Din oras

PUZ-ul metroului din Cluj, în consultare publică

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al metroului din Cluj se află în etapa consultării publice, anunță Primăria municipiului Cluj-Napoca. Clujenii interesați pot trimite propuneri, sugestii ori observații până în 11 iunie.

Zona care face obiectul studiului PUZ pentru care se propune realizarea Magistralei I de metrou Cluj-Napoca acoperă o suprafaţă totală de ~521 hectare, pe teritoriul administrativ al Municipiului Cluj-Napoca și Comunei Florești, se arată în documentația PUZ-ului.

„Populația stabilă este într-un trend crescător continuu accentuat pentru Cluj-Napoca și exploziv pentru Florești. În medie, începând cu anul 2005 populația din Cluj-Napoca a cunoscut o creștere medie anuală de peste 800 de locuitori/an, cu o creștere anuală maximă de circa 1500 de locuitori/an în anul 2020. Populația din Florești a cunoscut o creștere medie anuală de peste 2200 de locuitori/an, cu o creștere anuală maximă de circa 3500 de locuitori/an în anul 2019.  

 

Alte localități limitrofe municipiului Cluj-Napoca (în special Apahida, Baciu și Gilău) au cunoscut, de asemenea, o dezvoltare accentuată, situație care acondus la creșterea valorilor de trafic între acestea și polul de interes Cluj-Napoca.Infrastructura stradală existentă a municipiului Cluj-Napoca și implicit rețeaua de transport nu poate asigura necesarul pentru dinamica socio-economică, fapt care a condus în ultimii ani la accentuarea fenomenului de congestie a traficului nu doar pe axa principală de mobilitate a municipiului Cluj-Napoca orientată vest-est, dar și pe căile de acces spre/dinspre municipiu din localitățile limitrofe ale municipiului Cluj-Napoca, precum și pe alte axe orientate nord-sud (ex. Calea Turzii, str. Horea etc.) 

Politica administrației locale a municipiului Cluj-Napoca din ultimii ani, de realizare benzi dedicate de transport în comun, s-a dovedit eficientă dar, raportat la rețeaua stradală existentă nu poate să țină pasul cu ritmul de creștere a necesităților de mișcare în municipiu și localitățile din zonă”, se mai arată în documente.

Traseul pe care îl va străbate metroul are o lungime de 20,1 km, cu 19 stații + depou: 

– Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) -Strada Teilor -Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) –Str. Abatorului –Cazarmă Florești –viitorul Spital Regional de Urgență –Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;

– Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan –Str. Primăverii –Calea Mănăștur –Calea Moților –Str. Memorandumului –Piața Unirii-Universitate–B-dul 21 Decembrie 1989 –Piața Avram Iancu –B-dul 21 Decembrie 1989 –Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii-Universitate, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;
– Secțiunea EST:-Piața Mărăști –Aurel Vlaicu –IRA –Strada Beiușului -Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii;-Piața Mărăști –Strada Teodor Mihali –Strada Alexandru Vaida Voevod –Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită. 

 

Proiectantul este reprezentat de asocierea SWS Engineering S.p.A. -SYSTRA -METRANS Engineering S.R.L., iar elaboratorul PUZ-ului este URBAN VISION CONSULTING S.R.L.

Astfel, clujenii care doresc să formuleze propuneri cu privire la proiectul care prevede construirea metroului de la Cluj, au două posibilități pentru a face acest lucru, mai exact, să le trimită pe adresa de e-mail registratura@primariaclujnapoca.ro ori direct la sediul Primăriei Cluj-Napoca.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *