Din oras

Food Waste Combat s-a alăturat inițiativei globale „Plastic Free July”. Timp de o lună, clujenii vor afla cum să diminueze cantitatea de plastic din viețile lor

„Plastic Free July” a pornit cu pași mărunți în anul 2017, din însorita Australie. Pe atunci, echipa care se ocupa de proiect era formată dintr-o mână de oameni. Azi, inițiativa a ajuns la nivel global, iar printre cei care au ales să se alăture proiectului se află și Food Waste Combat, din Cluj-Napoca.

 

„Inițiativa se desfășoară pe plan internațional de ceva vreme, prin simpla conștientizare a problemei plasticului în viața noastră. În România, proiectul a ajuns prin intermediul câtorva activiști voluntari. Cam de doi ani a ajuns și în România. Pentru că deja, în rândul activiștilor și voluntarilor pe sustenabilitate, se știe și se vorbește mult despre „Plastic Free July”, noi am spus să ne alăturăm. Fetele din echipa de comunicare au venit cu propunerea de a face 5 ilustrații cu cele 5 regui de reducere a plasticului și a risipei de resurse, în general. Vom posta câte un îndemn pe săptămână.” a povestit Camelia Gui, coordonatoarea proiectului Food Waste Combat.

 

Sopul este unul de informare și susținere a voluntarilor și activiștilor. Asta pentru că informarea este cea care poate duce la acțiune.

 

„Eu, de exemplu, când a fost vorba despre „Plastic Free July” mai demult, cu asta mi-am început reducerea cantității de plastic pe care o foloseam, cum ar fi apa îmbuteliată pe care o beam când eram în afara casei. Am băut mereu apă de la robinet, dar mi-am dat seama că există plastic în viața mea. Ori cumpăram sucuri, ori cumpăram minuni ambalate în plastic. De la „Plastic Free July” am avut ideea asta să îi îndemn pe oameni să bea apă potabilă de la robinet, să răspândesc această idee și să îmi reduc chiar eu consumul de plastic. Întradevăr, informarea poate declanșa o schimbare foarte bună de comportament, chiar semnificativă.” a mai spus Camelia Gui care susține că această inițiativă este un îndemn mai degrabă, decât o obligare sau un concurs în care să ne lăudăm care și cât plastic a redus.

 

„E un îndemn la a fi mai atenți. E clar că nu te va pune nimeni la colț. „Plastic Free July” nu este despre a inventaria cine are mai puțin plastic în casă sau despre a arunca tot plasticul pe care îl găsești în jurul tău. „Plastic Free July” e despre mai multă atenție. Trebuie să fii mai atent, să contorizezi cât plastic faci, și dacă poți să și reduci luna aceasta, ar fi grozav. Dar măcar atenția ar trebui să fie puțin ridicată în această lună, la consumul de plastic.”

 

Cei care vor să fie la curent cu cele mai noi proiecte ale Food Waste Combat și, mai ales, să învețe despre cele cinci reguli anti-risipă, o pot face pe pagina de facebook a asociației.

 

Susține Ziar de Cluj!

Timp de aproape 10 ani, ți-am oferit gratis articolele noastre. A venit timpul să devenim parteneri. Ziar de Cluj va implementa în curând abonamentul de 10 lei pe lună pentru toți cititorii. Pentru toți cititorii care ne respectă curajul și experiența.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *