Eveniment

POPULISME DE 1 DECEMBRIE: Cu o medie de 16 metri executaţi pe zi, după 7 ani ani de mună "disperată", Autostrada Sibiu-Cluj se inaugurează cu un fir lipsă pe 1,5 kilometri

Scris de 217

Circulaţia între Alba Iulia și Aiud (lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda) se deschide marţi pe o distanță de 24 de km, dar cu restricţii pe o distanţă de 1,5 kilometri, care vor fi menţinute până în primăvara anului viitor. Ministerul Transporturilor a transmis că ”deschiderea circulaţiei nu va însemna însă că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul”.

Din cei 29 de kilometri, ultimul tronson la care încă se lucrează are circa 25 de kilometri, iar execuția sa a început încă din 2014. Deși deschiderea traficului se face azi (în mod festivist), pe distanţa de 1,5 kilometri (circa 100 de zile lucrătoare în ritmul în care s-a lucrat până acum), se va circula doar pe unul din sensurile autostrăzii din cauza unei alunecări de teren ce încă necesită monitorizare și lucrări.

”Marţi, 30 noiembrie 2021, se deschide circulaţia pe Lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR şi IGPR. Menţionăm că traficul va rămâne restricţionat pe o bandă pe sens, pe o distanţă de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022. În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată.

Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Naţional. Situaţia a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar şi limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2”, a anunţat Ministerul Transporturilor.

Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeş-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL şi avea iniţial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016. La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă, subliniază Ministerul Transporturilor.

”În atribuţiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă. Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani”, relatează reprezentanţii ministerului.

Aceasta în condiţiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.

”Nici acum nu se poate vorbi despre recepţia lucrării, ci doar despre deschiderea circulaţiei, între Alba Iulia Nord şi Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10”, sublinază MT.

”Mă bucur că un proiect major de infrastructură, Lotul 2 din Autostrada Sebeş-Turda, este dat în trafic după un an 2020 în care s-au făcut paşi importanţi în implementarea lui. Am eliminat toate blocajele din calea acestui proiect şi i-am impregnat un ritm susţinut de realizare. Dezvoltarea infrastructurii de transport rămâne un obiectiv asumat al Guvernului Nicolae Ciucă şi reprezintă coloana vertebrală pe care se va ridica România. Vom uni prin infrastructură toate regiunile istorice”, a scris, luni seară, pe Facebook, Lucian Bode.

De ce a întârziat cinci ani

Este un contract semnat în 2014 sau 2015. Fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat la Europa FM că ”a fost o idee de-a lui Ponta, cred, în 2013, hai să facem o autostradă între Sebeș – Turda, să ne legăm și noi numele de un proiect. Au scos un studiu slăbuț la licitație, actualizat în trei luni de la drum expres la autostradă. O parte din întârzieri sunt consecința acestui fapt”.

De ce ajunge să dureze 7 ani în loc de 2?

”Odată pentru că lansezi o licitație pe o documentație proastă unde nu apar problemele din teren, nu apare că o bretea trece printr-o groapă de gunoi, nu ai făcut exproprieri, nu ai avize de relocări de utilități, adică nu e nimic pregătit.

Apoi constructorul intră în teren și începe să dea cu capul de ele și să se lovească de birocrație. Suprapus peste un management al proiectului în perioada guvernărilor PSD 2017 – 2019 și peste problemele financiare ale firmei grecești care lucrează acolo, ajungi să dureze un proiect 7 ani în loc de 2”, a spus Cătălin Drulă la Europa FM.

Deschiderea lotului 2 va permite circulaţia pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca şi eliminarea ambuteiajelor care se formează pe DN 1 între Alba Iulia și Aiud.



ULTIMA ORĂ

  • Acum 59 mins Din oras
    Angajat al Primăriei Cluj-Napoca, care se dorea consilier județean, găsit în incompatibilitate de ANI
  • Acum 1 hour In vizor
    Autostrada melcului, cunoscută și ca Autostrada Transilvania, s-a mai târât 10 kilometri într-un an
  • Acum 2 hours Politica
    Marcel Ciolacu face acuzații incendiare: ”Pe piața energiei e o speculă. Sunt niște lucruri bizare”
  • Acum 2 hours Politica
    Polițiștii ies la proteste, considerându-se ”fraierii de serviciu”. Noi, contribuabilii, care i-am văzut de nenumărate ori abuzându-și uniforma, sunte adevărații fraieri!
  • Acum 3 hours Sanatate
    Scade numărul celor infectați, creşte numărul pacienţilor internaţi cu COVID-19. Profesorul Popovici: infecţia este ”o mare loterie”
  • Acum 4 hours Politica
    UN STAT ”ÎN FOAME”, MĂREȘTE AMENZILE: Din 20 august, amenzi drastice la lipsa rovignetei, de până la 11.900 de lei”
  • Acum 4 hours In vizor
    Licitația de 180 de milioane de euro pentru 20 de renuri electrice, ”dintre care patru vor circula pe rute din Cluj”, desființată de Asociația Pro-Infrastructură
  • Acum 5 hours Jos palaria
    David Popovici, dublu campion european
  • Acum 18 hours Eveniment
    ROMÂNIA EDUCATĂ: UBB Cluj-Napoca este singura universitate din România în prestigiosul clasament Shanghai. Ungaria are 4, Polonia 11!
  • Acum 19 hours Straineze
    URMEAZĂ ZILE GRELE PENTRU UDMR: Presa maghiară susține că guvernul Viktor Orban nu va mai lansa noi investiții în Transilvania în următorii doi ani
  • Acum 23 hours Politica
    Marcel Ciolacu, mesaj de Ziua Marinei Române: Îi felicit pentru profesionalism și dăruire pe toți marinarii care și-au legat destinele de mările și oceanele lumii
  • Acum 1 day Politica
    ”Pure invenții”, sau lui Vasile Dîncu ”i se arată pisica remanierii”?
  • Acum 2 days Vocea ta
    Azi s-au demontat, pentru totdeauna, poveștile lui Emil ”OSĂ” Boc despre Oraș: ”Nimeni nu este uitat, nimeni nu este lăsat în urmă. Orașul pentru oameni, nu pentru profit. Eco, nu ego”
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE