In vizor

Ştefania Ferencz, "secretara" lui Emil Boc din ograda Transporturilor, va semna în locul lui Bode achizițiile la spitalele Căilor Ferate Române și la Clubul Rapid

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a semnat un Ordin prin care achizițiile la spitalele CF și la Clubul Sportiv Rapid trec în sarcina unui apropiat al fostului premier Emil Boc. Este vorba de secretarul general al ministerului, Ștefania Ferencz, se arată într-un material publicat pe site-ul clubferoviar.ro

Cum dansează Bode pe muzica lui Boc

Prin instalarea lui Ludovic Orban ca premier şi numirea lui Bode la Transporturi, Emil Boc ajunge să controleze, neoficial, tot ce mișcă în Ministerul Transporturilor condus de deputatul PNL (fost PDL) de Sălaj. Boc, ca să fie sigur că Bode nu mișcă în front, a instalat-o ca secretar general la Ministerul Transporturilor pe Ștefania Gabriela Ferencz, fosta sa mână dreaptă de la Palatul Victoria, dar și din Primăria Cluj.

”Doamna Ștefania-Gabriella, secretar general al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, semnează, în numele şi pentru ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaţiilor, documentele pentru Direcţia Avizare, Direcţia Generală Organismul Intermediar pentru Transport, Direcţia Economică, Direcţia Generală Investiţii, Proiecte Strategice şi Monitorizare Proiecte, Direcţia Transport Aerian, Direcţia Transport Naval, Serviciul Resurse Umane şi Serviciul Medical, precum şi cele care privesc următoarele unități care funcţionează in subordinea ministerului, astfel:

  • Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 1 Witting Bucureşti
  • Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 2 Bucureşti
  • Spitalul Clinic Căi Ferate Iaşi
  • Spitalul Clinic Căi Ferate Cluj-Napoca
  • Spitalul Clinic Căi Ferate Timișoara
  • Spitalul General Căi Ferate Ploieşti
  • Spitalul General Căi Ferate Galaţi
  • Spitalul Clinic Căi Ferate Constanţa
  • Spitalul General Căi Ferate Braşov
  • Spitalul General Căi Ferate Paşcani
  • Spitalul General Căi Ferate Simeria
  • Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea
  • Spitalul Clinic Căi Ferate Craiova
  • Spitalul General Căi Ferate Sibiu
  • Spitalul General Căi Ferate Drobeta-Turnu Severin
  • Clubul Sportiv Rapid Bucureşti”, se arată într-un Ordin al ministrului Transporturilor, semnat luni de Lucian Bode.

Achizițiile la spitalele CF, în pixul Ștefaniei Ferencz

Ca urmare a acestui act normativ, secretarul general al MTIC va semna toate actele legate de coordonarea și achizițiile la cele 15 spitale de căi ferate aflate în subordinea ministerului, cât și la Rapid, clubul feroviarilor.

Practic, Ștefania Ferencz capătă puteri depline în ceea ce privește funcționarea acestor 16 unități din subordinea Ministerului Transporturilor.

Ștefania Ferencz, o carieră legată NUMAI de cea a lui Emil Boc

Ștefania Ferencz a fost numită secretar general al MTIC la finele lunii noiembrie 2019, Ea a avut o carieră strâns legată de cea a fostului premier Emil Boc, actual primar la Cluj-Napoca.

CITEŞTE ŞI: Prin decizia lui Ludovic Orban, “Renul lui Boc”, Ştefania Ferencz, trage la căruța Ministerului Transporturilor din funcția de secretar general

În perioada 2000-2004, când Emil Boc era deputat, a fost șefa de cabinet a acestuia. Înainte de a-l însoți pe Emil Boc la București în 2008, în momentul în care a acesta fost numit premier, Ștefania Ferencz ocupa la Primăria Cluj-Napoca funcția de șef al Direcției Patrimoniu al Municipiului și Evidența Proprietății. Ștefania Ferencz a trecut, de-a lungul carierei sale, prin mai multe funcții publice influente. În 2009, era șefa de cabinet a fostului premier și apoi secretar de stat în aparatul propriu de lucru al prim-ministrului.

De la comisar la CNVM, la secretar general la Ministerul Transporturilor

După demisia lui Emil Boc din funcția de premier, în februarie 2012,  Ferencz era numită secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat. Între timp, a devenit membru în Consiliul de Administrație al E.On Gaz, membru în Consiliul de Supraveghere al Contragarantare SA, unde acționar este Statul Român, și membru în Comitetul Interministerial de Finanțări, Garanții și Asigurări al Eximbank.

Tot în 2012, ea este numită comisar în Comisia Națională a Valorilor Mobiliare. Potrivit ultimei sale declarații de avere, depusă în vremea în care era comisar la CNVM, Ștefania Ferncz și-a cumpărat un apartament în București, de 66 metri pătrați, în 2009 – atunci când era șefa de cabinet a fostului premier Emil Boc. De asemenea, și-a cumpărat și un autoturism Toyota Auris, fabricat în 2007. Ferencz a vândut, tot în 2009, un alt apartament din București, cu suma de 63.900 de euro.

Ștefania Ferencz este de profesie avocat.

“Blonda lui Boc” rămâne administrator la CFR Infrastructură. Ghemul transpartinic de interese din acest CA

Ștefania Ferencz rămâne membru al Consiliul de Administrație (CA) al companiei de stat CFR Infrastructură, alături de Laura-Daniela Gîrlă, Mihaela Mocanu și George-Bogdan Ilea.

Profesorul universitar Gabriel Popa este noul președinte al CA și îl înlocuiește în funcție pe George-Bogdan Ilea, avocat din Sălaj, județ de unde provine și ministrul Transporturilor, Lucian Bode. 

În CA rămâne membră Ștefania Ferencz, secretarul general al Ministerului Transporturilor, cunoscută drept o persoană de încredere a fostului premier Emil Boc, primarul Clujului.

Mihaela Mocanu este licenţiată în Căi Ferate, Drumuri şi Poduri (cu masterat în hidrotehnică) şi în Economie (comerţ). Ea a lucrat, din anul 2000, la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, transformată ulterior în Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). De-a lungul timpului, ea a fost membru în consiliile de administrație de la CNAIR, Tarom și Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați. Mocanu a fost și consilierul personal al fostului ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc.

Laura Diana Gîrlă este directorul Direcției Economice a Ministerului Transporturilor. Ea a mai făcut parte din Consiliul de Administrație al CNAIR.

Gabriel Popa a absolvit Institutul Politehnic București în 1985, iar în 1994 și-a susținut teza de doctorat, devenind doctor inginer, potrivit CV-ului său. În perioada 1985-1988 a lucrat ca inginer la CFR, unde s-a ocupat de urmărirea şi realizarea activităţilor de reparaţii şi întreţinere a locomotivelor electrice.

Până în 1990, a fost cercetător științific la Institutul de Cercetări şi Proiectări în Tehnica Transporturilor. În 1988, a devenit cadru didactic asociat la Universitatea Politehnica din Bucureşti, unde este profesor universitar la aceeași catedră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *