In vizor

Acum un an, Dan Tarcea ne zicea că avem suficienți bani pentru a construi parkinguri, dar nu ne grăbim; anul acesta, Emil Boc zice că s-ar grăbi, dar nu mai sunt bani

De mai bine de 12 ani numai într-o construcție de parkinguri o ținem…

Fix acum un an, ne zicea viceprimarul Dan Tarcea:

„Am identificat două noi locaţii, una în Plopilor, iar alta în Zorilor. Nu vă pot da încă adresa exactă. Din punct de vedere juridic sunt în regulă, aşteptăm şi certificatele de urbanism, să vedem ce prevăd pentru cele două zone. Mai căutăm şi în Grigorescu. Anul acesta, sunt sigur că vom identifica încă cel puţin şapte amplasamente pentru parkinguri. Vom ieşi din 2017 cu 15 locaţii de parkinguri clare şi pe toate le vom începe în 2018″.

Și, foarte important, zice că să stăm liniștiți, că municipalitatea are bani.

„Avem bani destui. Nu prindem parkinguri noi în bugetul pe 2017, dar avem bani disponibili pentru cinci parkinguri, din excedentele pe anii trecuţi. Vom avea bani în plus şi din ce face Poliţia Locală pe amenzi şi reglementările noi privind parcările din zona centrală”.

Deci, municipalitatea avea bani în 2017, dar nu de dat. În schimb, anul acesta s-au simplifcat lucrurile. Ne-a zis-o însuși Emil Boc: n-are bani, dară iubirea de investiții nu se va diminua deloc. În loc să facă un parking în doi ani, îl va face în patru. Șamd. Dă-i și luptă, neicusorule, din limbă – că nu obosește. Căci aveam bani pe când nu investeam, acum am investi, dar, chipurile, nu-i de unde!

În schimb există suficienți bani pentru azvârșit pe caiete de sarcini și studii de fezabilitate (pre, post, fost). Totu-i să se identifice corect acele firme dispuse să intre în insolvență imediat ce primesc avansul (ca la parkingul de pe strada Negoiu, CREIC, Cluj Inovation City).

Că, așa cum v-am explicat, aceasta este cutuma pe bani publici la Cluj.

Acum se discută pietonalizarea în viitor a pieței Lucian Blaga. Deocamdată se desființează benzi de circulație și se desființează parcări. Iară boii vor împinge din nou la căruță, în loc să tragă. Până să desființezi locuri de parcare și benzi de circulație, nu era cazul să faci parkinguri?

Ba da, dar ce s-o fi realizat până acuma în 12 ani de mandate mărețe, altceva decât promisiuni?

Păi, doar ca la Pristanda: unul la primărie, unul în Mănăștur (nici măcar acum dat în folosință, la o lună după penibila recepție a multîntârziatei lucrări) și două particulare. Unul la Hala Agroalimentară din Piața Mihai Viteazul, unde avea interese “maestrul” Daniel Buda și unul la coșmelia ilegală din Piața Mărăști – nefuncțional și pus sub sechestru (afacere de sorginte liberală). Oricum, nici unul dintre aceste parkinguri nu se realizau dacă nu era Sorin Apostu.

Ne-am ales cu un pod plin de promisiuni și încă un parking defect pe strada Negoiu, care, parcă vedem că va deveni casă pentru șobolani și boschetari.

De la ultimele promisiuni cu privire la locurile de parcare doar mult așteptata clădire a Filarmonicii clujene a binevoit de s-a transformat în parcare. Temporară, chipurile, adică măcar până-și termină Boc al patrulea mandat.

Revenind la banii care existau în 2017, de puteam face parkinguri la tot cartierul, bani adunați din execuții bugetare anterioare și care cel mai probabil se vor evapora în eternele studii de fezabilitate care înfundă sertarele municipalității, văd că și pe viceprimarul Dan Tarcea l-a băgat Boc ca om care să-i muncească pe promisiuni. Trafic, parking și fluidizare sunt zonele pe care acesta trebuie să le acopere cu datul din gură, în timp ce Șurubaru a rămas titular pe travesrsări sub-pământene, curățenie la bordură și epurarea Someșului de canapelele din Florești. Pe Marceluș Bonțidean l-a pus să ne urmărească în traficul din Cluj, iar pe Pantelică să urmărească frecvența cu care trebuie să ia foc depozitul de deșeuri de la Pata Rât, să mai poate depozita pe acesta până când Alin Tișe va binevoi să finalizeze Centrul de Management Integrat al Deșeurilor.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *