Numai noi știm de câte ori am arătat ce pericol pentru siguranța traficului și a pietonilor reprezintă trotinetiștii din Cluj-Napoca. Cum se încalcă legea și cum se circulă haotic. Dar în Cluj-Napoca primii care încală legea sunt autoritățile publice locale (vezi Untold și bătaia de joc care se practică la adresa legii ăe perioada festivalului de muzică pe stick). Ce să ne mai mirăm de niște tineri care iau exemplu de la cei mai ”mari” (chiar dacă sunt mici- la caracter).
Noi am scris, noi am citit. Au citit și cei vizați să ia măsuri, dar i-a durut în cot să-și facă datoria. De poți să zici că ”Bolt” are pile grele în Primărie.
De ce să se oboseasca să verifice? Ce dacă e gaură la buget? Plătesc prostoii, ăia cu pile, cunoștințe și relații scapă.
Mai ales că Poliția locală, o afacere de cumetrie deja, numai pe stradă la prevenție nu e. Polițiștii locali se plimbă mândri ca niște curcani în uniformele lor semi-legale (că le copiază pe cele ale Poliției naționale), opresc cu girforaul pornit aiurea-n tramvai, să-și ia mațul lor gros o șaormă sau un KFC, cam cu de acestea se ocupă. Mai ales că-i dotează Boc cu tot felul de inutilități, cumpărate de la te miri ce firme de casă de-ale municipalității.
Prin urmare, statistic vorbind, Cluj-Napoca este pe locul secund în topul național al accidentelor și deceselor provocate de trotinetă. Iar Emil Boc, se fotografiază cu tomatele din grădina lui și dă comunicate cu cifre gonflate despre bunăstarea orașului și despre cât de în siguranță îi sunt cetățenii.
În privința orașelor cu cele mai multe accidente, Bucureștiul conduce de departe, cu peste jumătate din total, respectiv 1.618 de accidente, soldate cu cei mai mulți răniți grav (242) și răniți ușor (1.416). În aceste condiții, în mod paradoxal, nu s-a înregistrat decât un singur deces cu implicarea unei trotinete electrice. Pe locul al doilea, dar la mare distanță de Capitală, se află municipiul Cluj Napoca, cu 152 de accidente, 136 răniți ușor, 22 răniți grav și 2 decese.
- Aproape 3.000 de accidente s-au soldat cu 23 de decese, din care 20 au fost provocate de nerespectarea regulilor rutiere de către conducătorii de trotinete electrice, cu vinovăție principalã și secundară. Totodată, din aproape 400 de răniți grav, pentru 373 de victime au fost vinovați conducătorii de trotinete electrice. Situația este similară și în cazul celor 2.651 de răniți ușor, dintre care 2.363 au fost loviți de conducători de trotinete electrice în culpă.
Acesta este motivul pentru care oficialitățile din Constanța, care nu apare în acest top al inconștienței, au interzis circulația trotinetelor electrice.
”Din cauza numeroaselor încălcări ale prevederilor regulamentului, actele administrative emise pentru anul 2023 nu au mai fost prelungite. S-au constatat şi alte încălcări ale regulamentului, precum staţionarea pe partea carosabilă, în dreptul trecerilor de pietoni, a staţiilor de autobuze şi pe pistele de biciclete. Multe trotinete electrice blocau căile de acces în blocuri şi alte instituţii publice, staționau în zona spaţiilor verzi şi a altor perimetre interzise (faleze, zona peninsulară etc.) uneori şi trei zile, deşi aveau staţii alocate pe toata raza municipiului Constanţa. Au fost dispuse zeci de măsuri tehnico-administrative de ridicare de pe domeniul public a trotinetelor electrice aparţinând celor doi operatori economici întrucât a fost pusă în pericol siguranţa traficului rutier sau pietonal”, spun reprezentanții primăriei, citați de Info Sud-Est.
Dar Emil Boc trebuie să raporteze ”piste pentru biciclete” care încep de nicăieri și duc spre niciunde și că ar fi oraș cu zero poluare – mai ales cu flotila CTP care arde motorină pe cele mai moderne achiziții ”Euro 3”. Mai ales în timpul festivalului în care Orașul este pus preș la picioarele lui Bogdan Buta și tramvaiul nu circulă și este înlocuit cu ”dizăl”-uri.