Rautacisme

Strategia „de dezvoltare” a murit! Trăiască „strategia”!

Cert este faptul că Cluj-Napoca este oraş sub ocupaţia politicienilor. Care ştiu să-l mulgă, jupoaie, jumulească, ţepuiască după nevoile personale şi ale grupurilor de interese din care fac parte.

S-a dus naibii „strategia” „de dezvoltare” „pentru 2020”, că a venit anul 2020 şi i-a prins pe alde Boc şi compania cu pantalonaşii în vine şi cu tot ce i-au scris „specialiştii” întrânsa, nerezolvat. Pariul cu cultura s-a pierdut. De „cultura ca motor al dezvoltării” să nu mai pomenim, că aia a fost „strategia” ce tocmai s-a perimat. Ce s-a zis s-a zis, ca pentru fraierii de votaci clujeni, cât să audă Comisia Europeană şi să dea titlul de „Capitală Culturală Europeană” – „Estul care face „miting” cu Vestul”, rahaturi să vină banul (cum vine votul de la prostani), să poată să-şi hrănească Boc sinecuriştii.

Faci cultură cu „Antol”? Cultură de canabis, poate.

Din 2020 se pedalează pentru inovare și digitalizare. Se suflă în matzul IT-iştilor să li se gonfleze pretenţiile pentru investiţii în „bloace” de birouri în centrul Urbei. Mai câştigă şi finul Tişe vreo două etaje construite ilegal, o atenţie imobiliară, o măslină. Plus că devine clar că dinspre „digitalizare” începe să bată vântul banului european. „Digitalizare” scriem? „Digitalizare” citim. Restul: justiţie socială, inserţie socială, ecologie? Pata Rât să trăiască! Apropos, cu ghetoul de la Pata Rât vroia Emil Boc să câştige titlul de „Capitală Europeană” pentru Cluj-Napoca? Cât de utili în idioţenia lor îi sunt votacii?!

Aşa că, de acuma în colo, dacă auzim de cultură, o băgăm în dubă.

CITEŞTE ŞI: Strategia Clujului pentru 30 de ani: paradigma digitală schimbă hiba culturală

De trei ani, de când i-au pus ceva în ceai lui Emil Boc cei de la Banca Mondială, Cluj-Napoca este „oraş magnet”. De atâta magnetism nici aerul nu mai e respirabil. Şi ţi-e frică să mai pronunţi cuvântul „frumos” în legătură cu oraşul că se scumpesc chiriile şi tranzacţiile imobiliare cu suta de euro pe literă.

Cică noua „strategie” va fi alimentată de către Centrul Interdisciplinar de Ştiinţa Datelor, sub bagheta lui Norbert Petrovici – cândva un sociolog cu perspectivă despre care gurile rele afirmă că ar fi devenit un biet „aportor”. Când fluieră Boc, aduce datele coafate cum trebuie în guriţă.

Prin urmare, pentru noua „strategie” sunt scoşi la mezat 800.000 de euro. Că „aialantă” „strategie” a fost pe gratis. Şi acum se cer la plată vechii truditori. Aşa că, zic gurile rele, cei 800.000 de euro se vor sparge cam așa: pe sinecuri dictate de Banca Mondială, pe sinecuri dictate de Emil Boc direct din Primărie (gen Răulea de la ADIZMC, care s-a făcut expert BM mai recent), după aia pe sinecuri CCC (pe câtă cultură va mai rămâne după digitalizare), după aia pe şeful datelor Petrovici şi, dacă mai rămâne ceva, pe fraierii ăia de la FSPAC care, tura trecută, au lucrat gratis și care acum ar vrea şi ei o compensaţie retroactivă, ceva.

Atâta tot că „strategia” (deja se ştie) are să fie o limbă pentru interesele băeților pentru care Emil apasă butoane. Afaceri inovative? Startupuri plus Digitalizare şi… cam atât. Dezvoltare sustenabilă, ecologie şi chestii din alea sociale au să fie doar scrise, să dea „mumos” la Comisia Europeană.

Să reţineţi atât: sunt banii noștri dați Băncii Mondiale. Let’s make BM şi mai bogată niţel!

Cât despre Emil al nost’, acesta se spală pe mânuţe că „bă, io vi i-am adus pe cei mai buni să vă facă stratejie” (recte Banca Mondială) (de fapt nimeni nu știe dacă-s cei mai buni, dar măcar sunt scumpi ai dracului). În plus are garanția că iasă ce-i trebuie și băieții mari care-l susțin nu se supără că nu e suficient de „liberală” „strategia”. Plus canalizarea bănetului către ciurda de fomiști fideli (CCC, ADIZMC, FSPAC) se va face de către Banca Mondială, deci Emil se leapădă „de Satana”… „Ochiul dracului”!

Şi, gata!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *