Editorial

Textul pe care orice taximetrist clujean trebuie sa il citeasca! Invatati sa fiti uniti, domnilor taximetristi, fiindca politicienii vor sa va ia painea!

Am urmarit cu mare atentie activitatea din ultimul an a consilierului Ioan Bildea si cred cu tarie ca este unul dintre cei mai de bun simt si constanti consilieri locali din actuala administratie, chiar daca nici propriii lui PNL-isti nu-l suporta, normal, fiindca iese in evidenta prin munca, iar ei ies in evidenta prin nemunca.

Bildea a reusit cateva lucruri importante prin ambitia cu care a insistat la Emil Boc pentru rezolvarea lor. Desigur ceea ce pare exceptional la Ioan Bildea, faptul ca ii pasa, ar trebui sa fie de fapt o stare de normalitate pe care s-o regasim in dreptul fiecarui consilier local. Nu e cazul, iar asta il face si mai pretios din punct de vedere politic pe Nelu, fiindca ii da o optiune serioasa pentru un viitor post de viceprimar. Toti ceilalti consilieri locali, FARA EXCEPTIE, reprezinta cu onor cea mai slaba garnitura de alesi locali din istoria moderna a Clujului. 

Dar nu intotdeauna sunt de acord cu domnul consilier Bildea si cred ca asa si trebuie sa fie, sa dezbatem propunerile fiecaruia dintre noi, sa aducem argumente pro si contra in mod civilizat.

Ultima sa initiativa de a strange semnaturi pentru activarea in permanenta a transportului de noapte pe mijloacele de transport ale CTP este o masura, daca se va pune in aplicare, costisitoare, ineficienta, lipsita de relevanta si care, fiindca trebuie sa vedem toate perspectivele, ameninta sa distruga definitiv piata taximetriei clujene. Sa ma explic.

Ioan Bildea a initiat o petitie online in care cere suport pentru implementarea sistemului de calatorie noaptea. Facebook-ul a reactionat corect, oferindu-i domnului Bildea suportul a peste 8-9.000 de clickuri. Chiar daca este importanta aceasta cifra, ea nu este relevanta nici macar ca impact social, fiindca acesti 8-9000 de oameni reprezinta in cel mai bun caz 3% din potentialul de calatori pe care il are CTP.

In plus, o realitate care trebuie sa ne amelioreze atitudinea asta populista de “hai sa calatorim noaptea, ce conteaza cat costa” este faptul ca sistemul de transport in comun aplicat noaptea este o cheltuiala imensa adresata unor consumatori putin numerosi. De la cheltuielile cu energia si motorina pana la cheltuielile cu salarizarea, care trebuie suplimentata pentru spor de noapte, toate acestea ar insemna o presiune pe bugetul local de care orasul nu cred ca are nevoie.

Nici macar daca Clujul ar avea o viata de noapte mai saltareata nu s-ar justifica un asemena demers. Dar Clujul nu are o viata de noapte saltareata. Asta si datorita si regulamentului local stupid, dar si faptului ca cetatenii clujeni, in general, sunt oameni de casa si nu sparg in fiecare saptamana usile restaurantelor si ale cluburilor asa cum o fac studentii, care, atunci cand dispar in vacante, lasa Clujul pustiu.

Dar mai e ceva ce ma impiedica sa cred in ideea lui Bildea, un lucru mult mai important. Eu cred ca, daca s-ar implementa aceasta masura, industria taximetriei la Cluj-Napoca ar da faliment.

Si nu putem sa discutam populist doar despre transportul de noapte in mijloacele CTP, fara sa privim si la cei 3.000 de taximetristi care castiga o paine din greu si ale caror familii depind exclusiv de munca lor. Ma opun cu tarie acestei idei de transport de noapte. Nu cunosc niciun oras din Europa care sa se transforme in dusmanul industriei de taximetrie locale.

Ii rog pe Emil Bc si Liviu Neag sa se gandeasca de doua ori inainte de a lua macar in considerare propunerea.

Sistemul public de transport local trebuie sa fie un partener al industriei taximetriei, nu un dusman. Taximetristii clujeni au acelasi rol public, chiar daca privat, ca si CTP, si contribuie la ameliorarea poverii transportului de calatori in zona urbana.

Bildea e un baiat inteligent, profita de experimentul de la Untold pentru a insinua ca ideea are aplicabilitate si musterii. Imi cer scuze, nu sunt de acord. Untold a fost un eveniment unic, publicul numeros a fost o exceptie pentru viata urbana, nu putem sa catalogam ca o stare de constanta ceea ce s-a intamplat acolo.

Imi pare foarte rau ca taximetristii clujeni cu care eu calatoresc zilnic de peste 20 de ani nu au curajul necesar sa fie uniti si sa lupte pentru drepturile lor.

De peste 25 de ani, taximetristii clujeni sunt mintiti constant de oameni ca Boc sau Funar, sunt folositi ca niste oi electorale, ca o masa de manevra. Si, la schimb, le sunt taiate drepturile si le este anulata demnitatea profesionala. Daca voi ajunge primar sau consilier local o sa schimb din temelii aceasta atitudine fata de taximetristi.

Nu este posibil ca in Cluj-Napoca, inima Transilvaniei sa nu existe standuri de taxi in fata Garii Clujului, nu este posibil ca standurile de taxi sa fie compuse din 4-5 locuri cand nevoia publicului este mult mai mare. Nu pot sa ii inteleg pe taximetristii clujeni de ce nu blocheaza intr-o zi orasul pe bune ca sa protesteze fata de atitudinea infumurata si total obraznica a Politiei Locale fata de ei. Eu insumi am vazut ieri un exercitiu de forta al unui tablagiu local artagos si total nepoliticos care ne-a oprit 5 minute pe o strada centrala ca sa se razbune pe taximetristul cu care eram ca-l ignorase acum o saptamana in trafic. Politia Locala actuala este un cancer al administratiei clujene si trebuie regandita din temelii. S-au adunat acolo in numar mare toti needucatii pamantului, toate pilele politice, toti frustratii.

Inca ceva, daca voi ajunge consilier local sau primar, voi sti si ce sa repar in ceea ce priveste reglementarile industriei de taximetrie, fiindca si taximetristii au uscaturi printre ei.

Voi interzice traficul de licente absolut ilegal care se petrece in acest moment sub nasul lui Boc.

Voi dota din banii Primariei in mod obligatoriu fiecare taxi cu camere video GoPro care sa inregistreze toata activitatea din interiorul masinii, camera fiind indreptata spre taximetrist. Argumentele mele sunt siguranta cetateanului si a taximetristului, dar si o mai buna evaluare a comportamentului clientilor si taximetristilor in trafic.

In sistemul pe care-l doresc implementat nu mai vreau sa mi se intample sa reclam un taximetrist nesimtit la conducerea societatii, iar el sa nu primeasca decat un avertisment, dupa cum, invers, este foarte posibil ca un taximetrist onorabil sa fie reclamat pe nedrept de un client rautacios.

Va exista un telefon de reclamatii conectat direct la institutia primariei, si, in cazul unei reclamatii, taximetristul va avea obligatia de a veni cu camera video pentru download la evaluarea inspectorului de specialitate. Daca reclamatia clientului se va dovedi fondata, si numai atunci, taximetristul va primi un prim avertisment, la al doilea avertisment anual licenta ii va fi anulata.

Pe de alta parte, prin aceste camere video, daca taximetrisul nu este vinovat, el are posiblitatea sa-si demonstreze aceasta nevinovatie. O data pe an, fiecare taximetrist va fi obligat sa treaca printr-un examen nu foarte greu, dar nici foarte lejer, cu intrebari legate de regulamentul de taximetrie, de conduita in trafic si de localizarea unor strazi. Nu va fi un examen pentru masterat, dar nici nu e normal ca in paine sa intre oameni ce habar nu au unde e strada Cometei, strada Henri Barbusse sau Cosminului.

In plus, taximetristii trebuie sa invete sa-si respecte clientii prin propria lor igiena si prin igiena masinii. Intri in cate un taxi in care miroase a hoit uitat in morga sau a transpiratie acra. Nu-i nimeni dator dintre clientii clujeni sa suporte “aromele” ce oglindesc lipsa de civilizatie.

 

Voi fi cel mai onest partener al taximetristilor, sunt foarte multi care ma cunosc si stiu ca sunt un baiat hoatarat care le intelege meseria si care circula de peste 20 de ani cu ei. Dar eu nu pot face nimic daca taximetristii nu se misca si ei, daca nu renunta la lene si frica de a fi uniti.

Ii rog pe sefii firmelor de taximetrie sa ma contaceze ca sa luam o pozitie comuna vizavi de aceasta masura foarte daunatoare a transportului public de noapte ce le poate distruge la modul real painea pe care o pun pe masa.

Dragi taximetristi clujeni, invatati sa constientizati ca sunteti o putere, nu o turma de manevra. Eu va voi sprijini neconditionat, pentru ca eu cred in competitie, nu in monopol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *