In vizor

CLUJUL NIMANUI. Strada care nu exista pe harti si nu a vazut asfaltul sau deszapezirea

Se afla in cartierul clujean Europa, intr-o zona considerata de lux, insa conditiile in care a fost inregistrata si ingrijita de autoritati sunt parca din lumea a treia. Strada Janos Zsigmond nu se vede pe hartile taximetristilor, si, o data dibuita, arata ca dupa razboi. Locatarii se plang ca municipalitatea nu a inregistrat la timp existenta ei nici macar pentru furnizorii de utilitati. 

Strada este perpendiculara pe o alta, Alecu Russo, la fel de paraginita, care leaga Calea Turzii de strada Eugen Ionesco. Totul arata ca o ulita de la tara, cu noroi intarit si gropi, marginit de terenuri virane pline de balarii. 

“In mod clar strada nu e inregistrata din incompetenta celor din Primarie, pentru ca nu ii intereseaza. Cand am incheiat contractul pentru furnizarea gazului metan, a trebuit sa umblu trei zile ca sa pot sa imi obtin codul postal. Acesta trebuia sa fie comunicat de Primarie institutiilor care furnizeaza utilitati. Nu mi s-a facut contract la gaz pana nu am obtinut codul postal, altfel nu ar fi putut sa trimita corespondenta”, arata Sorin Gherman, unul dintre locatari. 

Primele case au fost inaltate in zona in 2006, iar strada a fost infiintata oficial in 2007. 

“La noi nu vine niciodata deszapezirea, pentru ca este strada privata, accesul pe Alecu Russo se face greu, plus ca se construieste un depozit de medicamente, iar santierul a distrus si bucatica asfaltata de Centrul de Dializa  pana acolo. Copiii care fac dializa trebuie sa suporte in fiecare zi hurducaturile transportului prin gropile de pe strazile noastre, de pe Eugen Ionesco pana pe Calea Turzii”, a mai spus Gherman. 

Clujeanul spune ca a facut nenumarate sesizari. 

“Primaria a pus asfalt razuit pe Eugen Ionesco, angajand o firma si, in contrapartida au facut Alecu Russo. Cand am sunat la Primarie, la doamna Cora, mi-a zis ca institutia nu a platit nicio lucrare pe Alecu Russo, niciodata. Constructorul mi-a spus ca Primaria a dat dispozitii sa se puna piatra acolo. Ca au facut ei un barter si s-au inteles ca pot sa le dea contractul pentru Alcu Russo, e alta poveste. De atunci, noi cerem mereu sa intre masina de deszapezit, sa puna niste piatra pe strada. Eu am bagat piatra din banii mei pe Alecu Russo si Janos Zsigmond de cel putin 10.000 de lei”, a atras atentia clujeanul. 

Solutia ar putea fi ca toti cei care stau pe strazi cu probleme sa se alieze si sa ceara sa li se scada impozitele. 

“Toti cei care stam pe strazi neasfaltate ar trebui sa depunem o petitie la Primarie, sa cerem sa ni se reduca impozitele ca si cum am fi la tara. Nu mi se pare normal sa platesc mii de lei impozit pe an fara sa primesc nimic de la Primarie. I-am intrebat pe consilieri ce primesc pentru acesti bani si nu mi-au dat niciun raspuns”, a dezvaluit el. 

Iarna, locatarii merg cu lopata si curata strada de zapada. Acum exista discutii sa se stranga bani pentru pavarea strazii. 

“Primaria nu se implica in niciun fel. Pe banii nostri am adus aici reteaua de apa, canal si gaz. Daca facem si strada pe banii nostri si Primaria e proprietar, care e smecheria? Inteleg, trebuia sa interzica strazile private, sa dea voie sa se racordeze primele cladiri la utilitati, apoi se asfalta si era a primariei. Nu s-a facut niciun studiu de fezabilitate legat de traficul de pe Eugen Ionesco, pentru ca, dimineata, cei care vin de la Turda nu coboara pe Calea Turzii, ci vin pe aici spre Manastur, la fel si in sens invers. 

Oficialii Primariei sustin ca strada Janos Zsigmond apare pe harti,

“La noi apare in nomenclatorul stradal, deci sigur au buletine, strada exista din punctul de vedere al Primariei. Fiind strada privata, nu putem interveni. Exista  o baza legala prin care pot trece in administrarea primariei, dar initiativa trebuie sa vina de proprietari”, a precizat un reprezentant al Biroului Mass-Media al Primariei Municipiului Cluj-Napoca. 

A fost invocata in acest sens o Hotarare de Consiliu Local care prevede pasii care ar trebui urmati pentru trecerea acestor drumuri in proprietatea statului. Astfel, se cere ca drumul sa respecte “conditiile impuse prin documentatiile de urbanism aprobate si vizate spre neschimbare”, prezentarea cartii funciare in care e inscris drumul si documentatia cadastrala aferenta. Se intocmeste un proces verbal de trasare a drumului si un act de donatie semnat de proprietari. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *