Din oras

Transport public de noapte deficitar în Cluj-Napoca. Autobuzele noi sunt ținute în garaj

Transportul public de noapte a fost reluat în Cluj-Napoca odată cu ridicarea restricțiilor legate de pandemie. La fel ca înainte de apariția COVID-19, se circulă pe o singură linie, respective 25N. Clujenii reclama faptul că sunt folosite autobuze vechi, în timp ce cele noi sunt ținute în garaj.

“Cele 2 vehicule care deservesc linia 25 între 23:00 și 1:00 sunt autobuze diesel, deși Cluj-Napoca dispune de 132 de troleibuze și 41 de autobuze electrice, iar traseul este unul de troleibuz”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook Mobilitate Cluj-Napoca.

Pe aceeași pagină este semnalat și aspectul prețului biletelor. Deși traseul lui 25N este doar urban, este perceput un tarif specific zonei metropolitane.

“Deși traseul este 100% urban, titlurile de călătorie urbane nu sunt valide – în loc de 2.5 lei, tariful este de 4 lei, specific unei călătorii în afara orașului/metropolitane. De asemenea, abonamentele urbane, fie ele pe 25 sau pe toate liniile, nu sunt valabile”, scrie pe Mobilitate Urbană.

O altă problemă ridicată de cei de la Mobilitate Urbană face referire la modul de comunicare deficitar, dar și la faptul că biletele se cumpără de la șoferul de autobuz sau din mijloacele de transport.

“Compania de transport public, care nu are social media, informează pe site astfel: „Călătorii au posibilitatea de a cumpăra biletele de călătorie de la conducătorii auto sau de la POS-urile instalate în mijloacele de transport”, nu și de la automatele din stații sau din aplicația 24Pay”, mai spun cei de la Mobilitate Urbană.