Din oras

Și nici bine nu OSĂ fie dată în folosință Calea Mănăștur că OSĂ se închidă pentru descărcarea de sarcină arheologică pentru metrou. Iar ceea ce s-a ”reabilitat” de 7 milioane de euro în 2 ani, se va distruge într-o lună

Tocmai ce s-a anunțat pe un radio din gama FM că lucrările de 100 metri de asfalt pe an de la Calea Mănăștur ne-au costat 7 milioane de euro. Atâta ne-a costat să o frece constructorul prin zonă timp de doi ani pe nervii clujenilor. Ca să aflăm că nici bine nu va fi dată în folosință această lucrare de pe Calea Mănăștur, că se va și închide pentru descărcarea de sarcină arheologică pentru metrou. Iar ceea ce s-a turnat în 2 ani, se va distruge într-o lună, două. În fond 7 milioane de lei sunt un fleac pe care Emil Boc, cu voința mușchilor săi politici îi poate arunca la moloz.

CITEȘTE ȘI: Ordinul de începere a lucrărilor la metroul din Cluj a fost emis pentru data de 1 septembrie. Urmează 6 luni de proiectare și, numai Direcția de Mișcare a Hârtiilor din România știe, câte alte luni până la emiterea autorizației de construcție. Din ce bani OSĂ se facă metroul?

Un articol publicat pe site-ul maszol.ro, ne arată că: ”Se pare că nici municipalitatea, nici antreprenorul nu se grăbesc să înceapă săpăturile arheologice, care reprezintă o condiție prealabilă pentru construcția metroului. În plus, una dintre stații este planificată pentru Piața Mare, care va fi aproape imposibil de construit, deoarece ar distruge ruinele fostului forum roman.”

E de reținut și jocul de-a distrusul istoriei Clujului de către acest primar adoptat de Oraș, dar la fel de bine este de reținut și altă informație pe care ne-o dă acest material: ”Săpăturile arheologice vor necesita închiderea cel puțin a unei părți din cel mai aglomerat drum din Cluj-Napoca, iar lucrările vor necesita închiderea întregii lățimi a drumului.”

Care este acel drum care va fi închis și săpat? Că ”La săpături vor participa toți arheologii muzeului, 35 de specialiști, precum și muncitori, excavatoare și camioane.”

Ei bine, ”Pe durata săpăturilor, traficul pe Calea Mănăștur și în centrul Clujului Napoca va fi închis parțial, detaliile urmând să fie stabilite de comun acord de municipalitate, poliție și antreprenor.”

Închis și săpat pe toată lățimea drumului proaspăt reabilitat și care a creat probleme de trafic și nervi timp de doi ani deja. Acum, nu numai că se va distruge tot ceea ce s-a reabilitat (și nu numai acolo, Ziar de Cluj a atras atenția asupra acestui aspect al nepăsării față de banul public numai pentru ca Emil Boc să-și împlinească megalomaniile), dar se va întrerupe total circulația pe această arteră, numai dacă nu cumva șoferii vor găsi soluția să se teleporteze, sau se va reveni la ”soluția” circulației pe două din cele patru benzi, adică fix cum se circula înainte de a se arunca în conturile cumetriilor municipale 7 milioane de euro!

Și doar acum două zile se lăuda Emil Boc cu OSĂ se circule pe patru benzi pe Calea Mănăștur, chiar de la 1 septembrie. Ce fain mai dădea el din mânuțe în poze și cum dădea termene precise despre finalizări, dar nu scoatea nici un sughiț despre cum OSĂ treacă descărcarea de sarcină arheologică pe acolo.

CITEȘTE ȘI: Anul și suta de metri de asfalt. După doi ani de șantier, OSĂ se circule de la 1 septembrie pe cele ”patru benzi” ale Căii Mănăștur. Tocmai ce-a verificat Boc și totul prinde contur

După cum zice și autorul articolului de pe Maszol.ro: ”Săpăturile arheologice vor necesita închiderea cel puțin a unei părți din cel mai aglomerat drum din Cluj-Napoca, iar lucrările vor necesita închiderea întregii lățimi a drumului. Traficul în oraș este deja problematic, cu congestii constante, iar aceste închideri vor crea condiții dezastruoase. Haosul din trafic ar putea submina grav popularitatea administrației orașului, care urmează să organizeze alegeri municipale în toamna anului 2024, iar Emil Boc este așteptat să candideze din nou pentru funcția de primar. Paralizarea traficului în timpul campaniei electorale ar putea fi un autogol uriaș, iar Boc este cu siguranță conștient de acest lucru. În această situație, ar putea fi recomandabilă amânarea discretă a proiectului, chiar dacă acesta costă 300 de milioane de euro, pentru că nu Boc sau PNL vor rămâne fără bani, ci orașul.

De asemenea, este greu de înțeles decizia administrației orașului de a reconstrui doar Calea Mănăștur, care va fi demolat în câteva luni, distrugând rezultatele proiectului și făcând din costurile acestuia o risipă de bani.”

Numai procurorii DNA dorm ”mumos” în sediul pus la dispoziție de Emil Boc și cu jaluzelele care fac reclamă la Untold trase, să nu-i deranjeze lumina.

Dar și clujenii dorm același somn adânc, complăcându-se în înjurătura măruntă și ștampilând ca o turmă de oi pe cel care-i minte frumos și le gâdilă mândria deșartă de a fi ”clujeni”.

Nu sunteți clujeni, ci doar oi de tuns, muls și beregățit la portofele!

CITEȘTE ȘI: Singurul ofertant la licitaţia privind documentația de expropriere pe traseul metroului este societatea de avocatură Teaha&Fuzesi ca lider de asociere. Pentru cei care nu ştiu, Teaha “croia şpăgi” pentru Uioreanu