In vizor

Proiectul ratat Bike Sharing “înghite” bani, în continuare, din bugetul local

Bike Sharing este dovada că un lucru făcut prost este mai scump decât unul făcut ca la carte. De nenumărate ori, Ziar de Cluj a arătat erorile grave ale acestui proiect. Acum, Primăria Cluj-Napoca anunță că va cumpăra 20 de monitoare touch-screen pentru stațiile self service din oraș.

Bike Sharing este considerat de către bicicliști un proiect ratat. Și pe bună dreptate dacă ne uităm la pistele pentru biciclete care încep nicăieri și se termină nicăieri, la stațiile de închiriere biciclete care dau rateuri – ecranele touch screen nu răspund la comenzi, sunt vandalizate, infiltrate cu apă, la sistemul informatic care merge greoi, se blochează. Și lista erorilor ar putea continua mult și bine.

Un lucru prost făcut, în bătaie de joc, doar pentru a încasa banii europeni costă scump. Situația este frustrantă mai ales pentru cetățeni, din ai căror bani se vor plăti erorile unui proiect care a pornit prost din start.

Primăria Cluj-Napoca va cumpăra, din banii contribuabililor, 20 de ecrane touch screen pentru stațiile self service de închiriere biciclete. Nu este precizată suma care fi investită în aceste ecrane.

“Obiectul caietului de sarcini îl constituie încheierea unui acord cadru în vederea achiziției de produse de tipul monitor touchscreen 26’’ sau 27’’ destinate utilizării în cadrul stațiilor de biciclete. Cantitățile care vor face obiectul furnizării pe baza acordului cadru sunt: minim 1 bucată, maxim 20 de bucăți, urmând ca furnizarea să fie făcută pe baza unor contracte subsecvente”, se arată în caietul de sarcini.

În document se precizează că ecranele touch screen trebuie să aibă o perioadă de garanție de 12 luni, monitoarele vor  fi, din fabricație, destinate utilizării în spații deschise, rezistente la condiții de funcționare la temperaturi cuprinse între 0 și 40 de grade Celsius și la umiditate 90%. Durata de viață a monitoarelor trebuie să fie de 50.000 ore.

Este important de reținut următorul detaliu din caietul de sarcini: “furnizorul are obligația de a asigura garanția pentru eventualele defecțiuni apărute la produsele ce fac obiectul achiziției, înlocuind produsele defecte în termen de maximum 30 de zile de la aducerea în cunoștință a situației ce trebuie remediată de către autoritatea contractantă”. Asta pentru că, după cum Ziar de Cluj a scris de nenumărate ori, ecranele mai multor stații de bike sharing au fost sparte, în unele s-a infiltrat apa, în urma ploilor. Cetățenii trebuie să știe că firma contractantă are această obligație și nu ar strica să fie trasă de mânecă Primăria ca să îi pună la treabă pe cei care trebuie să își respecte sarcinile.

După proiectul Bike Sharing, Primăria vrea să demareze Bike Sharing 2. Acesta ar urma să fie finanțat din bani europeni și se va derula pe o perioadă de zece ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *