In vizor

Primaria face al treilea caiet de sarcini in ultimii doi ani pentru serviciile de salubrizare si deszapezire a Clujului. Licitatia va fi lansata in 2016

Primaria Cluj-Napoca scoate, din nou, la licitatie concesiunea lucrarilor de salubrizare stradala si deszapezire. Cel mai probabil, procedura de achizitie publica va fi lansata anul viitor, dupa ce noua documentatie va fi aprobata in sedinta de Consiliu Local din 16 decembrie. Daca pana acum administratia locala platea peste 5 milioane de euro pentru aceste servicii, conform viitorului contract, pretul creste la aproape 7 milioane de euro pe an.

In sedinta de Consiliu Local din 16 decembrie, va fi supus votului aprobarea caietului de sarcini si anexele acestuia, pentru concesionarea serviciului de salubrizare stradala si deszapezire a municipiului Cluj-Napoca.

In septembrie 2013 si in februarie 2015, Primaria a scos la licitatie, de doua ori, serviciile de salubrizare stradala si deszapezire, insa de fiecare data, procedurile au fost anulate.

Prima licitatie a fost lansata de Primaria Cluj-Napoca in 24 septembrie 2013. Initial, licitatia a fost castigata de firma Supercom, insa a fost contestata, iar instanta a dispus refacerea licitatiei. Apoi, Primaria a anuntat un al doilea castigator: lotul 1 – asocierea RER Ecologic Oradea si Retim Galati; lotul 2 – asocierea RER Ecologic Buzau si RER Ecologic Bucuresti.

In 17 februarie 2015, Primaria Cluj-Napoca a refacut caietul de sarcini si a lansat o noua licitatie, care a fost, din nou, anulata.

De aceasta data, cei opt ofertanti au fost anuntati de primarie ca nu indeplinesc criteriile impuse in caietul de sarcini.

“Licitatia s-a anulat din cauza faptului ca nu au fost indeplinite criteriile de eligibilitate (documente de calificare/ tehnic/ financiar) de catre cel putin 3 ofertanti pe fiecare lot in parte (sector I si sector II), conform art 29 alin (9) din Legea nr. 51/2006- a serviciilor comunitare de utilitati publice. Pentru lotul 1 toate cele 3 oferte depuse au fost declarate neconforme/ inacceptabile; pentru lotul 2, doua oferte au fost declarate admisibile, iar 4 oferte au fost declarate neconforme/ inacceptabile. Pana la data de 18.06.2015 rezultatul procedurii poate sa fie contestat. Caietul de sarcini a fost realizat in conformitate cu Ordinul nr. 111/2007 emis de Autoritatea Nationala de Reglementare a Serviciilor Comunitare”, aratau reprezentantii Primariei Cluj-Napoca.

In acest context, vechile contracte, semnate in urma cu zece ani cu Brantner si Rosal, sunt prelungite la nesfarsit. Totusi, din cauza incertitudinii, cele doua societati nu fac investitii pe termen lung in infrastructura. Clujul a ramas fara cosuri de gunoi pe strazi, iar masinile care se folosesc la ridicarea gunoaielor sunt depasite din punct de vedere tehnic.

Acum, angajatii Primariei Cluj-Napoca au refacut intreaga documentatie, in conformitate cu un nou ordin al ANRSC, Ordinul 82/2015, dupa cum se arata in proiectul HCL, supus votului consilierilor locali, in 16 decembrie 2015.

De asemenea, fata de cele doua proceduri anulate pana acum, a aparut modificarea conditiilor si a locului de depozitare a deseurilor municipale, respectiv sistarea activitatii de depozitare temporara pe platforma de la Pata Rat, incepand cu 25 iunie 2015.Astfel, deseurile vor fi depozitate pe rampa temporara a Regiei Autonome a Domeniului Public, amenajata in acest an cu finantare de la Primaria Cluj-Napoca.

Exista si doi castigatori de pe urma tergiversarii licitatiei: societatile Brantner-Veres si Rosal, care opereaza din 2005 in Cluj-Napoca, pentru curatarea orasului de praf si zapada. Din toamna lui 2013, contractul este in prelungiri. In tot acest timp, administratia locala plateste, conform contractului, aproximativ 5 milioane de euro pe an. In cei doi ani de prelungiri, in conturile firmelor au intrat cel putin 10 milioane de euro.

Daca pana acum administratia locala platea peste 5 milioane de euro pentru aceste servicii, conform viitorului contract, pretul creste la aproape 7 milioane de euro pe an.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *