In vizor

Targul “Produs de Cluj” inghite 15.000 de euro pentru fiecare editie

Targul “Produs de Cluj” s-a perindat, anul trecut, in mai multe orase din tara, dar a ajuns si in strainatate. Carnatii si palinca din Ardeal au fost pe masa Palatului Consiliului Europei de la Strasbourg, dar au ajuns si la Londra si in Polonia. Costurile de organizare ale acestor targuri sunt substantiale, si depasesc 15.000 de euro pe editie, in orasele din Romania. In acelasi timp, deplasarile in strainatate au costat, in medie, 10.000 de euro pentru fiecare eveniment.

Tragul “Produs de Cluj” din Gherla, organizat in 10-12 mai, a costat 60.000 de lei, bani cheltuiti pe onorariile artistilor, promovare, sonorizare, transport, sucuri, apa sau cheltuieli de salubritate.

O saptamana mai tarziu, evenimentul s-a mutat la Dej, unde au mai fost cheltuiti alti 61.000 de lei. Cea mai mare suma, de 36.000 de lei, a mers pe contractele cu artistii, care au sustinut diferite spectacole de muzica populara.

In 7-9 iunie, targul a ajuns in judetul Salaj, la Zalau. Organizarea acestuia a costat chiar mai mult, peste 66.000 de lei, deoarece la cheltuieli s-a adaugat si cazarea, de 2.000 de lei, dar si transportul si montajul standurilor, care a costat 3.000 de lei.

Dupa Zalau, a urmat Turda, in 12-14 iunie. Aici, aceleasi cheltuieli, de aproximativ 60.000 de lei.

Periplul asociatiei a continuat la Marisel-Fantanele, la sarbatoarea motilor de la Crucea Iancului, din 14 iulie 2013. Costurile de deplasare au fost de peste 9.000 de lei.

Targul a depasit si granitele judetului si a ajuns la Baia Mare, in perioada 2-4 august 2013. Asociatia a amplasat aici 120 de standuri, iar costurile au fost pe masura: aproape 68.000 de lei.

La Festivalul Usturoiului, din Pasul Tihuta, au participat si cei de la “Produs de Cluj”, costurile ridicandu-se la aproape 10.000 de lei.

Au urmat alte targuri organizate de Asociatia “Produs de Cluj”: Transilvania Fest, in septembrie 2013, eveniment unde au fost invitati jurnalisti straini si colaboratori ai Universitatii Oxford Brookes. Organizarea editiei desfasurata in Piata Unirii are a costat 50.000 de lei.

In noiembrie si decembrie, reprezentantii asociatiei au fost in Iasi si Ploiesti, la targurile “Traditii transilvanene”, costurile deplasarilor ridicandu-se la 7.000 de lei.

Peste 10.000 de euro a cheltuit asociatia cu deplasarea din Londra, din luna martie anul trecut, iar delegatia a fost formata din 12 persoane, printre care Ramona Moldovan, directorul Produs de Cluj, si  fostul vicepresedintele CJ Cluj, Ioan Oleleu.

Apoi, membrii asociatiei au ajuns in Serbia, la Festivalul international de folclor al romanilor din Balcani “Joc Romanesc”.

Participarea la acest eveniment s-a facut “in temeiul bunelor relatii de colaborare cu Regiunea Bor din Serbia”, spun reprezentantii asociatiei. La eveniment, a participat ansamblul de dansuri din comuna Viisoara si mesteri populari clujeni. Costurile s-au ridicat la 5.000 de lei, pentru cazarea participantilor.

Aproape 24.000 de lei au fost cheltuiti, de asemenea, pentru deplasarea din Polonia – statiunea Zakopane din Muntii Tatra, desfasurata in perioada 9-15 august 2013.

De asemenea, in octombrie anul trecut, asociatia s-a aflat la Strasbourg, in Franta, la Congresul Autoritatilor Locale si Regionale al Consiliului Europei. Mmebrii asociatiei au promovat Clujul si Transilvania pe holul hemiciclului Palatului Consiliului Europei de la Strasbourg. Costurile totale de deplasare s-au ridicat la 46.630 de lei si au inclus transport, cazare si materiale de promovare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *