In vizor

Pe ce a cheltuit Primaria 140.000 de euro de Zilele Clujului

Din cei 175.000 de euro estimati a fi cheltuiti in cele cinci zile de festival s-au cheltuit in jur de 140.000 de euro. Mai mult de jumatate, in jur de 83.000 de euro, au provenit din sponsorizari, iar restul din bugetul local. O parte din suma a fost alocata la inceputul anului, cand consilierii locali au aprobat 800.000 de lei din buget pentru Zilele Clujului, Seri de Vara Clujene, Zilele Recoltei, Ziua Nationala a Romaniei, Targul de Craciun si Revelion 2016. In jur de 239.000 de lei au fost folositi de aici, suma suplimentata cu 3.500 de lei din bugetul local. Toate contractele s-au incheiat prin achizitie directa.

Zilele Clujului s-au desfasurat in perioada 22-26 mai, iar contractele incheiate prin procedura de achizitie directa cu sau (mai mult) fara publicarea unui anunt pe site-ul Primariei au insumat peste 620.000 de lei. Reprezentantii Primariei au precizat ca nu pot face publice sumele achitate pentru fiecare contract in parte, fiind constransi de clauze de confidentialitate.

Pentru serviciile prestate de Opera suma cheltuita a fost de peste 128.000 de lei, adica peste 28.000 de euro.  In cheltuielile cu Opera intra concertul de incheiere a Societatii Culturale Philarmonia, servicii de recreere a Asociatiei Exart din Baia Mare si ale societatii Filarmonica Transilvania, precum si ale lui Jozsef Horvath – dirijorOpera, Diana Catalina Tugui – solist Opera, Florin Estefan – solist, Stefan Pop – solist Opera, Adelina Chisu si Iulian Sandu – prezenatorii serii de Opera. Tot aici intra si serviciile prestate de Alexandru Tomescu – vioara Stradivarius si Eduard Kunz – pian, prin SC Anna Media Invest SRL.

Activitatile de reenactment istorice, realizate de Terra Dacica Aeterna, Asociatia Zestrea, Strajerii Bistrita, SC De-Martin Ludovico, Paladinii de Terra Medies si Centrul Cultural Petre Tutea Sighisoara, au costat 44.600 de lei, adica in jur de 10.000 de euro.

Spectacolele folclorice au usurat bugetul evenimentului cu pese 107.000 de lei, adica aproape 24.000 de euro. Au urcat pe scena interpreti cunoscuti precum Dumitru Farcas, Dinu Iancu Salajanu, Nicolae Furdui Iancu, Sava Negrean Brudascu, Cristian Pomohaci si altii.

Cel mai mult s-a cheltuit pe concertele de muzica usoara – peste 186.000 de lei, adica aproape 42.000 de euro. Pentru acesti bani au performat pe scena trupele 3 O’Clock, Jazzy Birds, Heart Beat, Vunk, Nuage Quartet, Puzzle,The Mood Quartet, Arpi Torok&The Zip Band, Costi Camarasan&Band, Ad Libitum Voices, Indie Folker, Frozen Dog’s Leg, Big Dimma A Band, Maria Alexievici Quintet, Hot Club de Cluj & Andrada Codorean, Alex Musat Band, Catrhythem, Aminda&Hazard si Trupa Hara, David & Six Martini, The Beat, The Score Band, Classis, Alexandra Ungureanu & Crush, precum si prezentatorii evenimentelor.

Activitatile sportive prestate de Outdoor4U, Poti fi si tu campion si Asociatia Salvamont Salvaspeo au costat peste 36.000 de lei.

Pentru diferite alte activitati recreative, precum mimii de pe strada, turul ghidat, spectacolul de magie Lednizsky Bela sau atelierele de creatie de pe Bulevardul Eroilor si Turnul Croitorilor suma cheltuita s-a ridicat la peste 27.000 de lei. Reprezentantii Primariei precizeaza ca acesti bani au provenit integral din sponsorizari.

Brosurile, serviciile de scenotehnica, de securitate,  corturile, tricourile si artificiile au mai costat 89.000 de lei, adica aproape 20.000 de euro.

Bineinteles, serviciile de scenotehnica au fost asigurate de firma lui Marius Merca, favoritul municipalitatii la aceste servicii. Brosurile au fost realizate de AMM Design, aceeasi firma care a facut tiparituri pentru Federatia Share.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *