Din oras

Pistele de biciclete, trasate in bataie de joc. Biciclistii clujeni: “E pericol public”

Pistele de biciclete avizate in luna martie si trasate in ultimele zile in mai multe zone din oras sunt realizate parca doar pentru a bifa niste statistici, cerinte din proiectul european. Trasate fara noima, discontinue, o data pe stanga, apoi pe dreapta, incep si se termina nicaieri. Biciclistii clujeni spun ca e mai rau cu ele, decat fara, mai ales ca vor fi obligatorii de folosit si nu indeplinesc cele mai elementare norme de siguranta.

“Este un adevarat pericol public in multe puncte. Am fost azi dimineata, au trasat ieri in zona Bucium, m-am ingrozit ce chestii sunt facute. E pericol public”, a subliniat Radu Mititean, presedintele Clubului de Cicloturism Napoca.

Din zona Bucium pista a fost trasata pe marginea soselei in zona Cora, cu doua sensuri, apoi inainte de podul peste Somes sensurile se despart, si ajungand in zona Profi pista se evapora.

Apare din nou din neant pe strada Donath, mandre, rosii, pe trotuar, ca apoi sa dispara din nou si sa apara fara nicio noima pe strada Uzinei Electrice, unde se opresc intr-o parcare.

Noi vom incerca sa convingem Politia Rutiera sa-si retraga avizele, sau sa ii oblige daca au incalcat avizul sa modifice, sa le lateasca, sa faca delimitari. Unele sunt mult prea inguste, pur si simplu asa nu pot ramane pentru ca e mai rau decat fara ele. Mai ales ca vor sa le faca cu caracter obligatoriu, sa forteze biciclistii sa mearga pe chestiile alea, iar astfel creste riscul de accidente. Pe ei ii intereseaza numai statisticile, au facut in zonele de periferie, pe Muresului, pe Oltului, piste care nu duc nicaieri si au si recunoscut deschis: a fost oportunitate, le-am facut, am mai imbunatatit statistica”, a mai spus Mititean.

Mai mult, biciclistii sunt hotarati sa nu se lase calcati in picioare de administratia locala, care a refuzat dialogul cu ei de la inceput.

“Avem documentatia si acum verificam in teren, nici macar documentatia nu se respecta – unde scrie un metru e jumatate de metru latime. Vrem sa fie bine documentat, probabil se va ajunge in instanta, asa cum a fost si la Bucuresti, unde asociatia de biciclisti a dat in judecata Primaria si au obtinut anularea avizelor Politiei Rutiere si pe urma au fost declarate ilegale asa zisele piste de pe trotuar. Noi nu voiam sa se ajunga la asa ceva in Cluj, dar Primaria nu vrea altfel, asa ca probabil tot la asa ceva se va ajunge si la Cluj”, a precizat Mititean.

De cealalta parte reprezentantii Primariei spun ca orice probleme aparute in teren vor fi remediate.

Abia ieri au facut marcajele. Vom trimite o echipa in teren pentru a verifica daca exista neconcordante, iar in cazul in care sunt probleme, acestea se vor remedia”, a declarat pentru Ziar de Cluj Iulia Persa, sefa Biroului Mass-Media al Primariei Cluj-Napoca.

In sedinta din 9 martie planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 kilometri de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil.
Trasarea acestor piste face parte din proiectul european „Retea de self service de inchiriere de biciclete”. Proiectul european de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. El prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *