Din oras

Șulea a tăiat panglica la Centura de sud a comunei Floreşti. Apoi a legat-o la loc, pentru mai târziu

Primarul comunei Floreşti, Horia Şulea, aşa cum a promis în campania electorală din vară, a inagurat în această dimineaţă, în prima zi a lunii noiembrie, Centura Sud a localităţii pe care o conduce. Miile de şoferi care erau obligaţi până mai ieri să petreacă zeci de minute înspre şi dinspre serviciu au acum şansa istorică de a circula pe una dintre cele mai dorite şi moderne căi de acces spre Cluj-Napoca. 

Proiectul drumului de ocolire sud al comunei Floreşti a fost unul dintre argumentele care au stat la baza campaniei electorale a fostului-actual primar Horia Şulea. Pe o bună parte dinte cei  33% de locuitori prezenţi la vot,  promisiunea că în luna noiembrie se va putea circula pe  Centura de Sud a comunei i-a determinat să îşi ofere votul lui Şulea. În semn de respect şi mulţumire față de încrederea primită, în cursul acestei dimineţi, primarul comunei Floreşti a lăsat la o parte disputele politice şi l-a invitat alături de el să taie panglica noului drum spre Cluj-Napoca pe prefectul “apolitic” Gheorghe Vuşcan. Noua centură, pentru ca şoferii să fie  feriți de accidente,  a fost sfinţită de un sobor de preoţi proaspăt întorşi în ţară de la Muntele Athos (printre ei și fostul președinte al CJ Cluj, Mihai Seplecan). 

Drumul, care  porneşte din strada Tăuțiului și face joncțiunea în Cluj-Napoca cu Drumul Sfântul Ioan, are o lungime de 2,685 km (firul principal, la care se adaugă încă doi kilometri de bretele). Totodată, pe traseul noii centuri există 11 podețe și 2 poduri, precum și două girații și 3 intersecții. Legătura cu DN 1 este făcută prin  două bretele, una în zona Metro și una în zona Polus. Carosabilul este neted ca în palmă şi are două benzi a câte 3,5 metri. Primăria a avut în vedere şi circulaţia pietonală astfel că drumul este mărginit pe de o parte de un trotuar cu o lăţime de 1,5 metri, iar pe cealaltă parte, pentru cei care iubesc transportul ecologic, administraţia locală a amenajat o pistă de biciclete, lățimea ansamblului trotuar – pistă de biciclete fiind de 2 metri. Toate acestea, alături de rigole ranforsate, zid de sprijin pe coloane, șanțuri de beton, rambleu, piloți forați, filtre drenante, drenuri orizontale și, bineînțeles, semnalizarea rutieră, oferă şoferilor din Floreşti un confort sporit în deplasările zilnice înspre şi dinspre locul de muncă. 

“Sper ca în urma analizei ofertelor tehnice să nu avem contestații și să putem începe lucrările în aprilie-mai 2016. În mod normal, funcție și de condițiile meteo precum și alți factori, în noiembrie 2016 ar trebui să avem drumul de legătură utilizabil“, a declarat primarul comunei Florești, Horia Șulea în luna martie a anului trecut.

În luna mai, în plină campanie electorală, Horia Şulea anunţa semnarea contractului de execuţie a lucrărilor fapt ce i-a adus câteva sute de voturi din partea credulilor. 

“Am convocat această conferinţă de presă cu ocazia semnării contractului de execuţie a lucrărilor pentru şoseaua de ocolire pe partea de Sud a Florestiului, un proiect la care s-a muncit mult şi s-a muncit bine având în vedere faptul că am ajuns în această faza, de a semna contractul pentru execuţia lucrărilor. Firma Diferit a fost desemnată câştigătoarea acestei licitaţii. Eu nu pot să le doresc decât spor la treaba, din punctul nostru de vedere vor avea toată deschiderea. Sper că la sfârşitul celor 6 luni de zile, din momentul semnării ordinului de începere a lucrărilor pe care probabil îl vom face în următoarele 5-6 zile, să reuşim ca, până la toamnă, Florestiul să mai aibă o şosea de legătură cu municipiul Cluj-Napoca, astfel încât şi prin această investiţie să contribuim la decongestionarea traficului dintre Floreşti şi Cluj”, a afirmat Horia Şulea în 17 mai 2016. 

Minciuna umblă cu picioarele scurte și nasul cam lung, domnule Șulea!

Centura de Sud a comunei Floreşti nu are emisă autoriaţia de construire, dar cu toate acestea mii de floreşteni se deplasează zilnic pe drumul respectiv pentru a evita aglomeraţia de pe DN 1. Reprezentanţii Consiliului Judeţean Cluj au confirmat în repetate rânduri că pentru eliberarea autorizaţiei de construire a Centurii de Sud a comunei, administraţia floreşteană nu a depus niciun document la registratura forului judeţean. Cum nici procedura de expropriere nu a fost făcută în cele 6 luni de la semnarea contractului de execuţie al lucrărilor, din acest  motiv  unul dintre proprietarii de parcele aflate pe traseul Centurii de Sud a afirmat că nu îl interesează valoarea despăgubirilor atâta timp cât şoferii pot circula peste terenul său fără a sta zeci de minute în trafic.

“Sunt unul dintre proprietarii de teren agricol aflat pe traseul drumului de ocolire sud. Am fost de acord să se circule pe drum fără să primesc banii pentru despăgubire. Adevăratul motiv e că după ce am cedat o bună parte de teren valoarea celorlalte parcele pe care le deţin în apropiere a crescut. Acum de când au asfaltat, camioanele de mare tonaj care aduc materiale de construcţie la blocurile autorizate de primărie nu mai trebuie să treacă prin noroi. Nu pot decât să felicit primăria pentru că într-un timp atât de scurt a reuşit să realizeze acest drum şi totodată trebuie să le mulţumesc celor de la Serviciul de Urbanism din Floreşti că mi-au acordat avizele necesare ridicării acestor frumoase imobile de P+9”, a afirmat Dorel Constructordefloreşti. 

 

 

    

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *