Analiza

Saga Demolării Garajelor continuă, în sensul că aflăm de la reprezentanții Primăriei că "procesul de demolare merge bine" și "sperăm ca cele 9.700 de garaje care încă sunt în picioare să fie demolate în următorii trei ani"

Pornind de la aceste enunțuri, activistul civic Szakats Istvan face o analiză a Cronologiei demolării garajelor (conform declarații primarului Emil, atunci când face ”poc” cu declarații în campaniile electorale – încă de acum 17 ani), urmat de Concluzii Aritmetice și apoi, Publicitate. Așadar:

I. Cronologia.

2004-2008: Primul mandat și prima asumare a primarului Boc de a demola garajele. Rezultat: niciunul. Garajele rezistă.

2009: Petiție cetățenească împotrivă garajelor (4) Garajele rezistă.

2010: Garajele rezistă.

2011: Garajele rezistă.

2012: Garajele rezistă.

2013: „Anul acesta Primăria nu a început lucrări pentru niciun parking nou”. Garajele rezistă.

2014: Emil Boc: „din 2015 va începe demolarea garajelor de cartier”; „în următorul pas, în 2015 – 2018, trebuie demolate garajele”. Garajele rezistă.

2015: Emil Boc: „La Cluj-Napoca nu va fi demolat niciun garaj în 2015”. Garajele rezistă.

2016: Emil Boc: „vor fi eliminate 470 de garaje și vor fi amenajate 1500-2000 de locuri de parcare”. Garajele rezistă.

2017: Emil Boc: ”13 parkinguri sunt în construcție”. Garajele rezistă.

2018: Dan Tarcea (zis și Ecoul lui Boc): „demolările se vor face abia spre sfârşitul anului” . Garajele rezistă.

2019: Dan Tarcea: „În prezent, din cele 10.000 de garaje existente în oras, au fost demolate aproximativ 800, deci undeva un procent de 8 la sută.”  De fapt sunt 10.700. Garajele rezistă binișor.

2020: Emil Boc: demolarea garajelor „continuă în Cluj-Napoca”. Garajele tot rezistă.

2021: Dan Tarcea: „sperăm ca cele 9.700 de garaje care încă sunt în picioare să fie demolate în următorii trei ani”. Garajele tot mai rezistă.

II. Concluzii Aritmetice:

În 16 ani, Primăria a reușit să demoleze 10% din garaje.

Acum, promit că o să demoleze tot restul de 90% în 3 ani. Prin aritmetică elementară, asta înseamnă o viteză medie de mai bine de 45 ori mai mare ca și până acum. Practic, Primăria promite demolare a 13 garaje PE ZI, în fiecare zi lucrătoare, timp de 3 ani. Și acum,

III. Publicitate:

Ți-e plin orașul de garaje urâte?
Ai vrea să scapi de ele?
Ai folosit „Promisiune Obișnuită” și în 16 ani, ai reușit să scoți abia 10% din garaje?
Nu-i nimic! Acum ai „Noua Promisiune”!
Cu formula sa îmbunătățită, „Noua Promisiune” te ajută să scapi orașul tău de garaje, cu un randament de cel puțin 4500% mai mare!
„Noua Promisiune”! Pentru un oraș fără garaje! Recomandat de profesioniști.

Ce a scăpat pertinentei analize?

Că, la un moment dat, Emil Boc a apucat să zică: „vor fi eliminate 470 de garaje și vor fi amenajate 1500-2000 de locuri de parcare”. Emil Boc doar a mai făcut Poc cu o declarație pe care nu avea de gând să o onoreze. Căci parcările acelea nu numai că nu s-au mai creat (prin procrastinare), din contră, au fost desființate locuri de parcare existente (câteva mii pe străzile ”reabilitate” ca să facă loc ”benzii speciale pentru transportul urban). Rezultatul: mașini care se învârt prin Centru (producând gaze) în căutarea unui loc de parcare. Și cum parkingurile promise, au fost doar promise, iar cele inaugurate cu surle și trâmbițe sunt deja gata degradate (oricum sunt insuficiente), în cartiere (și nu numai) avem mașini parcate aiurea, în general pe trotuare (să le vadă în târziu și tinerele ”mămici” care până să aibă necazul cu plimbatul vedeau doar terasele de pe ”floașter”).

Cam asta se întâmplă cu ce promite Emil Boc: se vor întâmpla alte chestii pe parcursul onorării promisiunilor (cu peste 15 ani în urmă; copiii născuți atunci ies la proteste acum). De exemplu: s-a ales praful de promisiunea parcărilor subterane dintre blocuri (promisiune făcută cu scopul de a mări, chipurile, spațiul verde). Și tot praful s-a ales din acele ”parcări modulare”, proiect furat de la contracandidatul Liviu Alexa după campania din 2016.

Plus mizeria lăsată în urmă de aceaste demolarări coordonate cu piciorul: material demolat neluat noroaie și situația concretă că proprietarii de mașini lăsați fără garaje parchează acum până și pe case. Că mai durează până când funăria lui Emil Boc va face noi locuri de parcare în locul acelor garaje. Că oamenii și utilajele firmelor de casă ale funăriei se plimbă de pe un șantier pe altul. De aceea e orașul acesta un șantier interminabil, niciodată cu lucrările gata 100%, că își lasă antreprenorii ”front de lucru” până le deschide Boc altul.

Și, deocamdată, atât.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *