Din oras

Un singur politist local la 2.000 de clujeni, mult sub numarul impus de lege

Cu toate ca legislatia prevede ca este necesar un politist local la o mie de locuitori, in Cluj-Napoca acest lucru nu este respectat. Numarul politistilor locali este mult prea mic, de unul la 2.000 de persoane. Mai mult, o buna parte dintre angajatii Directiei Generale Politia Locala au atributii de paza a unor obiective, astfel ca prezenta lor in carteierele orasului este, practic, inexistenta.

Directia Generala Politia Locala din cadrul Primariei municipiului Cluj-Napoca are 206 angajati, respectiv 161 de politisti  locali si 45 de angajati personal contractual cu atributii de paza obiective. Asta, cu toate ca legislatia in vigoare prevede ca fiind necesar un politist local la 1.000 cetateni.
La un simplu calcul, tragem concluzia ca un singur politist local trebuie sa deserveasca 1.500 de clujeni. Bineinteles, daca ii eliminam pe cei cu functii de conducere – adica un director executiv, sapte sefi de serviciu si sase sefi de birou, la care adaugam inca 45 de politisti care sunt, de fapt, paznici la diferite institutii publice, mai raman sa patruleze pe strazile orasului abia 147 de politisti locali. Adica unul la peste 2.000 de locuitori.

Potrivit unui raspuns transmis redactiei Ziar de Cluj, politistii locali au la dispozitie doar 14 masini si trei motoscutere. Ei sunt organizati in sapte servicii si sase birouri, cu patru sedii, in cartierele Marasti, Gheorgheni, Someseni si Zorilor.

Cei mai multi dintre ei actioneaza pentru a mentine ordinea publica. Totusi, chiar si asa, numarul lor este insuficient. Doar noua politisti locali trebuie sa actioneze in sapte zone din Cluj-Napoca. Pentru controlul traficului rutier, sunt arondati 14 politisti locali in zona centrala, in doua schimburi, si cate un echipaj de doi politisti locali in celelalte sapte zone din oras. Cu alte cuvinte, majoritatea politistilor sunt concentrati in zona cetrala a orasului, iar in cartiere prezenta lor este insignifianta.

Cand este vorba de sesizarile clujenilor privind incalcarile unor legi de urbanism sau ale unor norme privind protectia mediului, la fel, numarul lor este insuficient. Doar doi angajati sunt pusi la dispozitie pentru astfel de controale, iar acestia sunt nevoiti sa acopere toate cartierele orasului.

“In functie de situatie se organizeaza actiuni si pentru schimbul trei”, arata Primaria Cluj-Napoca.Cu alte cuvinte, pe timp de noapte, politistii locali actioneaza doar in situatii exceptionale.

Pentru relatia directa cu publicul Centrului de Informare pentru Cetateni, acolo unde sunt preluate sesizarile clujenilor prin dispecerat, unde sunt gestionate procesele verbale si sunt solutionate problemele de natura juridica, sunt pusi la dispozitie 28 de angajati.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *