Din oras

Emil Boc apreciază Media9.ro ca fiind din secolul trecut: „Sursa voastră de informare e veche, depășită sau din secolul trecut”

Întrebat în privința întâlnirii cu proiectanții pentru dezvoltarea unei piste de biciclete pe traseul Gilău-Apahida, idee vehiculată de media9.ro, primarul Emil Boc a apreciat această sursă de informare ca fiind una învechită, „de secolul trecut”.

Piste de biciclete pe malul Someșului pe direcția Gilău-Apahida?
 
Solicitat de moderator, în cadrul unei intervenții telefonice la Ziualive, să clarifice perspectiva administrativă în privința dezvoltării traseului biciclistic, în urma discuțiilor dintre primarul Emil Boc și proiectanți, edilul a explicat că o asemenea analiză nu a existat, iar sursele de informare la care apelează sunt învechite și nu sunt de încredere:

„Domnule primar, conform Media9.ro, miercuri ați avut o întâlnire cu proiectanții care propun pe lângă centura metropolitană și pista de biciclete metropolitană care să lege Gilăul de Apahida.

Îmbrățișați această idee?”, a fost întrebarea moderatorului Carol Vlad de la Ziualive.

„Tocmai v-am spus de culoarul de mobilitate de pe malul Someșului”, a reacționat primarul Boc. 

„Da, dar aici era vorba de piste, nu ați făcut precizări…”, a insistat moderaotrul. 

„N-am avut întâlnire cu nici un architect.

Cu nimeni. 

Cine e sursa voastră de informare e depășită sau veche sau din secolul trecut.

Pur și simplu am vorbit de proiectul NOU pe care-l avem de culoar de mobilitate pe malul Someșului de la Gilău la Apahida și tocmai ieri l-am discutat în cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică”, a susținut Emil Boc. 

Site-ul generalist media9.ro a lansat în cursul acestei săptămâni ideea unei întâlniri dintre primarul Emil Boc și proiectanții care i-ar fi propus realizarea unui culoar velo pe malurile Someșului pe traseul Gilău-Apahida. 

sursa captură: media9.ro

Emil Boc a susținut, la rândul său, că dezvoltarea unui traseu velo face parte din proiectul nou de amenajare a malurilor Someșului în cadrul unui culoar de mobilitate, dar a dezavuat ideea unei întâlniri cu proiectanții, oferită „în exclusivitate” de media9.ro. 

În cadrul intervenției telefonice de la Ziualive, primarul Emil Boc a detaliat ideea dezvoltării metropolitane a Clujului, asupra căreia s-a pronunțat în câteva rânduri, după cum a reflectat și Ziar de Cluj

CITEȘTE ȘI: Conectarea Clujului la Autostrada Transilvania tot mai aproape. Emil Boc: „Începutul anului 2022 ar trebui să ne găsească cu proiectul gata”

„Important este că acum avem trenul metropolitan, pe o distanță de 50 km în prima etapă și pe o distanță de 100 km într-o etapă ulterioară, de la Huedin la Dej.

 Acum de la Nădășel la Bonțida, care va dezvolta foarte mult acest culoar de mobilitate pe cale ferată, va duce investiții și va contribui la extinderea disciplinată și ordonată a Clujului în aria metropolitană.

Clujul, așa cum am spus, trece la nivelul următor de dezvoltare, prin corelarea dezvoltării cu Apahida, Baciu, Florești, Gilău, Gârbău, Jucu sau Bonțida.

Cel puțin în aria aceasta avem un prim element de dezvoltare și am decis cu primarii din zonă să ne corelăm planurile urbanistice generale, astfel încât pe malul Someșului să avem un culoar de mobilitate pietonală și velo de la Gilău până la Apahida.

Pur și simplu să creăm o alternativă și să folosim malurile Someșului și asta înseamnă că toți cei din comunele limitrofe trebuie să își includă în PUG, așa cum și Cluj-Napoca deja a făcut, iar noi deja avem proiecte în derulare. (…).

Am pornit proiectul de mobilitate de la Câmpul Pâinii, paralel cu calea ferată, un drum de 21 de metri, bulevard în toată regula, până la gară, un culoar de mobilitat alternativ, care va decongestiona traficul din zonă și să permită dezvoltarea economică a părții de nord a orașului”, a declarat Emil Boc la Ziualive. 

Astfel, dezvoltarea metropolitană a Clujului vizează realizarea trenului metropolitan, dar și a culoarului de mobilitate urbană pentru pietoni și velo pe malul Someșului de la Gilău la Apahida. 
Alte proiecte vizate sunt Centura Metropolitană, precum și culoarul de mobilitate urbană de pe strada Câmpul Pâinii, pe linia ferată, care va duce la descongestionarea traficului și dezvoltarea zonei de nord a municipiului Cluj-Napoca. 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *