Din oras

Restructurare urbană: proiect imobiliar de peste 2 hectare în zona Fabricii-Sobarilor

Proiectul imobiliar de restructurare urbană care vizează o suprafață considerabilă de peste 2 hectare, în zona Fabricii-Sobarilor, a fost dezbătută în cadrul celei mai recente comisii de urbanism. Planul de restructurare a mai fost adus în atenția specialiștilor în 2018, iar varianta luată în calcul acum a suportat ajustări și modificări: blocuri cu 8 etaje, cu un total de peste 200 de apartamente. 

Comisia de Urbanism a luat în discuție trei planuri urbanistice zonale de restructurare urbană.

Astfel, în urma dezbaterilor lansate în urmă cu doi în privința acestui proiect, administrația locală a solicitat îmbunătățiri ale zonei unde vor fi ridicate noile ansambluri imobiliare, prin realizarea de creșe și îmbunătățirea conectivității la nivel de străzi. 

Proiectul restructurării urbane Fabricii-Sobarilor din 2018 poate fi consultat aici.

PUZ-ul de restructurare din zona Fabricii – Sobarilor, gestionat de Arhimar, a fost prezentat din nou în cadrul ședinței comisiei de urbanism din 6 iulie. 

Proiectul vizează un amplasament de teren cu o suprafață de peste 2,3 ha, astfel încât în zona Fabricii-Sobarilor sunt propuse 7 imobile cu regim de înălțime de 8 etaje si un total de peste 440 de apartamente.

Tot în cadrul acestui proiect imobiliar a fost propus și  o funcțiune de apart-hotel cu peste 230 de camere de cazare, conform estimărilor anunțate de proiectanți.

„Este vorba de un teren al fostelor platforme industriale din zonă unde se dorește ridicarea unui ansamblu cu front la strada Sobarilor, fiind imobile rezidențiale și de servicii și birouri la strada Sobarilor. La ultima comisie, s-a cerut revenire după avizul de la circulație. Ni s-a solicitat și am prevăzut 660 de parcări. În contractul de restructurare pe lângă transferurile către oraș este inclusă o etapizare a lucrărilor”, a punctat arhitectul Claudiu Botea.

Astfel, în cadrul viitorului ansamblu este propusă amenajarea a două străzi noi, prin care să fie rezolvată partea specifică de circulație.

După cum a declarat primarul Emil Boc, dezvoltarea proiectului va urmări o etapizare.

Demararea lucrărilor de construcție la acest proiect, ansamblu imobiliar preconizat cu 8 nivele, va deveni posibilă numai după realizarea drumurilor de acces.

Astfel, conform planului etapizat de dezvoltare a imobilelor, în prima fază vor fi realizate cca 100 de apartamente, iar în cea de-a doua fază, alte 120 de apartamente. 

„Sobarilor nu e o stradă foarte aglomerată deja? Deci e nevoie de etapizarea celor două străzi noi propuse. E vorba de circulație, fără de care nu putem porni la drum”, a adăugat primarul. 

Beneficiarii au propus Primăriei un parter de circa 350 de mp și 5 parcări terțiare. Membrii comisiei însă, au apreciat necesitatea includerii realizării creșei în prima fază, într-un imobil separat care urmează să fie predat Primăriei.

Proiectul urmează să fie analizat pentru a primi avizul final, iar edilul Emil Boc a precizat că partea de autorizație poate fi emisă: „Am putea să emitem parte a autorizației și apoi să mergem mai departe”, potrivit lui Emil Boc. 

PUZ-ul Fabricii-Sobarilor, dezbătutu în cadrul comisiei de urbanism, luni, poate fi consultat aici.

Celelalte două PUZ-uri vizează dezvoltarea urbanistică a străzii Semenicului (Piața Fraternității) și a străzii Septimiu Mureșan. 

Proiectul din zona Pieței Fraternității prevede realizarea a două blocuri noi de dimensiuni mai mici, de 6 și respectiv 4 locuințe, în proximitatea unui bloc cu 11 etaje. 

PUZ-ul de urbanizare de pe str Semenicului poate fi consultat aici. 

După cum a precizat unul dintre arhitecți, este vorba despre un teren situat vis a vis de Piața Fraternității, într-o zonă de locuințe unifamiliale și colective.

Terenul dispune de o suprafață de 3172 mp este între scări și blocul de P+11. 

Regimul de înălțime dorit este de 2 demisoluri, parter și etaj, cu locuri de parcare în demisol și pe sol. Fără solicitări în privința derogărilor de la regulamentul urbanistic. 

Reacția primarului Emil Boc a fost categorică: 

„Înghesuiți acolo niște imobile să își dea mâna pe geam unii cu alții? Înghesuiți între blocuri cu 12 etaje și case 10 locuințe, pe o parcelă în pantă? 

Când s-au construit acele blocuri mari, nu s-a mai construit acolo ca să mai lase ceva spațiu să respirăm. Venim noi și nu lăsăm un colțișor liber. A rămas un colțișor și, gata, îl betonăm? De ce nu construiți acolo case? Mi se pare supraconstruit, supraaglomerat”, a intervenit edilul.

În urma dezbaterilor care au urmat pe acest subiect, s-a decis analiza în cadrul comisiei operative. 

PUZ restructurare urbană str Septimiu Mureșan

Cel de-al treilea PUZ vizează dezvoltarea urbanistică de pe strada Septimiu Mureșan, în proximitatea gării auto din Cluj-Napoca, unde este propusă realizarea unui ansamblu cu două imobile, iar terenul cuprins în Planul Urbanistic Zonal se referă la o suprafață de teren de cca 12.000 mp.


Conform proiectanților, PUZ-ul propune o restructurare a zonei, prin ridicarea unui ansamblu mixt format din 2 corpuri A cu caracter rezidențial, cu regim diferit de înălțime, P+10 și etaj retras și respectiv, P+12 plus etaj retras. 

Corpuri unite de un imobil cu parter și etaj cu caracter multifuncțional de spații comerciale la parter, iar la etaj, birouri. 

„Pe acest corp se propune realizarea unei terase, un spațiu verde de loisir. De asemenea, pe teren va fi amenajat un loc de joacă. Ca și circulații se propune deschiderea comuncării pietonale între Septimiu Mureșan și Corneliu Coposu și implementarea soluțiilor pentru optimizarea traficului de la intersecția S. Mureșan cu Giordano Bruno. Propunem și amenajarea unei stații de bike sharing”, a susținut proiectantul Andrei Varga.

Siuat în proximitatea autogării Beta, unde traficul este aglomerat, proiectul a stârnit discuții în cadrul comisiei: dacă zona ar fi dotată cu mai multe parcări, traficul din Baciu ar putea fi facilitat printr o variantă de bikesharing și asigurarea transportului public spre oraș, după cum apreciază arhitectul șef, Claudiu Salanță. 

Conform proiectului initial, au fost propuse 3 corpuri, dar la unul dintre acestea s-a renunțat, chiar dacă mai mult formal, fiind vorba despre un al treilea corp cu profil comercial. 

Soluția comisiei operative ar fi doar două corpuri cu regim egal, 10 etaje plus etaj retras. Corpul dintre ele să dispară și să fie amenajat în loc un parc public. Spații comerciale se pot amenaja la parterul celor două imobile”, a adăugat și Daniel Pop.

Pentru derularea acestui proiect din zona autogării, beneficiarii trebuie să implementeze sugestiile comisiei și să  stabilească cu exactitate ce facilități oferă orașului pentru restructurarea urbană a zonei. Proiectul urmează să revină în atenția comisiei după ajustările solicitate. 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *