In vizor

SPERĂM SĂ EXISTE ȘI UN STUDIU DE IMPACT PE TRAFIC! Un nou spital de chirurgie pe strada Moților va fi pe masa Comisiei de Urbanism de Cumetrie. Poate ni se va explica și cum se rezolvă cu traficul, altfel decât cu ”lărgirea străzii” doar în zonă

Comisia de Urbanism ”de Cumetrie” din Primăria Cluj-Napoca va dezbate săptămâna care vine proiectul unui spital de chirurgie care se vrea construit pe strada Moților (aia pe sub care ”OSĂ” treacă și metroul lui Boc). Investiția se ridică la 12 milioane de euro, prevede și lărgirea accesului la două benzi către clinicile din zonă și dărâmă o clădire de patrimoniu din secolul XIX. Dar s-a rezolvat la Comisia de monumente istorice (aia care n-a avut nimic de spus când s-a distrus prim agrădină botanică a Clujului și în locul ei a răsărit ”coșciugul” de pe strada Avram Iancu). La cererea Comisiei, heliportul prevăzut inițial în proiect a fost tăiat, la fel și un etaj înălțime. Și cu asta s-au rezolvat și problemele de trafic din zonă, nu?

Beneficiarul este S.C. ENTUSIA S.R.L. Terenul este situat în Cluj-Napoca, Calea Moților, nr. 23. Beneficiarul, care are ca actionari niște persoane juridice (aka alte SRL-uri. Printre acționari găsim SC INDEMINAREA CONSTRUCT YND SRL, cu acționar: Simionca Alexandru Darius, din Bistrița-Năsăud și SC TOMAD SRL cu acționari Tomoiagă Dragoș  și Baltag Ala, realizatorii Planului de Mobilitate Urbană al Primăriei Huedin și al Primăriei Blaj), dorește – după ce i se aprobă PUZCP, să autorizeze și să construiască un spital cu specificul chirurgie și transplant, în regim de înălțime de 3S+P+4E+Eth, a cărui subsol va fi destinat garării autovehiculelor și spațiilor tehnice.

Drumul de acces existent se propune spre dezvoltare la nivelul unei străzi – pentru a fi folosit în comun de clinicile aflate în imediata vecinătate (Institutul Inimii, Policlinica de diabet, Clinica ORL, Chirurgie 2) a căror acces de pe Calea Moților se află la sud-estul parcelei studiate.

Ca să aibă succes cu aprobările, conform cutumei instituite în Primăria Cluj-Napoca, se vine și cu mita ”donării” domeniului public a unei suprafețe de 92,65 mp din terenul aflat în studiu care este (țineți-vă de scaun) de 606 mp. Suprafața va fi folosită pentru lărgirea drumului de acces către clinicile din proximitate

„În urma aprobării PUZ-ului prin HCL se va realiza un spital cu funcțiuni complexe și profil chirugical – chirurgie abdominală, toracică și vasculară și transplant. Investiția totală se va situa în jurul valorii de 12 M euro. Acestă dotare vine în completarea funcțiunilor medicale publice deja prezente, Insitutul Inimii, Institutul de Transplant Renal, Clinia ORL, Chirurgie 2 și Diabet. Funcționarea acestui nou spital se va face în sinergie cu celelalte unități medicale adiacente. De asemenea prin proiect se prevede lărgirea accesului la două benzi, din str. Moților, pentru complexul clinicilor publice. Toate investițiile prevăzute în proiect se vor face exclusiv pe cheltuiala Beneficiarului”, arată proiectanții de la Trans Form. Semnătura îi aparține cunoscutul arhitect Vlad Negru.

Cum vă ziceam, noul spital demolează o clădire din secolul XIX

„Imobilul din strada Moților nr. 23 ocupă o parcelă din frontul de sud al străzii, fiind o construcție de zidărie pe două niveluri (D+P) ridicată în ultimul deceniu al secolului XIX după un plan în formă de L”. În prealabil obținerii avizului de oportunitate s-a întocmit și un studiu istoric.

Anul trecut, Entusia SRL a primit undă verde, de la Comisia Județeană de Urbanism, pentru construirea spitalului privat pe strada Moților, la nr. 23, dar la cererea Comisia de monumente istorice, heliportul prevăzut inițial în proiect a fost tăiat, la fel și un etaj înălțime.

Vom reveni, că ceva ne cam pute.

De exemplu, în 2016 a fost un scandal pe pe construcția unei microhidrocentrale pe râul Ilva. Și cine era patronul care construia? Da, exact Simonca. Care este într-un încârlândâc de firme, demn de o cauză mai bună.

HYDROELECTRIC ENGINEERING SRL are ca obiect producerea de energie electrica. Aceasta apartine lui Alexandru Simionca si Darius Alexandru Simionca, primul fiind si patronul SC INDEMINAREA PRODCOM SRL, firma care de altfel este si cel de-al treilea asociat in HYDROELECTRIC ENGINEERING SRL.

În această afacere cu banii este clar Simionca, care are 25 de ani de experiență în construcții (este plină presa de business din Bistrița-Năsăud de el). Tare ne este teamăcă ceilalți doi sunt ”spărgătorii de uși” (”înaintarea”) la Primăria Cluj-Napoca (nu dăm cu piatra). Nu știm ce relație or fi dezvoltat cu Moroșanu, primarul Hiedinului, după ce i-au făcut proiectul de mobilitate urbană, dar Moroșanu este amic cu Boc încă din vremea PD, PD-L, iar Boc încă nu credem că și-a plătit toate datoriile politice către el. E o ipoteză jurnalistică de lucru, nu dăm cu piatra.