Din oras

Pentru a reabilita străzile Depoului şi Badea Cârţan, Primăria stă după un proces verbal

De peste 16 ani, două străzi care împreună nu totalizează nici 2.500 de metri lungime, pline de gropi, au fost lăsate în paragină sub puerilul motiv că nu se afla în administraţia primăriei Cluj-Napoca, deşi cetăţenii conştiincioşi îşi plătesc impozitele printre primii din oraş. O ultimă promisiune pentru cetăţenii afectaţi de starea impracticabilă a străzilor Badea Cârţan şi Depoului  a fost lansată de primarul Emil Boc, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă. Cele două străzi vor fi reabilitate sumar, în această lună. 

Majoritatea cetăţenilor care trăiesc în apropierea Depoului CFR sunt pensionari. La intrarea blocurilor de patru etaje, cândva aparţinând Regionalei CFR, stă scris „strada Tudor Vladimirescu”. În catastifele primariei aceste imobile figureaza ca fiind inregistrate fie pe strada Depoului, fie pe strada Badea Cartan. Pentru că timp de 25 de ani nimeni nu a mişcat un deget, cele două străzi  au fost considerate alei private, motiv pentru care administratia locala a afirmat că nu le poate asfalta. Singura investiţie făcută în ultimii 13 ani în zona respectivă a fost amenajarea unui spaţiu de joacă, care a devenit un adevarat pericol public pentru cei mici.

Administrația locală, prin reprezentanţii săi, a susținut în repetate rânduri că a început demersuri pentru preluarea în patrimoniu a străzilor Badea Cârţan şi Depoului încă din 2013. Oamenii care trăiesc în zona respectivă au cerut  de ani de zile măcar să li se asfalteze strada, dar mereu li s-a răspuns că nu, strada nu este a Primăriei.

Riveranii au afirmat la începutul anului trecut că primarul Emil Boc a fost văzut o singură dată în zonă, în timpul campaniei electorale din 2012. De atunci, timp de 5 ani, nimic nu s-a schimbat pe străzile Depoului și Badea Cârțan. Luna trecută, când într-un final, printr-o Hotărâre de Guvern, străzile Depoului şi Bade Cârţan au trecut la primărie. 

“Au fost preşedinţii de bloc în audienţă la primărie cu memorii până i-o durut picioarele. Păi Boc nu o fost în veci aici, că îşi strică maşina. Ba da o fost odată la alegerile din 2012. Au pus o plasa la podul acela de la intrare, dar acuma iar apar gropile şi pică copii pe acolo. Pe stradă nu au făcut nimic, iar când plouă nu se poate merge pe jos decât cu cizme de cauciuc. Nici taxiurile nu vin, dar gândiţi-va că merg copiii la şcoală. E o porţiune unde e drumul rupt de tot după ce au băgat gazul şi au schimbat canalizarea. Când o venit de la primărie, inspectorul ăla şmecher, că aşa îl ştiu numai din vedere, a zis că nu e treaba noastră că ei de aceea sunt plătiţi să îi verifice pe cei care au săpat”, a afirmat în ianuarie 2016 Mureşan, fost preşedinte al asociaţiei de proprietari ai imobilelor de pe strada Badea Cârţan.

După câştigarea alegerilor, în 2012, Emil Boc a pasat responsabilitatea în vederea transferării terenului şi implicit a strazii în patrimoniul primăriei  viceprimarului Gheorghe Surubaru; înca din 2012.  Actualului city manager i-au trebuit fix 5 ani să convingă autorităţile centrale de necesitatea administrării celor două străzi de către primăria Cluj-Napoca.

Trotuarele au fost  construite din banii cetățenilor, în urma cu douăzeci de ani şi arată ca după un bombardament, iar străzile sunt pline de gropi. Cele mai multe gospodarii nu au avut niciodată contracte de deszăpezire, iar locuitorii, în marea lor majoritate pensionari, s-au  revoltat în repetate rânduri fără succes față de indolența administrației locale.

Vineri, Emil Boc a mai făcut o promisiune celor 300 de familii care locuiesc pe străzile Depoului şi Badea Cârţan. Ediul a afirmat că aşteaptă o delegaţie de la Bucureşti care să îi semneze procesul verbal de predare primire, iar de a doua zi utilajele RADP vor intra pentru o modernizare primară. 

“Imediat după ce se va semna procesul verbal de predare primire. În termen de 30 de zile, spunea hotărârea. Comisia de la Bucureşti trebuie să vină la Cluj şi să predea cu hârtie cum că….. Din acel moment a doua zi vă asigur că se va intra pentru a se face lucrări de modernizare primare, după aceea a se intra la un  proiect de modernizare completă. Cu cât mai repede va veni Ministerull Transportuilor să ne aducă procesul verbal de predare primire, cu atât mai repede vom interveni”, a afirmat Emil Boc vineri. 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *