In vizor

RUŞINILE CLUJULUI, STAŢIILE CTP, vor fi „fezabilizate” cu un contract de 245.000 de lei. Încă o hârtie de înfundat vreun sertar în Primăria lui Emil Boc? Şi să vedeţi ce de coincidenţe coincid cu câştigarea acestui contract

Despre staţiile Companiei de Transport Public Cluj-Napoca am mai scris: sunt o mizerie şi, de multe ori, adevărate focare de infecţie, mai ales în zone ale municipiului Cluj-Napoca care nu fac parte din oraşul lui Emil Boc care există doar de jur împrejurul Centrului şi, când vine festivalul de muzică pe stick, Untold, în Parcul Central.

(FOTOCREDIT: Clujul Civic)

În decembrie 2021, Autoritățile mai modernizau o dată, pe hârtie (bineînţeles), stațiile comuniste ale Companiei de transport public din zona Piața Gării, însă pe mai mulți bani.

„În decembrie 2020 (deci cu un an înainte), consilierii locali aprobau modernizarea stațiilor CTP din Piața Gării, investiție în valoare de peste 1,3 milioane lei. Proiectul s-a prăfuit în sertarele Primăriei, iar acum aceiași aleși locali vor aproba majorarea sumei necesare modernizării zonei la peste 1,5 milioane lei. Astfel, proiectul de transformare a imaginii comuniste a stațiilor Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca a devenit mai scump de la un an la altul, vreme în care starea acestora s-a degradat considerabil. Deși pentru lucrările de modernizare propriu-zise este prevăzută o perioadă de doar 3 luni de zile, foarte probabil ca reabilitarea zonei Piața Gării să devină și mai scumpă la final, în contextul majorării prețurilor la materialele de construcție și a inflației în creștere.”

Acum F.I.P. Consulting a câștigat contractul cadru de servicii pentru realizarea studiilor de fezabilitate în vedere modernizării a 11 stații de transport public din Cluj-Napoca. Contractul a fost semnat la valoarea de 245.000 lei. În primă fază, Primăria dorește modernizarea stațiilor de la capătul liniilor de transport public din cartierele Gheorgheni, Mărăști, Mănăștur sau Grigorescu. Acordul cadru aduce și posibilitatea ca firma contractantă se se ocupe de studiile necesare modernizării și a celorlalte 3000 de stații din Cluj-Napoca. Contractul cadru a fost încheiat de Primărie cu societatea în 10 mai la valoarea de 245.ooo lei. La licitație a mai participat o firmă din Suceava.

Proiectantul trebuie să propună Primăriei și o variantă în care în stațiile de transport în comun să se poată face un comerț civilizat și să se poată vinde presă/cărți.

Acordul cadru scos la licitație de Primări și câștigat de F.I.P Consulting are ca obiect servicii de proiectare (studiu de fezabilitate și documentație tehnică pentru obținerea autorizației de construire) pentru modernizarea a 11 stații pentru transportul în comun. Contractul fusese estimat la 249.398 lei fără TVA iar criteriul de adjudecare a fost  prețul cel mai scăzut. Acordul cadru stipulează o cantitate minimă de 1 stație și una maximă de 11 stații, valoarea celui mai mare contract subsecvent fiind de 48.950 lei fara TVA. În cadrul procedurii, proiectanții au fost obligați să facă o ofertă și pentru servicii similare de modernizare a tututor stațiilor de transport public din Cluj-Napoca (cantitate minimă 75 de stații și maximă, 3019 stații).

F.I.P Consulting este controlată de Radu Victor Andronic, fost director pentru proiecte europene al CFR SA (te pomeneşti că amicul-popicar Şurubaru, provenind din aceeaşi instituţie a pus o pilă) și deține deja contracte cu Primăria Cluj-Napoca. A realizat studiile pentru noua stradă pe care Primăria urmează să o amenajeze în zona Mărginașă-Calea Mănăștur-Moților-Uzinei Electrice, într-un proiect cu exproprieri, demolări și reorganizare sau lărgirea unor intersecții între cartierele Grigorescu și Mănăștur care urmează să intre în execuție în perioada următoare. De asemenea se ocupă de studiile pentru amenajarea zonei verzi de la Expo Transilvania, din cartierul Mărăști. Societatea a realizat și o serie de Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă pentru administrațiile din foarte multe județe ale țării.
Radu Andronic a fost şi consilier în Ministerul Comunicaţiilor sub mandatul lui Valerian Vreme – GUVERNUL BOC 2 (ca să vedeţi cum se plimbă coincidenţele de mânuţă prin ţară). Firma sa a câştigat în februarie anul curent şi proiectarea a 34 de staţii de tramvai, adică un sfert din cele existente în Timişoara.
Ce ni se pare nouă extrem de interesant e faptul că în timp ce era director şi salariat al Ministerului Transporturilor în calitate de director, Radu Victor Andronic era salariat şi la firma F.I.P. Consulting. Mielul blând suge de la câte oi poate!
Conform Caţavencii, „Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR (da, a existat așa ceva!), dar mai ales un degrabă încasator de fonduri publice pentru servicii de consultanță. Căci după perioada de lucrat la stat, Andronic a înțeles că e mult mai profitabil să lucreze cu statul, lista contractelor pe care firma sa le are cu diverse instituții publice fiind mai lungă decît cel mai lung tren marfar din lume.”

În această fotografie îl vedeţi pe Radu Victor Andronic semnând Planul de Mobilitate Urbană cu primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor.

În această poză răsfăţatul politico-economic semnează acelaşi lucru pentru municipiul Piatra Neamţ. Şi tot aşa, o grămadă de studii şi studiuleţe trag la teşchereaua omului nostru!