In vizor

S-AU TREZIT DIN SOMNUL DE FRUMUSEȚE? Valentin Ionescu (director ASF): ”Ar trebui RCA pentru trotinetele sau bicicletele electrice”

Noi credem că trotinetele electrice ar trebui INTERZISE în orașele în care nu există o infrastructură sustenabilă pentru aceste mijloace de transport care NU AU CE CĂUTA PE TROTUARE. Se aude ceva și până la urechile lui Emil Boc? Cămunicipiul Cluj-Napoca numai în poveștile deversate în presa locală de chitanțier are o structură sustenabilă pentru biciclete și trotinete. Ce s-a vopsit pe asfaltul trotuarelor și pe ”căruțabil”, niște chestii care pornesc de nicăieri spre a duce către niciunde, prost concepute, mult prea înguste, numai rețea pentru biciclete și trotinete nu e. E raportare ”patriotică” de activist utecist.

CITEȘTE:

Municipiul Constanța a interzis trotinetele electrice că ”puneau în pericol siguranța traficului rutier și pietonal”. Numai în Cluj-Napoca unde pietonii împart trotuarul cu scuterele, bicicletele, mașinile și trotinetele, Emil Boc n-aude, nu vede

CITEȘTE:

În atenția celor care țin în brațe ”Bolt” și ”Lime”: Capitalele europene care au interzis trotinetele electrice din cauză că sunt ceea ce sunt: ”periculoase pentru pietoni și traficul rutier”

  • Valentin Ionescu, director general din cadrul sectorului de Asigurări şi Reasigurări al ASF, susţine că că trotinetele sau bicicletele electrice care prind o viteză mai mare de 25 de kilometri la oră ar trebui să aibă asigurare obligatorie.

Nu este o noutate, De mai multă vreme se discută despre inconștiența celor care folosesc trotinetele.

CITEȘTE:

Proiect de lege: Și ”trotinetiștii” vor fi obligați să-și facă asigurare RCA

Ionescu susţine că poliţele RCA ar putea fi suspendate doar dacă proprietarul maşinii poate demonstra că autovehiculul nu va circula pe drumurile publice.

”Vorbim în general de posibilitatea suspendării care a fi utilă pentru transportatori, pentru persoane juridice.

În orice situaţie trebuie dovedit că acel autovehicul e într-un spaţiu privat şi că nu mai poate fi pus în circulaţie. Poate fi şi într-o parcare, dar nu va putea circula pe drumurile publice”, a spus Valentin Ionescu, la Prima News.

”Încercăm cumva prin aceste măsuri şi prin alte proiecte (…) să promovăm această conduită preventivă la volan, dar să venim şi cu măsuri.

Unele sunt aceste schimbări pe care le-am propus, am mai vorbit şi de alte măsuri în trecut cum ar fi obligativitatea asigurării trotinetelor sau a bicicletelor cu motor cu o viteză mai mare de 25 de kilometri la oră (…)

Aşa cum e asigurare pe vehicul, trebuie să fie asigurare şi pe trotinetă. Proprietarul trotinetei că este o firmă sau o persoană fizică, va fi obligat să facă asigurare”, a mai precizat Valentin Ionescu.

Guvernul României a discutat în ședința de joi un proiect de hotărâre prin care vrea să prelungească până la finalul anului plafonarea tarifelor RCA.

Actuala plafonare a tarifelor RCA expiră pe 10 octombrie. Tarifele au fost plafonate în februarie, după falimentul Euroins.

În prezent, mai sunt în vigoare aproximativ 1,7 milioane de contracte, ceea ce reprezintă circa 17% din întregul parc auto la nivel național.

Guvernul susține că, dacă nu va continua plafonarea, va avea loc o creștere a prețurilor într-o perioadă nepotrivită, ca cea de iarnă, când sunt sărbătorile.

”O soluție temporară pentru remedierea stării de fapt o poate constitui prelungirea până la data de 31 decembrie 2023 a perioadei de aplicare a HG nr. 298/2023 privind stabilirea tarifelor de primă maxime şi a altor măsuri aplicabile de către societăţile de asigurare care practică asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie.

Prin aplicarea acestei măsuri se elimină potențialul impact negativ al creșterii prețurilor“, arată proiectul.

Exit mobile version