Din oras

“Sconcsilierii” locali vor mări taxa de “gestionare” a deșeurilor. BONUS: Rugăm procurorii să ne explice ce s-a întâmplat cu FONDUL DE ÎNCHIDERE ȘI URMĂRIRE POST ÎNCHIDERE rampă ÎNCASAT, PRIN TAXĂ, de SALPREST RAMPĂ?

Mașina de vot a primarului Emil Boc și inutila opoziție a consilierilor locali ai PSD Cluj votează săptămâna ce vine majorarea prețurilor pentru gestiunea colectării deșeurilor din Cluj-Napoca operate de companiile de salubritate Brantner-Vereș și Rosal Grup. Contractele expiră în mai puțin de un an.

Primăria din Cluj-Napoca are o comisie de prețuri și tarife, formată din Victor Rădoi, Viorel Pleșa, Iulia Ardeuș, Olimpia Moigrădean și viceprimarul Dan Tarcea.

Comisia a stabilit ca prețurile să fie, din 2018, de 6.03 lei pe persoană pe lună, 37,91 lei pe lună pentru instituții, 11,8 lei pe metru cub pentru deșeuri voluminoase pentru persoane fizice și respectiv 22,26 lei pe metru cub pentru deșeurile voluminoase ale instituțiilor publice ori agenților economici. Molozul costă 21,29 lei și respectiv 30,96 lei pe metru cub; spre comparație, acum acesta costă 19,36 lei, respectiv 28,15 lei. Echipamentele electrice sunt colectate gratuit, iar colectarea cadavrelor de animale costă 10 lei kilogram – aici tarifele rămân nemodificate. Prețurile nu conțin taxa pe valoare adăugată.

Prețurile actuale, conform HCL 352/2015, sunt de 5.48 lei plus TVA pentru colectare de la persoane fizice, respectiv 34,76 lei pentru colectarea de la instituții publice și persoane juridice.

Și-acum să vorbim despre nesimțire

Atât a autorităților locale, cât și a organelor abilitate ale statului care nu-și fac deloc datoria la Cluj.

Afacerea deșeurilor în Cluj este atât de scandaloasă încât acești indivizi ar trebui strămutați la Pata Rât, de mânuță, și lăsați acolo până când vor rezova măcar problema de acolo. După care ar trebui transferați să facă salubritate stradală, deszăpezire și colectare selectivă a deșeurilor. Și ținuți la muncă în folosul comunității până când vor da un răspuns coerent cu privire la câteva întrebări:

  • Avem “protocolul” însușit prin HCL 364/2014 între municipiul Cluj-Napoca – Județul Cluj și Salprest Rampă privind depozitul de la Pata Rât și obligațiile Salprest Rampă în calitate de operator al depozitului. Din acest “protovol” aflăm cam ce ar fi trebui urmașii lui Vereș, băieții de la Salprest, măcar cu levigatul. Că i-am plătit deja, din buzunarele noastre, dar se pare că s-a uitat asta!? Mai mult, stimați procurori și milițieni ai Clujului, i-am plătit pe cei de la Salprest Rampă (Brantner-Vereș) în vremea în care au depozitat deșeuri la Pata Rât. Le-am dat acces la banii clujenilor să CONSTITUIE și să ÎNCASEZE, prin PRIN TARIF, FOND DE ÎNCHIDERE ȘI URMĂRIRE POST ÎNCHIDERE rampă. Putem afla și noi, muritorii de rând, boii de contribuabili, ce s-a întamplat cu acești bani? (VOM REVENI PE ACEST SUBIECT PENAL)
  • Previzbil, la miza contractului pentru salubrizarea municipiului Cluj-Napoca, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor admite întotdeauna contestaţiile formulate de SC Rosal şi SC Brantner-Vereş la rezultatul licitaţiilor, deoarece se bazează pe neglijența sau reaua-credință a unor funcționari ai municipalității care întocmesc de-a lela caiete de sarcini. Clujenii ar trebui să știe câți bani le-au scos din buzunare niște caiete de licitație prost întocmite și cine răspunde. Dar slabe speranțe. Că în Republica Autonomă Cluj, micile mafii de cartier își fac vrutele cu complicitatea micilor mafii de “magistrați”.
  • Ne amintim cu drag de Grupul consilieri locali ai PNL Cluj-Napoca (de pe vremea când mai existau liberali în Cluj), care, în interesul clujenilor atrăgeau atenția cu privire la faptul că primarul Emil Boc are obligația să nu facă abuz de majoritatea pe care o are în Consiliul local, „că practicile deficitare în gestionarea licitațiilor pe contractele mari ale municipiului, sunt cele care generează tentația corupției. Poate-și mai aduc și ei aminte și au o tresărire de conștiință în momentele în care sunt chemați să fie chiar ei abuzul de majoritate al primarului Emil Boc.
  • Să-și aducă aminte cum ne spuneau că: Cu contracte întinse pe prea mulți ani, fără dinamica necesară pătrunderii pe piață a unor noi tehnologii și a unor noi competitori, doar pe scuza că lungimea contractului generează un preț mai mic, administrația publică locală doar împiedică concurența concurenței, discriminează competitorii și generează tentația coruperii. Practic, genul acesta de abordare a contractelor subminează și subevalează capacitatea de negociere a municipiului Cluj-Napoca și îi taie șansa de a se conecta la noi tehnologii, indiferent că este vorba despre întreținerea drumurilor, curățarea acestora, dezinsecția parcurilor șamd. Bonus este disciminarea intrării pe piață la negocieri a unor firme noi. Se îngrădesc prin contracte istorice, dreptul la piață liberă și libera concurență. Nu degeaba apar suspiciuni și acuzații de corupție.

Da, cam drastică schimbarea de atitudine în numai doi ani. Și oamenii aceștia vă cer încrederea votului, iar mulți bizoni și guvizi șampilatori le-o acordă. “Au mințit, maică, dar au făcut și lucruri bune”… În fond ce contează la 300.000 de clujeni că li se i-au degeaba din buzunare cel puțin încă 55 de bani? Ce-s ăia 165.000 de lei lunari? Nici măcar bani de-un profiterol la un para-ndărăt!

Important este că, de peste două decenii, aceleași firme fac jocul gunoaielor în Cluj.

Dar și când cineva va lua dâra puturoasă a banilor din deșeuri care au uns și mânjit cariere politice și funcționărești în Cluj, mamă, ce scandal va fi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *