Să ne trăiești, podule, 100 de ani! Și fără reparații. Doi ani au fost deja măcinați de un zăcământ de sare. Au mai rămas 98…
După ce edilul Boc declara că modernizarea Bdului 21 Decembrie 1989 se face pentru 100 de ani înainte, viceprimarul Dan Tarcea afirmă că podul de sare Porțelanului reprezintă un proiect cu bătaie lungă: Va rezista 100 de ani.
Per Cento Anni
„Avem o veste bună și pentru podul Porțelanului!” – a anunțat viceprimarul Dan Ștefan Tarcea în cadrul intervenției telefonice la postul local de radio napocafm.
„A fost dat ordinul de începere a lucrărilor în data de 26 Aprilie 2022!
Urmează o perioadă în care va avea loc aprovizionarea cu materiale de construcție și organizarea de șantier, și abia pe sfârșitul lunii Mai se vor vedea lucrări pe teren.
Pentru că și aici discutăm de o componentă metalică – se va face în hale și urmează să fie aduse părți din pod cu transporturile agabaritice aici.
Deci, de aceea pe teren lucrările se vor vedea la începutul lunii iunie 2022”, a relatat Dan Tarcea.
Valoarea proiectului este de 11 milioane lei. Autoritățile susțin că, potrivit noului contract, termenul de execuție al lucrărilor este de 7 luni de zile.
Podul de sare devine podul viitorului…
„Durata de viață o să fie de 100 de ani!” – a promis viceprimarul Dan Tarcea.
„Așa ne-au asigurat constructorii. Și așa au fost făcute și proiectările astfel încât în următorii 100 de ani să nu mai fie nevoie de intervenții”, a detaliat acesta.
Viitoare intervenții vor fi «doar de mentenanță».
„Dacă-mi dați voie…
O sută de ani – aici nu intră și anii de fabricație?!
Pentru că, altfel, ar lungi-o vreo 25 și, atunci, mai rămân numai 75 de ani de rezistență a podului” – a fost intervenția moderatorului Lucian Danciu.
„Au mai rămas 98 de ani! Dacă e să eliminăn anii de fabricație.
Doi ani, din păcate, au fost pierduți cu acel zăcământ de sare”, a răspuns în glumă și viceprimarul Tarcea.
Podul de Sare – Aprilie 2019 – Aprilie 2022
În 2019, în luna aprilie, podul Porțelanului a fost închis circulației pentru lucrările de modernizare, care urmau a se efectua conform unei documentații tehnice întocmite în urmă cu 5 ani. Studiile geotehnice realizate nu au descoperit sarea din sol, iar podul a fost închis în 2019, timp de 8 luni, efectiv degeaba.
În 18 decembrie 2019, vechiul pod Porțelanului, „reabilitat”, a fost redeschis. El trebuia să devină exclusiv unul pietonal, iar lângă acesta, conform proiectului inițial, ar fi trebuit construit un nou pod rutier.
Numai că, de abia la 8 luni de la începerea lucrărilor, s-a descoperit, unde ar fi trebuit să fie baza noului pod rutier, o pungă de sare. Sare care trebuia descoperită din 2015, fiindcă de-asta au fost plătite studii geotehnice.
Noul proiect era așteptat în luna ianuarie 2020, nu 2021, nu 2022.
Noul pod Porțeanului ar putea deveni funcțional la începutul anului următor, adică în 2023.
Dacă nu se va descoperi un nou zăcământ de sare…