Din oras

Termenul de finalizare a lucrărilor la podul Traian: februarie 2017. Reprezentanții Primăriei: Lucrările sunt în grafic, se încheie în mai

Angajații Primăriei ori îi iau la mișto pe cetățeni și cred că oamenii au memorie scurtă ori pentru ei e deja o obișnuință să nu se respecte datele limită ale unor proiecte.

Modernizarea podului Traian costă peste 6 milioane lei și este realizată de firma SC Diferit SRL. La aproape șase luni de la începerea lucrărilor, șantierul arată aproape la fel ca în vară.

Multe proiecte ale Primăriei Cluj-Napoca se derulează sub un motto inspirat dintr-un celebru cântec popular: “Tot pe loc pe loc pe loc, să răsară busuioc”. Este și cazul construirii podului Traian, care ar trebui să fie gata fix în 22 februarie. Anul trecut, în august, când au demarat lucrările, administrația publică locală anunța că modernizarea va fi realizată în șase luni.

Dar, „surpriză”!  Cu aproximativ două săptămâni înainte de termen, șantierul arată de parcă ar fi început de doar câteva zile, deși startul lucrărilor s-a dat în 22 august 2016. Clujenii vor fi foarte „mirați” dacă s-ar putea întâmpla ca în două săptămâni, muncitorii să nu ducă la final lucrarea începută anul trecut. Ar fi ceva total ieșit din comun pentru Primăria municipiului, obișnuită să lucreze numai cu firme care nu intră în faliment când ți-e lumea mai dragă; să nu depășească cu 3-4 ani termenele de finalizare a unor proiecte; să nu înghesuie elevii mai multor școli într-o singură clădire pentru că modernizarea școlilor nu este făcută la timp ș.a.

Un morman de dale și o structură de beton

Luni, 6 februarie, șantierul podului Traian arăta aproape la fel ca în 10 decembrie 2016. Câțiva muncitori împrăștiați, o macara și un camion. Singurele diferențe dintre imaginile din decembrie 2016 și cele din februarie 2017 sunt apariția unui morman de dale pentru pavaj și a unei structuri de consolidare din beton a malului. Să apară vreun super-erou în peisaj care să facă foarte repede lucrările? Să devină dintr-o dată muncitorii foarte harnici? Dacă nimic din toate acestea nu se va întâmpla, atunci podul Traian nu va fi gata în 22 februarie, așa cum ne-a promis primarul Emil Boc.

„Lucrările sunt în grafic” – eterna poveste

În decembrie 2016, angajații Primăriei Cluj-Napoca ne-au oferit răspunsul standard cu privire la modernizarea podului: „Lucrările sunt în grafic”. Același răspuns l-a primit și un clujean curios, în urmă cu aproximativ o săptămână. „Care mai este situația cu podul Traian, în ce fază de construcție se află? Se va respecta termenul de finalizare – martie 2017? (termenul oficial este 22 februarie 2017 – n.r.)”, a scris Marius Dragomir, într-o sesizare adresată primarului. Răspunsul reprezentanților Mass-Media este oarecum în bătaie de joc, parcă ar miza pe faptul că cetățenii au memorie scurtă. „Lucrările la podul Traian se desfășoară conform graficului, urmând să se finalizeze în cursul lunii mai 2017”, au precizat reprezentanții Biroului Mass-Media.  
Clujenii s-au săturat de înfloriturile angajaților din Primărie și nu ezită să arate că știu cum sunt mințiți în față. „Parcă lucrările au început la final de august 2016, pe site-ul Primăriei a fost afișat termenul de 6 luni, deci rezultatul adunării ar fi: februarie 2017 la final. Dar lucrările sunt conform graficului și se termină în mai”, a comentat un clujean la răspunsul oferit de Biroul Mass-Media.

Diferit, câștigătoare după contestație

Podul Traian este construit de SC Diferit SRL, una dintre firmele „de casă” ale Primăriei Cluj-Napoca. Ani la rând, Diferit s-a ocupat de modernizarea străzilor din municipiu și a obținut un contract în valoare de 140 milioane de euro, valabil până în 2014. Firma este deținută de Nicolae și Daniela Petri. Nicolae Petri a fost inginer la Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj.
Inițial, licitația pentru construirea Podului Traian a fost câștigată de SC Doralex/Rhid Epito/A Hid Epito, cu o ofertă financiară de aproape 5,9 milioane lei. Rezultatul a fost contestat de SC Diferit SRL, a cărei ofertă financiară a fost de aproximativ 6,5 milioane lei. Contestația a fost admisă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, astfel că SC Diferit SRL a fost declarată câștigătoare.
Podul Traian va avea patru benzi de circulație rutieră, două piste de biciclete și două trotuare.

Accidente pe Podul Traian

Modernizarea Podului Traian ar fi trebuit să înceapă mult mai devreme din cauza stării de degradare continue. În aprilie 2013, o bucată de trotuar s-a rupt sub picioarele unei femei care a fost la un pas să cadă în Someș. Ce a salvat-o a fost conducta de apă pe care a căzut femeia. În august, pe același pod a avut loc un alt incident. O bucată de trotuar lungă de aproximativ cinci metri s-a rupt și a fost ridicată cu o macara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *