Din oras

Rețeta perfectă ca să fii amendat în autobuz: CTP desființează chioșcurile de bilete din stațiile care nu au automate

În unele zone din oraș, chioșcurile de bilete pentru transportul în comun se închid pe bandă rulantă. Cetățenii au ajuns să alerge între stații ca să își cumpere bilete pentru că au fost desființate, culmea, fix chioșcurile din stațiile care nu au automate pentru bilete. 

În Cluj-Napoca, Compania de Transport Public închide sistematic chioșcuri de bilete, în zone în care sistemul automat de ticketing dă rateuri sau nici măcar nu există. 

Un clujean care locuiește în Gheorgheni e revoltat de faptul că pe strada Liviu Rebreanu s-a închis chioșcul de câteva luni și e nevoit să meargă pe străzile adiacente care sunt la o distanță de câteva minute. 
”Pe aleea Băița nr.2/Liviu Rebreanu chioșcul e închis de trei luni și nu avem în zonă automat de bilete. Vă rog să luați măsuri”, a scris bărbatul pe portalul de sesizări al Primăriei.

Din cauza faptului că autobuzele circulă mai rar pe ruta respectivă, unii riverani au avut parte și de surprize neplăcute de când s-a închis chioșcul CTP.

”Locuiesc în zonă și trebuie să merg dimineața la serviciu, mă uitam să văd care e programul când vine 33 cu care ajung în Mihai Viteazu și mă duceam direct în stație. La început casa de bilete era deschisă, cam de 3 luni s-a închis, și a trebuit să merg o stație fără bilet. Normal că ratam autobuzul pentru că în zonă circulă din jumătate în jumătate de oră. Cum circulă rar nu îți permiți să mergi o stație pe jos să îți iei bilet. Ar trebui să pună automat”, a afirmat A.S., un tânăr care locuiește pe Aleea Băița.

Nici în Mănăștur situația nu e mai roz pentru unii clujeni care locuiesc la distanță de chioșcul de bilete de la stația Peco, singurul funcțional. De câteva săptămâni, chioșcul de la stația Calea Mănăștur e închis și oamenii așteaptă degeaba ca mesajul lipit pe chioșc să fie luat. 

„Am tot sperat că se va redeschide curând, nu mi-e totuna să merg la următoarea stație când trebuie să îmi cumpăr bilet. Automatul nu merge întotdeauna și când te grăbești dimineața la serviciu, riști să pierzi și autobuzul căutând un chioșc sau un automat care merge”, a spus o clujeancă.

Conducerea CTP dă vina pe scăderea vânzărilor la bilete care a dus la închiderea mai multor chioșcuri și laudă sistemul de ticketing care ar fi ajuns la standarde europene.

„Am adus la un nivel apropiat de ceea ce ne dorim sistemul de ticketing. Sunt 61 de puncte de vânzare de bilete. Am închis chioșcuri pentru că erau vânzări foarte mici, a început lumea să treacă pe zona de ticketing și automate. Unde nu funcționează sistemul de ticketing avem echipaje speciale care în decurs de 10-20 de minute sunt la fața locului și elimină defectul care apare. Avem totuși, la ora actuală, o situație destul de apropiată de ceea ce trebuie să fie. Nicăieri în lume nu există automate la care să nu apară defecțiuni sau frecvența lor să nu fie mare, important e să se intervină cât mai rapid”, a declarat Liviu Neag.

Ne întrebăm când va avea ochi conducerea CTP pentru erorile și problemele automatelor de bilete, care au fost introduse odată cu sistemul de ticketing – investiție care a costat 33 milioane lei, din fonduri europene.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version