In vizor

Străzi din Cluj-Napoca, blocate de mașinile parcate pe o bandă. Ce soluții sunt?

Sunt zeci de sesizări ale clujenilor care rămân blocați în trafic pentru că străzile sunt blocate de mașini parcate neregulamentar și care blochează o bandă de circulație.

Pentru a nu mai bloca trotuarele, pe unele străzi au fost montate stâlpișori, însă această soluție a determinat parcarea pe stradă și blocarea unui sens de circulație.

O stradă din Bună Ziua, Augustin Presecan, este blocată astfel în fiecare dimineață. Interesant este că toate blocurile sunt noi, și cu toate acestea tot nu au fost făcute suficiente locuri de parcare.

„Pe strada Augustin Presecan din cartierul Andrei Mureșanu (în zona blocurilor T3, T4 si T5) se parchează neregulamentar pe un sens de mers. Din aceasta cauză circulația autovehiculelor este mult îngreunată, iar la orele de vârf se blochează circulația în această zonă”, reclamă un clujean.

O altă stradă, de această dată din Zorilor, este constant blocată de mașinile care staționează pe carosabil. Poliția Locală răspunde sesizărilor, dar pentru că situația cu locurile de parcare este critică, se mulțumește să lase avertismente în parbriz, care sunt total ineficiente.

„În fiecare zi, de luni până vineri, strada Miko Imre este complet blocată de mașini staționate neregulamentar. Toată strada este marcată cu semnele „staționare interzisă”. De asemenea, strada are zone importante fără trotuare, ceea ce înseamnă că mamele cu cărucioare și toți pietonii trebuie să iasă pe carosabil unde vizibilitatea pentru șoferi e zero, din cauza mașinilor parcate aiurea. Rugăm Poliția Locală să se trezească la realitate și nu doar sa lase aceleași bilețele în parbriz care roagă șoferii să mute mașinile. RIDICAȚi MAȘINI ȘI DAȚI AMENZI!. Nu mai cheltuiți banii aiurea pe maculatură și benzina să veniți degrabă până aici. Trezirea!”, își varsă frustrarea un alt clujean.

Situația se repetă și pe strada Rovine din cartierul Mărăști. Și acolo există indicator cu oprirea interzisă pe care însă nu îl respectă nimeni.

„De când strada Rovine a fost modernizată, a fost introdusă oprirea interzisă pe partea stângă a carosabilului, pentru a facilita accesul pe stradă care și așa e strâmtă. Totuși nimeni nu respectă legea, iar strada este plină de mașini. Ar fi frumos dacă chiar s-ar respecta indicatorul de oprire interzisă si că mașina va fi ridicată. Așa că acționați vă rog, și nu mai lăsați oamenii sa parcheze bezmetic. Până la urmă indicatoarele acelea nu sunt degeaba acolo!”, sesizează un alt clujean.

Astfel de situații se regăsesc în toate cartierele Clujului, acolo unde numărul mașinilor este cu mult mai mare decât numărul parcărilor. Municipalitatea duce un război împotriva mașinilor și oferă prea puține soluții posesorilor de autoturisme. Ar fi nevoie de mai multe parkinguri în cartiere, pe care Primăria s-a lăudat că le face, după care a realizat că acestea costă prea mult și nici nu au terenul necesar. Numărul mașinilor crește de la o lună la alta, și toți nou veniții trebuie să își lase mașina undeva. Așa se blochează străzi, trotuare, sau spații verzi. Nici măcar în zonele cu blocuri noi nu sunt suficiente parcări, deoarece cele mai multe familii dețin mai mult de o mașină. O rezolvare reală a acestei situații nu prea există. Doar dacă municipalitatea ar fi dispusă să investească în parcări subterane, dar cu politica anti mașini din Primăria Cluj-Napoca puțin probabil să fie făcute astfel de investiții costisitoare. De altfel deviza primarului e: luăm de la mașini ca să dăm la pietoni:

Iată o declarație a primarului Boc:

„Este o politică pe care ne-am asumat-o, să luăm de la mașini și să dăm la pietoni, cum am făcut și în alte zone ale orașului, de aceea desființăm și garaje. Așa, treptat, în locurile unde am putut, după maniera aceasta europeană, de a aduce calitatea vieții pentru cetățeni. Pentru că invers, oricât ai demola și oricât ai lărgi, spațiul nu ajunge pentru mașini”.