Editorial

O rugaminte pentru Camelia Ene, ROMANCA ce conduce incepand de azi destinele celei mai mari companii din judetul Cluj, MOL Romania, care a marcat un miliard de euro in fiecare din ultimii 4 ani

Doamna,

Nu e putin lucru ca, abia trecuta de 40 de ani, sa primiti aceasta sansa imensa de a conduce cea mai mare companie a Clujului, MOL Romania. Nu ati primit cadou aceasta sansa, ati muncit pentru ea. Ati tras la firul ierbii, cum se spune, cu acea tenacitate surda pe care numai Racii o au, ati „arat” in retailul MOL Romania aproape 9 ani de zile si cunoasteti cel mai bine aceasta companie. Asa ca e justificata alegerea boardului ungar.

Pentru mine e si mai imbucurator sa stiu ca o romanca a ajuns in fruntea unei companii puternice maghiare. Departe de jocurile stupide romani-maghiari, acest text va este adresat cu speranta ca nu veti mai face aceleasi greseli pe care doamna Kinga Daradics, fostul CEO, le-a facut, maghiarizand excesiv compania si ignorand ani de zile Clujul si faptul ca aceasta societate a prosperat AICI, in Cluj, nu la Barlad, incepand cu anul 2000, urcand de la cateva zeci de milioane de lei cifra de afaceri spre 1 miliard de euro batut in cuie, an de an, in ultimii 4.

Doamna,

Mol ROMANIA a sfidat in ultimii 16 ani de zile Clujul implicandu-se selectiv si cu FOARTE putini bani in dezvoltarea comunitatii din care si-a tras seva. Ici si colo un program de CSR cu cateva zeci de mii de euro, un cocon de cristal in care managementul s-a ascuns atat ca pozitionare, cat si din punctul de vedere al comunicarii, si foarte mult „ignore Cluj” din partea Kingai Daradics, a facut ca acest municipiu, cotat ca cel mai mare si mai bogat din tara (dupa Bucuresti), leagan al dezvoltarii economice, pol universitar, ei bine, acest municipiu sa nu stie si sa nu simta ca are in interiorul sau cea mai mare companie. Pur si simplu Clujul nu a simtit Mol Romania, prezenta companiei aici. 

Este rusinos si sunteti datoare sa reparati acest lucru sau, daca mentineti starea de opacitate, sa va mutati sediul social la Bucuresti, unde o sa va pierdeti printre alti giganti coproratisti miliardari si unde va veti putea complimenta cinic singuratatile.

Dar daca va decideti sa ramaneti, investiti in Cluj! Dati inapoi comunitatii nu numai ce v-a dat acest oras, ci ce v-a dat Romania: dezvoltare. 

MOL Romania ignora de peste un deceniu evenimente culturale majore ce au dus faima Clujului si Romaniei. Ati birocratizat comunicarea si actul de sponsorship, MOL Romania a devenit o companie ce lucreaza numai cu anumite companii (haha, le stiti prea bine de pe Retail) si care sponsorizeaza numai anumite ONG-uri. 

Cel mai rusinos este ca ati ignorat ca si companie sustinerea proiectului Cluj – 2021 – Capitala Culturala.

Din 2000, an trist, in care MOL Romania a patruns cu greu in orasul lui Funar, un zevzec ce credea ca ungurii ne cumpara Transilvania, si pana astazi cand ati marcat anual miliardul de euro, la Cluj s-au nascut si/sau s-au dezvoltat SUTE de companii de mai mic calibru care au contribuit infinit mai mult la inchegarea comunitatii decat a facut-o vreodata MOL Romania in orasul unde isi are sediul social.

Daca din fronda etnica, nu mutati sediul social de la Cluj la Bucuresti, atunci va recomand doua variante:

– mutati sediul social in orasul natal al Kingai Daradics, macar sa stim o treaba

– mutati sediul social la Bucuresti, si asa companiei MOL Romania nu ii pasa de orasul nostru.

 

Sau… priviti putin orasul Cluj-Napoca intr-o zi oarecare, priviti-i splendoarea, fermentul, energia, si o sa vedeti ca ati lipsit din viata lui cam 16 ani.

Demaghiarizati MOL Romania, doamna Ene. Clujenizati-va prezenta in acest oras. Aici nu mai e despre ciocolata de la Kraft si nici despre bonul mediu de carburant pe care il cheltuie un roman. Ati ajuns CEO-ul unei companii ce a lipsit de-acasa aproape doua decenii. 

Intre timp, Clujul a crescut mare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *