In vizor

În atenția celor care țin în brațe ”Bolt” și ”Lime”: Capitalele europene care au interzis trotinetele electrice din cauză că sunt ceea ce sunt: ”periculoase pentru pietoni și traficul rutier”

Mai multe capitale europene au impus în ultima perioadă restricții sau au interzis închirierea trotinetelor electrice, motivând că acestea sunt periculoase pentru pietoni și traficul rutier. Constanța este primul oraș care a retras autorizația de funcționare pentru cele două companii care închiriau trotinete electrice în municipiul de la malul mării.

CITEȘTE ȘI:

Municipiul Constanța a interzis trotinetele electrice că ”puneau în pericol siguranța traficului rutier și pietonal”. Numai în Cluj-Napoca unde pietonii împart trotuarul cu scuterele, bicicletele, mașinile și trotinetele, Emil Boc n-aude, nu vede

  • Paris este prima capitală europeană care retrage trotinetele electrice de închiriat, de la 1 septembrie, în urma unui referendum susținut în 2 aprilie, în care 89% dintre cetățenii orașului au votat în favoarea interdicției. Firmele care administrează trotinetele electrice de închiriat din Paris, Lime, Dott și Tier au timp până la data precizată să strângă toate trotinetele din oraș. Locuitorii orașului consideră trotinetele electrice o „pacoste” pentru traficul pietonal și rutier al capitalei europene. După 1 septembrie, doar cei care dețin trotinete electrice vor putea să circule cu ele prin oraș, în limita vitezei de 30 km/oră.
  • Copenhaga a retras închirierea trotinetelor electrice în 2020, dar le-au readus un an mai târziu, sub anumite condiții. Cei care vor să închirieze trebuie să poarte o cască de protecție și să nu parcheze în centrul orașului, conform The Copenhagen Post.
  • În Londra, cei care vor să închirieze o trotinetă electrică trebuie să aibă peste 18 ani și permis de conducere. Doar firmele care au trotinetele (Dott, Lime și Tier) cu anumite specificații de siguranță, precum limita de viteză legală de 25 km/oră și luminile aprinse mereu, pot fi închiriate. În 2022 au fost 1.352 de accidente cu trotinetele electrice, conform unui raport făcut de iam Bristol, un ONG britanic care se preocupă, printre altele, cu îmbunătățirea circulației rutiere.
  • Și în Barcelona sunt anumite condiții, iar cei care închiriază trotinete trebuie să aibă vârsta de peste 16 ani, să nu meargă pe trotuar și să parcheze numai în spațiile făcute special pentru parcarea trotinetelor. În locuri populate de oameni precum parcurile și pistele de biciclete, limita de viteză este de 10 km/oră, iar pe șosele de 25 km/oră.
  • Potrivit presei italiene, de la 1 septembrie, viteza maximă pentru trotinete a fost redusă în Roma de la 25 la 20 de km/oră – iar în zonele pietonale din centrul vechi nu se poate merge cu mai mult de 6 de km/h. De asemenea, închirierea de trotinete este de acum permisă doar persoanelor cu vârsta de peste 18 ani.
  • Mai mult decât atât, numărul de trotinete din oraș a redus considerabil, de la 14,500 la 9,000. Acest fapt se datorează reducerii numărului de companii care pot închiria de la cele nouă existente anterior la trei – Bird, Dott și Lime, cele ce au câștigat anul trecut licitația publică. Fiecare companie va putea opera câte 3.000 de trotinete.
  • Schimbările vin după ce, în Italia, în 2022, au avut loc 2,929 de accidente cu trotinetele de electrice, cu 40% mai mult față de 2021, când au avut loc 2.101 de accidente, conform Reuters.
  • Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România a prezentat în 2022 faptul că în România au avut loc peste 1250 de accidente ușoare și grave cu trotinetele electrice, trendul fiind în creștere. Mai mult, în 9 din 10 cazuri, vina a fost a celor care conduceau trotineta, din cauza nerespectării vitezei, a abaterilor de la regulile de circulație sau a mersului a sens opus, arată un raport recent al UNSAR.

Prin urmare, există administrații locale care pun siguranța cetățeanului mai presus decât un ipotetic câștig local. La Cluj-Napoca non-administrația publică locală doar mimează interes față de siguranța cetățenilor. La Cluj-Napoca, pe trotuare circulă la grămadă pietoni, bicicliști, trotinetiști, mopedițti – toți sub ochiul bovin-inexistent al sinecuriștilor de la Poliția locală municipală. Nu știm cine e cu ”parandărătul” pe la municipalitate, dar știm cu se zbate non-administrația locală să ne spună ce lume minunată trăim la Cluj-Napoca numai că acest municipiu are ”primul regulament” din Universul cunoscut privind circulația trotinetelor și bicicletelor. Practic iar s-a pus Clujul pe o hartă, de data aceasta pe Harta Regulamentelor Galactice a Circulației cu Trotineta și Bicicleta.

Dar ce folos că există Regulament când acesta este folosit ca hârtie de șters la cur?

CITEȘTE ȘI:

Nu despre parcarea trotinetelor era vorba, ci despre modul bezmetic în care circulă trotinetiștii, lipsa de coerență în rețeaua ”de biciclete” și accidentele grave produse. Viceprimarul Tarcea doar dă din gură să se audă vorbind

CITEȘTE ȘI:

Poliția locală a municipiului Cluj-Napoca le doarme-n papuci, Pantelică de la ”readepică” își numără biștarii, iar Ecoul lui Boc, Dan Tarcea, nu vede nimic

Dacă s-ar face referundum, așa cum s-a făcut în orașe care nu sunt considerate de către ”primar și clica” drept feude personale, aceste mizerii ”Bolt” și ”Lime” pe două roți ar dispare chiar de mâine.

Dar nu se face ca cineva care are interes să rămână fără sursă!

Sursa: info-sud-est.ro/

Exit mobile version