Din oras

Să râdem cu autoritatea publică clujeană: noi suntem vinovați că sunt ei proști

Administrația locală este total depășită de problema traficului din Cluj-Napoca. Într-un oraş digital administraţia este una analogică. Acest lucru o demonstrază sensurile giratorii nou înfiinţate de Primărie de la intersecţia Câmpului-Calea Mănăştur şi Izlazului-Mehedinţi unde noile reguli de circulaţie au încurcat mai mult traficul decât să îl fluidizeze. Pentru că sunt incapabili să găsească o rezolvare la problemă, cei care conduc vremelnic destinele acestui oraş dau vina pe cetăţeni. Adică noi suntem vinovați că sunt ei proști.
 
 
Viceprimarul Dan Tarcea la fiecare participare a sa în emisiunile radiofonice pe  la posturile de casă ale primăriei, repetă ceeaşi placă stricată turnată de Emil Boc într-un momnet de inspiraţie nocturnă: Municipalitatea va lua măsuri pentru decurajarea cetăţenilor de a se deplasa cu maşina personală şi va încuraja utilizarea mijloacelor de transport în comun. 
 
„Pentru noi este o provocare fiecare început de an şcolar, aduce un trafic suplimentar la nivelul municipiului pentru că, din nefericire, am cam uitat să folosim mijloacele de transport în comun şi toată lumea vrea să folosească maşina personală. O să venim şi cu o serie de soluţii în această direcţie să descurajăm folosirea maşinii personale şi să încurajăm cât mai mult folosirea mijloacelor de transport alternative, mijloace de transport în comun, biciclete şi de ce nu şi mersul pe jos că ajută la sănătate”, a afirmat  Dan Tarcea joi, la o emisiune radio. 
Dacă mersul pe jos ajută atât de mult la sănătate cum susţine Dan Tarcea, recomandăm Primăriei să nu mai dea atâtea gratuităţi pensionarilor şi să îi încurajeze  pe aceştia să circule pe jos, prin parcuri şi pe aleile frumos amenajate de prin centrul oraşului. Cu siguranţă nu ar mai fi atâtea cozi la medicii de familie sau pe la uşile spitalelor. Pe de altă parte această măsura îi va favoriza şi pe cei care merg la serviciu pentru că oamenii muncii ar avea mai mult confort în mijloacele de transport în comun la orele de vârf şi poate aşa vor renunţa la deplasarea cu maşina personală. 

O primă măsură pe care municipalitatea ar trebui să o facă pentru a scoate câteva zeci de maşini din centrul oraşului ar fi să îi oblige pe toţi angajaţii primăriei să circule cu mijoacele de transport în comun. În parkingul de la Primărie ar mai fi câteva zeci de locuri libere. O altă măsură, dacă tot suntem invitaţi să utilizăm mersul pe jos, biciclete sau autobuzele, ar fi ca primarul, viceprimarul şi alţi angajaţi ai administraţiei publice locale care beneficiază de maşini de serviciu să renunţe la acest beneficiu şi să urmeze circule pe jos. 
 
Cireaşa de pe tort în afirmaţiile de joi ale viceprimarului Dan Tarcea a fost că , şoferii din Cluj-Napoca nu ştiu să circule în sensurile giratorii. Cu alte cuvinte, noi suntem vinovați că sunt ei proști şi depăşiţi de situaţie.  
“Înainte de toate trebuie să avem grijă cum ne încadrăm în sensurile giratorii, toate sensurile giratorii noi pe care le vom face, vom face marcajele mult mai clare ca toţi cei care sunt în trafic să ştie exact cum trebuie să se încadreze în sensul giratoriu. De aici apare o mare problemă pentru că nu ştim, o parte dintre noi, să ne încadrăm corect în sensul giratoriu şi cum trebuie să circulăm în sensul giratoriu. Dacă vă uitaţi într-un sens giratoriu, fiecare intră cum doreşte şi iese cum doreşte şi nu respectă regulile. Dacă vrea să o ia la stângă să fie lângă bordura de pe parte stângă. Cine şi-a luat permisul acum 20 de ani în Cluj-Napoca nu exista niciun sens giratoriu, poate doar în Mărăşti”, a afirmat Dan Tarcea.

Dacă sensurile giratorii amenajate de primărie pe strada Donath, Eremia Grigorescu, Oaşului respectă toate normele de siguranţă atunci putem spune că şoferii clujeni nu ştiu să circule în sensurile giratorii. Un aspect pe care îl uită mai marii oraşului este că s-au investit sume frumoase în implementarea sistemului de semaforizare “unda verde”. O dată cu amplasarea sensului giratoriu de la Câmpului-Calea Mănăştur această undă verde îşi pierde scopul pentru care a fost creată. Luni începe şcoala şi nu mai puţin de 12.000 de elevi vor urma cursurile în zona centrală ceea ce, la un calcul sumar înseamnă că minim 5.000 de maşini vor aglomera străzile din centrul oraşului. Clujul este fără doar şi poate un oraş smart, un oraş digital dar când vorbim modu de gestionare a traficului Clujul are o administraţie înţepenită în era analogică. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *