In vizor

PASUL ȘI COMUNICATUL. Scârți, scarți, se semnează contractul pentru primul tronson al centurii metropolitane, marți!

După ce am aflat despre fiecare milimetru parcurs de către primul tronson al centurii metropolitane, azi aflăm că mâine se va mai parcurge un milimetru la măreața realizare a non-administrației publice locale: marți OSĂ se convoce ședință extraspercalifragilistică de Consiliu local pentru a se semna contractul de proiectare și execuție. În mod firesc, după ziua de marți, OSĂ aflăm din acceași presă locală de chitanțier că s-a semnat contractul de proiectare și execuție al acestui prim tronson de centură metropolitană. Și tot așa până va începe Emil Boc să ne comunice, cu începere de undeva de prin 2025-2026 cam câte procente a parcurs execuția acestei lucrări, cum prinde ea contur șamd

Vorba aceea, s-a cutremurat muntele și de sub el a ieșit un șoricel.

Totuși vorbim despre numai 2 km de centură, între Florești și Cluj-Napoca, acesta fiind drumul cel mai aglomerat din România. Marea realizare constă în faptul că drumul se va lărgi la 6 benzi, pentru a se îngusta la loc în Florești (dar ce fain va fi când vii dinspre Florești și drumul se va lărgi la 6 benzipentru a se îngusta în Cluj-Napoca!) și va fi realizată legătura cu Spitalul Regional de Urgență, care OSĂ fie construit și acesta în anii caree vor urma.

Bine, Spitalul Regional de Urgență se ”construiește” din 2007, nu-i grabă. Între timp a fost și Însuși El, Maestrul și Excelența Sa, Primarul Emil Boc, premier. Degeaba.

Remarcăm că se va plăti generos pentru un drum drept făcut pe șes, nu pe dealuri, nu pe munte, cam 10,35 milioane de euro pentru 1 kilometru.

Subliniem acest lucru pentru a înțelege foarte bine în ce hal au făcut sinecuriștii lui Boc (denumiți specialiști în acte) caietele de sarcini pentru Tronsoanele II și III ale centurii metropolitane, comasate acum într-un singur tronson și o singură nouă licitație – că la cele două de dinainte s-a dat flit.