Anchete

"Regina Achizitiilor Directe", RADP a cheltuit in primele 4 luni peste 1,3 milioane de lei

Regia Autonoma a Domeniului Public aflata in subordinea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca este campioana atunci cand vine vorba de achizitii directe. Doar in primele patru luni ale acestui an RADP a initiat 33 de proceduri de achizitie directa, suma cheltuita din bugetul local fiind putin peste 1,3 milioane de lei. 

RADP a cheltuit in aceasta primavara doar pe achizitii 1,3 milioane de lei. Material floricol, echipamente informatice, materiale igieico-sanitare, tocator pentru crengi, servicii de consultanta si asistenta sunt cateva dintre “cumparaturile”  facute in prima parte a acestui an de RADP. 

La sfarsitul anului 2015, mai exact in 23 decembrie, RADP lansa invitatia de participatiune la achizitie directa pentru cumpararea unui tambur uscator de agregate. Motivul a fost necesitatea inlocuirii tamburului existent uzat de la statia de mixturi asfaltice. La “licitatie” s-a prezentat o singura firma din Iasi, S.C. Tedrum SRL a carei oferta de.67.390 lei + TVA a fost declarata castigatoare.

Cum la RADP nu exista “specialisti” conducerea a considerat ca este necasara achizitionarea in 14 ianuarie a unor servicii de proiectare pentru infrastructura de transport. Din nou o singura firma si-a prezentat oferta. SC MVS  Procons SRL-D a fost declarata castigatoare pentru 126.000 lei+TVA, intamplator sau nu, exact pretul estimat de catre RADP.

Luna martie a fost  cea mai fructoasa in ceea ce priveste procedurile de achizitie organizate de catre RADP. Nu mai putin de 10 demersuri in acest sens au fost initiate insa patru achizitii, pentru furnizare de ingrasamant solid (azotat de amoniu), samanta de iarba, cosuri de gunoi stradale, respectiv saci  menajeri au fost anulate. 

Pentru ITP-ul masinilor aflate in componenta parcului auto al RADP s-au cheltuit 17.000 de lei, castigatoare dintre cele doua firme participante fiind desemnata S.C.Eurosig SRL.

Cum pentru buna functionarea a rampei temporare de gunoi aflata in administrarea RADP-ului Primaria a alocat un milion de euro era necesara achizitionarea unui cantar. Acesta are rol de monitorizare a cantitatilor de deseuri care ajung zilnic pe platforma temorara de stocare a deseurilor. RADP a cheltuit 58.450 lei +TVA, firma care a furnizat cantarul respectiv fiind SC. Spectromas SRL din Bucuresti.

Pentru birotica si echipamente de birou procedura de achizitie anuntata de RADP pe site-ul insititutiei a fost impartita in doua loturi. Lot I, pentru achizitionare de registre, formulare si alte articole imprimate de papetarie din hartie sau carton, a fost castigat de S.C. Birotica UDP SRL din Cluj-Napoca, pentru 7.761+TVA. Ulterior Lotul II a fost relicitat, iar dintre cei trei participanti RADP a oferit firmei S.C. DNS Birotica SRL,pentru suma 25.808+TVA, posibilitatea de a dota cu echipamente birourile institutiei.

Serviciile de consultanta si asistenta tehnica in constructii  au  fost atribuite firmei SC HEXAGON ASPRO SRL din Cluj-Napoca, singurul ofertant si de aceasta data. Firma neplatitoare de TVA a fost desemnata castigatoare pentru 22.800 de lei.

Pentru servicii de determinari de laborator pe materiale, aditiv necesar aditivarii betoanelor, aditiv pentru cresterea adezivitatii bitumului fata de agregate Regia a demarat trei proceduride achizitie. Astfel determinarile de laborator pe materiale sunt executate de firma SC New Test Drum Grup SRL din Cluj, conform anexei cu preturile unitare. Furnizarea de aditiv necesar aditivarii betoanelor pentru lucrarile  RADP i-a revenit firmei Compus Constructii SRL pentru suma de 32.490 lei +TVA, iar  pentru cresterea adezivitatii bitumului fata de agregate RADP plateste firmei Bituchem Trading SRL, singurul ofertant pentru acest tip de servicii, suma de 117.450 lei + TVA.

Cu siguranta un tocator nu strica nimanui, cu atat mai  mult cand e vorba de un tocator de crengi si resturi de lemn. SC.Nectar SRL, din nou, singurul ofertant la procedura de achizitie, a furnizat in luna martie RADP-ului un asemenea instrument in valoare de 7.825 lei +TVA. 

Masinile RADP pentru a porni au nevoie de acumuatori speciali din aceasta cauza regia a mai organizat o noua procedura de achizitie avand ca subiect “Acumulatori pentru masini si utilaje”. Din cei trei ofertanti, castigatoare a fost firma Carada Baterii SRLdin Bucuresti, cu suma de 26.034 lei +TVA . 

Cum a devenit  o obisnuinta, un  singur ofertantat s-a prezentat pentru achizitia de “Rame si capace carosabile pentru acces la caminele de vizitare, rame si capace necarosabile pentru acces la caminele de vizitare si rame si gratare carosabile pentru guri scurgere stradale”. Oferta firmei  Dedeman SRL de 07.371,58 lei + TVA a fost declarata castigatoare.

Pentru servicii de etalonare aparate de masura RADP plateste firmei Caraboetalon SRL 5.000 lei + TVA iar pentru servicii de verificari periodice conform normelor ISCIR in vigoare, intretinere si schimb ulei hidraulic la instalatii de ridicare auto RADP va deconta firmei Meridian Service SRL 20.000 lei+TVA. Trebuie mentionat ca la cele doua proceduri, firmele declarate castigatoare au fost singurii ofertanti.

Accesoriile pentru  pusca cu tranchilizante si crose cu eliberare automata sunt furnizate de catre S.C. Arrow International SRL din localitatea Catelu, Ilfov, suma platita de RADP fiind de 22.000 lei +TVA. Materiale igienico-sanitare usureaza bugetul RADP-ului cu nu mai putin de 25.915,50 lei + TVA, suma care ajunge in acest an in conturile firmei Profesional SP SRL.

Materialele electrice si electronice sunt oferite RADP-ului de SC BRIO ELECTRIC SRL la valoarea de  133.000 lei + TVA, iar achizitionare de echipamente informatice precum si cea servicii informatice  de firma  SC COPY TEAM 2000 SRL pentru 131.245 lei +TVA  respectiv 45.000 lei + TVA. 

Bugetul alocat  in aceasta primavara de RADP pentru florile la fir si plantele la ghiveci au o valoare de 100.000 lei+TVA suma care se va regasi in buzunarul singurului ofertant: S.C. Teoflor Angeli SRL.

Printre multele proceduri de achizitie organiate de RADP  mai pot fi trecute in revista Elemente de ridicare, legare și fixare castigator Alfa Cluj SRL- 15.000 lei + TVA, Servicii de verificare, reparare si incarcare stingatoare, hidranti interiori si exteriori si a altor aparate de stins incendii-adjudecate de catre SC FOCSTING SRL-20.000 lei+TVA, Tuburi canalizare din beton nearmat furniate cu 47.500 lei +TVA de catre SC PRIMERA CONSTRUCT SRL, doua containere mobile oferite de catre SC Palmex CM SRL din Galati cu suma de 23.000 lei +TVA, discuri diamantate livrate de SC GALFLEX SRL pentru 39.170 lei + TVA  si nu in ultimul rand servicii de topografie au fost castigate de SC Damar Consult SRL.

In total cele 33 de proceduri de achizitie organizate de catre Regia Autonoma a Domeniului Public insumeaza nu mai putin de 1,3 milioane de lei. 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *