In vizor

Povești de adormit alegătorii pe autostrada Cluj – Sibiu. Sunt porțiuni în care nici primul strat de asfalt nu este turnat

Dintr-un video realizat cu ajutorul unei drone și publicat pe youtube de către un utilizator pe nume Radu Ignat, se vede că pe cel mai lung tronson din autostrada Cluj-Sibiu sunt mai multe lucrări la terasamente şi pasaje neterminate, dar şi părți ale drumului pe care nu s-a turnat nici măcar primul strat de asfalt din cele trei necesare.

Asta deși, conform promisiunilor ministrului Drulă, până la sfârșitul anului 2021 va fi permisă circulația pe autostradă între Sibiu şi Cluj Napoca.

Însă, pe lângă imaginile concludente privind stadiul lucrărilor, date publicate de site-ul Economedia care arată că capacitatea de a produce cantitatea zilnică de material pentru asfaltare este principala problemă pe şantierul autostrăzii, pun sub semnul întrebării data propusă de autorități pentru finalizarea lucrărilor.

Stadiul fizic al proiectului este 85%, iar cel financiar 75%. De altfel capacitatea antreprenorului de a produce cantitatea zilnică de asfalt pentru aşternerea îmbrăcăminţii rutiere rămâne principala problemă pe şantier. Practic, cele trei staţii de asfalt lucrează cu sincope şi nu pot asigura 3.000 de tone de asfalt pe zi, necesare pentru a asigura deschiderea şoselei de mare viteză (la începutul anului estimarea CNAIR era luna iunie, acum a prelugit pentru octombrie).

O altă problemă pe acest şantier este alunecarea de teren de la Oiejdea unde constructorul trebuie să execute soluţia tehnică de consolidare.

Contractul pentru proiectarea şi construirea lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda a fost semnat în 2014 pentru 550 milioane lei, cu termen iniţial de finalizare octombrie 2018 şi amânat de mai multe ori, ultimul fiind decembrie 2021.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *