Afacerea zilei

Pandemia a lovit dur Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca. A raportat pierderi de 12 milioane lei în 2020

Restrângerea activității ca urmare a pandemiei de coronavirus a dus la pierderi importante pentru Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca. Pe fondul reducerii activității, dar și a unor lucrări neplătite (execuția lucrărilor la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor), RADP a raportat pierderi brute de 12 milioane lei, în 2020.

Cheltuielile de administrare și întreținere se asigură din venituri proprii și pe bază de contracte de servicii. Salarizarea personalului se face prin negociere directă.

Pentru anul 2020 au fost prognozate venituri totale de 110.635.000 lei, cheltuieli totale în sumă de 109.757.000 lei și un profit net de 887.000 lei. La finalul anului au fost realizate venituri din exploatare de peste 128 milioane lei, cheltuielile au fost de peste 139 milioane lei și pierderi din exploatare de peste 11 milioane lei. Pierderile financiare au fost de peste 673 mii lei. Pierderea brută s-a ridicat la aproape 12 milioane lei.

„În contextul pandemiei de coronavirus, activitatea regiei a fost semnificativ afectată în mod direct prin suspendarea unor activități, pe tot parcursul stării de pandemie sau pe o parte a acesteia, cât și prin efectul de contracție, exercitat în întregul circuit economic”, scrie în raportul pe anul 2020.

Rezultatele financiare (pierderea brută) la 31.12.2020 au ca justificare o cumulare de factori multipli, după cum urmează:

  • diminuarea semnificativă a veniturilor la activitățile de prestări servicii, față de cele prognozate, în contextul suspendării/închiderii parțiale a acestora, respectiv a scăderii numărului de clienți (Bazin Olimpic Grigorescu, Ștrand Grigorescu, terenuri de sport Grigorescu, Piața de Vechituri, lacurile de agrement – activitatea de canotaj, WC-uri publice, afișajul stradal, ridicarea de autoturisme);
  • hotărâri judecătorești prin care regia a fost executată silit;
  • lucrări în curs de finalizare sau nedecontate până la 31.12.2020 la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor.

Numărul mediu de salariați pe anul 2020 a fost de 768. Numărul efectiv de salariați la finele lui 2020 a fost de 808.

Cheltuielile cu salariile personalului anul trecut au fost de peste 41,3 milioane lei. S-au înregistrat cheltuieli cu tichetele de masă aproape 2,4 milioane lei și tichete cadou de 900.150 lei. Cheltuielile cu contribuția asiguratorie de muncă a fost de 931.000 lei, cheltuielile cu fondul pentru handicapați de 970.260 lei. Au fost înregistrate cheltuieli sociale conform CCM: transport personal 828.945 lei, ajutoare sociale 189.690 lei.

Totalul cheltuielilor cu personalul pe anul 2020 a fost de 47.589.000 lei, cel prognozat în BVC fiind de 55,4 milioane lei.

Consiliul de Administrație este format din 7 membri: Ioan Morocăzan (președinte), Ciprian Septimiu Popovici (reprezentant al autorității tutelare), Mărioara Otilia Marina (membru), Daniel Vaman (membru), Victor Filip (membru), Orsolya Leszai (membru), Nicolae Campan (reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice).

Conducerea executivă a societății este formată din trei directori: Ion Pantelimon (director general), Zoița Olimpia Bumb (director financiar contabilitate) și Ioan Morocăzan (director tehnic producție).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *