Editorial

O intrebare pentru David Ciceo si Wizz Air: pe cand o cursa spre Bucuresti pentru a distruge monopolul nesimtit al Taromului?

Wizz Air a anuntat ieri introducerea celei de-a cincea aeronave pe Aeroportul din Cluj-Napoca. Este semnul clar ca Wizz Air isi consolideaza pozitia de operator, iar pentru Cluj-Napoca este inca un semn ca aeroportul se va dezvolta in continuare, avand acest important nume din piata alaturi.

Chiar nu imi dau seama in baza caror studii de consum isi face Wizz Air strategia destinatiilor, dar eu nu am aplaudat foarte tare cele patru noi orase in care Wizz Air ne va duce direct de pe Cluj. Sincer, m-as fi bucurat mai mult ca cea de a cincea aeronava din flota dedicata Clujului de Wizz Air sa fie folosita pentru traseul Cluj-Napoca – Bucuresti.

In acest moment, Tarom este singura companie care opereaza acest traseu si care practica niste preturi absolut nesimtite, total nejustificate, operand ca un monopol. Aceste preturi sunt motivul pentru care un om de afaceri mai mic, ca mine, nu isi permite sa faca drumuri saptamanale la Bucuresti pentru a incerca sa isi mareasca business-ul. Atata vreme cat un drum Cluj – Bucuresti si retur ajunge sa coste 1.200 sau 1.400 de lei, cu trei zile inainte de calatorrie, eu nu voi putea niciodata sa imi permit aceasta cheltuiala in mod constant. Daca as vrea sa imi deschid, sa zicem, un birou la Bucuresti. 

Consider ca este datoria lui David Ciceo sa gaseasca intelegere la orice operator ce poate fi concurent pentru Tarom pentru a aduce la Cluj macar trei curse pe zi si pentru a crea competitia necesara scaderii preturilor. Daca ai o ugenta, ca si clujean, nu ai decat trei optiuni: sa faci sase ore pe drum cu masina, sa dai 1.400 de lei pe Tarom sau sa mergi cu vagoanele infecte de la CFR 12 ore. 

Wizz Air si, daca tot a renascut, Blue Air, trebuie sa primeasca sprijin pentru a asigura acest traseu si pentru a distruge monopolul Tarom. Cata vreme Tarom are cinci sau sase curse pe zi la aceste preturi nesimtite, e evident ca exista un potential pentru a face curse profitabile chiar si de catre low cost operators. Ar fi mai bine pentru business-ul clujean si regional, dar avea si un impact social insemnat. 

Nu stiu ce au de gand Ciceo, Blue Air sau Wizz Air, dar eu, in urmatoarele saptamani voi face o campanie in nume personal pentru a strange cat mai multi clujeni care vor sa zboare mai ieftin spre Bucuresti. Sunt convins ca sunt foarte multi si ca identificarea lor i-ar face pe operatori sa ia o decizie mai rapida.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *