General

Peste 24.000 de note date la Evaluarea Națională erau greșite! Ministerul Educației e „mucles”

Din aproximativ 27.000 de lucrări ale elevilor de clasa a VIII-a care au fost examinați la Evaluarea Națională, pentru mai bine de 24.000 au existat modificări. Mai multe note inițiale au fost mai mici decât cele finale.

CITEȘTE ȘI: 26 de medii de 10 la Evaluarea Națională pentru elevii clujeni. Două au „răsărit” după contestații

Marți, la ora 11:00, elevii au primit rezultatele finale ale Evaluării Naționale, respectiv notele după contestație. Inițial, elevii din Cluj cu media zece în urma examenului de capacitate erau în număr de 24. După contestații, au mai apărut încă două medii maxime.

”Din punct de vedere al rezultatelor, noi le-am prezentat într-un dosar de presă, ceea ce putem constata este odată faptul că s-a dublat numărul candidaţilor cu media 10, faţă de anul trecut, sunt 429 anul acesta, faţă de 221 în anul 2022, iar în 2021 au fost 132 de candidaţi cu media zece!, spunea Ligia Deca, Ministrul Educației, în urmă cu o săptămână.

În cazul a 16.476 de lucrări, contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 7.668 de lucrări notele au fost modificate prin scădere. Rata mediilor peste 5 în urma reevaluării lucrărilor contestate, a crescut cu 0,2% la 76,4% (117.798 de elevi), față de rezultatele inițiale (76,2%), adică 291 de elevi au trecut de acest prag. Practic, 24.144 de note pentru lucrările la Evaluarea Națională au fost greșite de către profesorii corectori, iar acest rezultat este regăsit abia în prima și singura sesiune de contestații.

De menționat este faptul că președintele României, Klaus Iohannis, va promulga, astăzi, Legile Educaţiei, într-o ceremonie care va avea loc la Palatul Cotroceni, începând cu ora 17.00.

Potrivit tvr.ro, pe 22 mai, proiectele legilor învăţământului preuniversitar şi superior au fost adoptate de Senat, în calitate de for legislativ decizional. USR şi Forţa Dreptei au contestat la CCR noile legi ale Educaţiei, pe motiv că acestea conţin mai multe prevederi neconstituţionale care ar limita dreptul la învăţătură al copiilor şi ar încălca principiul egalităţii în drepturi.

Pe 21 iunie, CCR a respins sesizările. Ulterior, asociaţii ale elevilor şi studenţilor, dar şi reprezentanţi ai Opoziţiei au cerut retrimiterea proiectelor în Parlament.

Ministerul Educației, prin ministrul Ligia Deca, șefa proiectului „România Educată” a președintelui țării și fost consilier prezidențial, încă nu a comentat faptul că numărul de note atribuite se modifică într-o proporție foarte mare an de an, inclusiv în mandatul său.