Din oras

Artistii de casa ai targurilor marca Produs de Cluj au topit aproape un sfert de milion in 2013

Spectacolele de muzica populara sunt punctul de atractie ale targurilor Produs de Cluj, dar si componenta cea mai costisitoare ale acestora. Onorariile artistilor se ridica la cateva zeci de mii de lei la fiecare editie, totalizand aproape un sfert de milion de lei anul trecut.

Interesant este ca printre cei aproximativ 30 de artisti contractati pentru fiecare targ apar constant cateva nume. Mihaela Grindean, Maria Somlea, Mariana Morcan, Sava Negrean Brudascu, Angela Rusu, Amalia Codorean Chindris, Adriana Irimies sau proaspata directoare a Centrului Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale (CJCPCT) Cluj, Maria Zegrean Istici sunt invitatele permanente ale targurilor organizate de Produs de Cluj.

Onorariile a aproximativ 30 de artisti pe o editie se ridica la circa 35.000 de lei. In 2013 Produs de Cluj a platit 230.440 de lei catre interpretii de muzica populara pentru “cesiunea neexclusiva a drepturilor de autor”. Pentru Targul din Gherla din luna mai evolutia celor 31 de interpreti a costat 35.110 lei, la cel din Dej Asociatia a platit aproape 36.000 de lei pentru 33 de artisti.

La deplasarea de pe Valea Timocului a fost prezenta doar Mirela Grindean dintre numele grele, alaturi de alti sapte membri ai unui ansamblu popular, onorariile ridicandu-se la 4.400 de lei. Artistii pentru targul de la Zalau, 27 in total, au costat 34.240 de lei, iar cei contractati pentru Baia Mare au usurat bugetul Asociatiei cu 36.000 de lei. La targul din Turda au performat 28 de artisti pentru 34.860 de lei, la Transilvania Fest, sapte artisti pentru 21.000 de lei, iar pentru Zilele Recoltei cei 16 artisti au costat 28.810 lei.

Asociatia Produs de Cluj a primit in acest an de la Consiliul Judetean cu 100.000 de lei mai mult fata de anul trecut. Suma data de Consiliul Judetean Asociatiei in 2014 este de 1.080.000 de lei. Potrivit proiectului de buget Produs de Cluj va aloca cea mai mare parte a banilor pe salariile angajatilor – 264.000 de lei si pe cheltuielile ocazionate cu drepturile de autor – 250.000 de lei – totalizand jumatate din bugetul primit. Pentru chirii se estimeaza cheltuirea a 160.000 de lei, iar pe reclama si publicitate 74.000 de lei. Cheltuielile ocazionate de transport sunt estimate la 70.000 de lei, iar pe echipamente 170.000 de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *