Din oras

Comunicarea Primăriei cu cetățenii tinde spre zero. Peste 500.000 de sesizări, reclamații și petiții au fost trimise de clujeni anul trecut la adresa Primăriei Cluj-Napoca.

Primarul Emil Boc abia dacă mai comunică cu cetățenii, sesizările de pe site-uri și rețele de socializare sunt ignorate, iar cele trimise pe adresa de mail a Primăriei sunt plimbate de multe ori între departamente până când trece termenul legal de răspuns.

Primarul Emil Boc s-a ascuns într-un turn de fildeș de ceva vreme. Nu mai are chef de comunicare nici cu presa, nici cu cetățenii. Dacă în urmă cu doi-trei ani organiza săptămânal conferințe de presă și le transmitea cetățenilor informații despre proiectele pe care le face Primăria, acum s-a așternut tăcerea. Boc nu mai e prieten cu oricine, nu îi mai place să vorbească decât cu anumiți jurnaliști. Instituțiile media preferate de Boc sunt două posturi de radio locale, unde este prezent săptămânal. Timp de o jumătate de oră, Boc vorbește despre proiectele Primăriei și mai răspunde unor sesizări trimise telefonic de cetățeni. Maxim cinci-șase sesizări primesc răspuns pe parcursul unei emisiuni.

Unde sunt întâlnirile cu cetățenii?

Boc nu mai e amator nici de întâlniri cu cetățenii. Foarte la modă mai ales în perioada mandatului de primar al lui Sorin Apostu, întâlnirile cu cetățenii (organizate frecvent, prin rotație, în fiecare cartier din oraș) au fost date uitării. Doar în campanie electorală și la ședințele de Consiliu Local, primarul Emil Boc mai dă nas în nas cu cetățenii.

Primarul nu mai comunică cu cetățenii nici pe Facebook. Anul trecut făcea transmisii live pe Facebook, răspundea mesajelor clujenilor, dar s-a plictisit să mai intre în direct cu cetățenii. Nici postărilor de pe pagina sa oficială Facebook nu mai răspunde. Și-a concediat responsabilul cu rețelele de socializare sau pur și simplu problemele cetățenilor nu mai sunt atât de importante?

Sesizările de pe net, ignorate

Nici pe platforma domnuleprimar.ro nu mai este activ ca pe vremuri. În urmă cu doi-trei ani, Cluj-Napoca era în topul primăriilor care răspund cetățenilor pe acest site, cu o rată de răspuns care mergea spre 90-95%. Acum a scăzut la 50-60%. Rar, mai primesc clujenii câte un răspuns la vreo reclamație. În mod normal, Primăria ar trebui să aibă o rubrică specială pe site dedicată sesizărilor și reclamațiilor cetățenilor. Cum așa ceva nu este important pentru administrația publică locală, oamenii trebuie să se descurce cum pot așa că foarte mulți își spun păsurile pe domnuleprimar.ro, o platformă care nici măcar nu este a Primăriei. Emil Boc își arăta disponibilitatea ca acest site să fie cumpărat de Primărie, dar nu s-a concretizat acest lucru.

Sesizări plimbate de la un departament la altul

Clujenii mai au ca metodă de comunicare cu Primăria și o adresă de mail prin care pot fi trimise diverse solicitări, reclamații, sesizări, petiții. Nu de puține ori, cetățenii și-au exprimat nemulțumirea privind modul în care administrația publică locală rezolvă solicitările. În dulcele stil al instituțiilor de stat, sesizările clujenilor sunt pasate de la un departament la altul sau trec luni de zile până când este furnizat un răspuns, deși legea spune clar că termenul limită este de 30 de zile.

În urmă cu câteva zile un clujean le bătea obrazul funcționarilor publici din Primărie cu privire la modul în care sunt soluționate sesizările cetățenilor. Mesajul a fost postat pe pagina de Facebook a primarului Emil Boc și, bineînțeles că nu a primit niciun răspuns. Bărbatul și-a susținut postarea și cu o fotografie care arată circuitul petițiilor în Primărie. “Domnule primar, oare eu ce să înțeleg din poza de mai jos? Am pus o întrebare simplă care necesită un răspuns cu DA sau NU. După exact o lună de zile tot ceea ce am primit de la angajații Primariei a fost… o lipsă de interes. Sau poate e adevărat ce se spune despre angajații de la stat și e doar incompetență. Ce se întâmplă dacă întarzii și eu plata taxelor și impozitelor? E corect ca eu să primesc dobânzi şi penalități de întârziere, dar cel care teoretic e plătit din acei bani să mă ignore? Pentru amuzament, mai jos atașez poza cu starea documentului 1238/2017 care a fost pasat de la un angajat la altul”, a scris Mihai Andrei Codarcea.

Câte petiții au fost soluționate anul trecut

Anul trecut, peste 500.000 de petiții au fost trimise către Primăria Cluj-Napoca. Dintre acestea, mai bine de jumătate au fost soluționate favorabil. „La nivelul Primăriei municipiului Cluj-Napoca, în anul 2016, au fost înregistrate 542.055 de documente, dintre care 319.903 au fost soluționate favorabil și 14.091 au fost soluționate parțial. La finalul anului 2016 se aflau în curs de soluționare 30.816 documente. Restul documentelor au fost clasate sau soluționate nefavorabil. Cele mai multe petiții au fost soluționate de către Direcția Taxe și Impozite Locale, Direcția Evidența Persoanelor, Direcția Economică, Direcția Tehnică, Direcția Asistență Socială și Medicală și Direcția Urbanism”, se arată într-un răspuns furnizat de Biroul Mass-Media din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, la solicitarea Cluj 100%.

Potrivit reprezentanților Primăriei, nu se cunoaște câte dintre cele peste 500.000 de petiții, sesizări, reclamații și plângeri au fost trimise de persoane fizice și câte aparțin persoanelor juridice. „Modul de procesare a unei petiții este identic atât pentru persoanele fizice cât si pentru cele juridice, neexistând o posibilitate de a vă oferi informațiile, la nivel general, privind numărul defalcat de petiții înregistrate de persoane fizice respectiv ONG-uri sau persoane juridice”, se mai arată în răspunsul reprezentanților Biroului Mass-Media.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *