasajul de la Tăietura Turcului afară din gura politicienilor, către o planşetă, apoi către coşmarul birocratic românesc:

  1. Era într-o zi, probabil frumoasă, a anului 2013, când PNL Cluj îi propunea lui Emil Boc, proaspăt reînșurubat (cu chin) în al treilea mandat, construirea unor poduri pentru mașini peste calea ferată în zona Fabricii de Zahăr şi pe strada Tăietura Turcului pe motiv că barierele ţin în loc zeci sau chiar sute de maşini odată.
  2. Ce a făcut Emil Boc? Și-a însușit ideea și, după o vreme, a început să o promită. Normal, fiecare an electoral începea cu un pasaj peste calea ferată și se termina în povești.
  3. În 2016, dădea pasaje la tot cartierul, să aibă fiecare clujean pasajul lui.
    ”Primul pasaj pe care îl avem în lucru este cel din Mărăști, unde disputa nu este dacă se face pentru că lucrurile sunt clar adjudecate, disputa este dacă se face suprateran, adică să fie de la biserica Sf. Petru până dincolo de Piața Mărăști, un pasaj suprateran pentru ca cei care merg la Aeroport să treacă pe deasupra pe un pasaj pe stâlp de beton. O altă părere este ca pasajul să fie subteran. Opiniile sunt împărțite, dar specialiștii vor tranșa disputa. Noi suntem pregătiți în 2017 să punem bani din buget pentru pasaj. Din perspectivă pragmatică pe deasupra este mai ușor de făcut, din perspectivă urbanistică și estetică pe dedesubt arată mai bine.  Dacă specialiștii ne vor spune că la pasajul subteran vor fi costuri de realizare, dar va rezolva o problemă pe 100 de ani, nu mă voi opune. Dar părerile specialiștilor sunt cele care vor fi ascultate”,  promitea Emil Boc.
    Cică: ”Pasajul ar urma să rezolve problema de trafic din sensul giratoriu din Mărăști, o zonă foarte aglomerată a orașului.” (ați mai auzit ceva despre acest pasaj?)
  4. Apoi: ”Două alte pasaje pe care municipalitatea le are în vedere ar urma să fie construite la Tăietura Turcului și în Piața Mihai Viteazu.” E? Și-n Piața Mihai Viteazul, peste Cinema ”Florin Piersic”… Mă rog, tot atunci promitea că va lărgi străzile. Atâta le-a lărgit că au rămas clujenii cu gura căscată!
  5. În 2018 clujenii se întrebau disperați: unde e pasajul de la Tăietura Turcului? Și remarcau, pe bună dreptate că: ”Emil Boc  se îngroapă în studii de fezabilitate dar nu finalizează nimic. Au trecut deja doi ani de la alegerile locale şi niciun proiect major finalizat nu putem trece în dreptul lui!”
  6. Boc a dat rapid un răspuns. Rapid din punctul său de vedere, că l-a dat în ianuarie 2020: ”Pasajul rutier peste Calea Ferată va fi făcut de CFR. Primarul Boc a spus public că Primăria ar fi predat studiul de fezabilitate deja făcut pentru respectivul pasaj Companiei care l-ar putea realiza din bani europeni. Termenul este 2023”. Prin urmare, la anul și la mulți ani!
  7. Că la finalul anului 2019, trompeţica lui Boc, Dan Tarcea, declara: ”Pe Tăietura Turcului trebuie să facem un pasaj peste calea ferată. Vorbim de un proiect destul de complex pentru că are multe legături. Este un drum de legătură care vine prin Baciu pe lângă calea ferată şi trebuie să asigurăm legătura cu viitorul pasaj. Avem legătura cu Romulus Vuia și cu Maşiniștilor şi trebuie să rezolvăm această structură. O să fie un drum care va duce spre zona centrală, iar cel de-al doilea drum va fi pe lângă calea ferată care trebuie să facă legătura cu Podul Oaşului. Dacă cineva vrea să meargă din Baciu în Mărăşti să folosească acest drum de legătură. Vor fi 6-7 drumuri care vor fi conectate la acest pasaj suprateran. E un proiect extrem de scump, iar la o primă estimare ne va costa 200 de milioane de lei, dar nu avem momentan toate datele de la proiectanţi.”
  8. Și tot așa: când îl face Primăria, când se face din fonduri europene, mai e puțin și acuși se trag banii din bancomat, când CFR nu vrea, când CFR vrea, nați-o ție, dă-mi-o mie, Boc tot vericaliza la poarta promisiunilor până când, în 13 decembrie 2021, a anunțat triumfal, pe pagina sa electorală de Facebook, că „pasajul de la Tăietura Turcului a intrat în procedura de licitație”
  9. Dar a venit nu-ş ce contestaţie, care s-a finalizat, uite chiar acuşica, ia, după un an.
  10. Aşa că de la anul, în 2023, că tot au venit banii de la PNRR, OSĂ se construiască

După ce OSĂ se construiască, Emil Boc va lua o cărămidă în mână și se va izbi ritmic peste pieptuțu-i de edil care a făcut și a dres.

Dar până la a face acest lucru, randarea de mai sus și proiectul în sine este contestat ca fiind neconform tehnic, nepractic și chiar periculos.

CITEȘTE ȘI: API îi cere lui Boc să prevadă de urgență o SUBTRAVERSARE la Tăietura Turcului. ”Loserii” de PIETONI, lăsați să-și RIȘTE viața

Un film postat pe pagina de Facebook a Clujului Civic, lămurește în detaliu de ce proiectul este varză.

https://www.facebook.com/antoniomicleatvr/videos/289917500109502