Din oras

Pericol pe drumurile aflate in reabilitare. De ce nu se monteaza marcaje temporare?

Pe strazile aflate in reabilitare prin centrul Clujului poti sa mori cu zile. Soferii nu au banda de delimitare a sensurilor de mers, iar pietonilor nu li s-au trasat zebre nici macar in marile intersectii ale municipiului. Oficialii municipalitatii spun ca nu fac decat sa respecte regulile. 

Situatia este aceeasi pe toata lungimea Caii Motilor si la intersectiile cu strazile perpendiculare. Se trece la semafor fara zebra din fata Primariei si pana la Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara (USAMV). 

La fel se prezinta intersectia dinspre Sindicatelor, Cosbuc si Eminescu. 

La trecerea de langa Spitalul de Copii sa traversezi dupa lasarea intunericului e un adevarat cosmar. 

„Ies de la serviciu dupa ora 18 si de ceva vreme e intuneric la aceasta ora. Mi se face groaza de fiecare data sa traversez strazi care nu sunt marcate. Ma astept mereu sa ma loveasca o masina, din neatentie. Nu mi se pare corect sa nu se ia nici o masura. Cat poate costa vopseaua pentru un marcaj rutier temporar”, spune o clujeanca suparata pe aceasta situatie. 

Nici soferilor nu le este mai usor sa circule fara semnalizari pe drumuri aglomerate.

„In special noaptea, este foarte derutant faptul ca nu exista marcaje trasate, mai ales ca pe margine sunt masini parcate. Nimeni nu mai stie cate benzi sunt si pe unde”, spune o conducatoare auto de la Cluj. 

Oficialii municipalitatii sustin ca totul se desfasoara conform legii, iar montarea marcajelor definitive depinde de vreme.

„Marcaj provizoriu a fost pe Motilor. Acum s-a turnat stratul final de asfalt si urmeaza sa se marcheze final. Pana atunci, va fi marcat cu semne verticale, niste panouri care se amplaseaza pentru siguranta circulatiei. Ideea este ca dupa turnarea stratului final este nevoie de minim 10 zile ca sa se aplice orice fel de marcaj pe drum. In caz contrar, nu va avea rezistenta dorita. Vorbim de 10 zile in conditii termice optime, insa acum, cum e frig, va dura mai mult, in functie de cum se desfasoara lucrarile. Semnele verticale vor fi insa montate cat de curand. Aceasta regula se aplica in cazul tuturor santierelor: se pune primul strat de asfalt, dupa care vine marcajul galben provizoriu, dupa care cel definitiv, pe stratul final”, a precizat un reprezentant al Biroului Mass-Media din cadrul Primariei Municipiului Cluj-Napoca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *