In vizor

Nereguli și abateri financiare de 73 MILIOANE LEI la Consiliul Județean Cluj

73.011.000 lei este valoarea abaterilor financiar-contabile descoperite de Curtea de Conturi în urma acțiunii de audit realizată la Consiliul Județean Cluj. Verificările au fost făcute în perioada 19 aprilie – 30 iunie 2021 și vizează documentele contabile aferente anului 2020.

Cea mai mare parte a abaterilor și neregulilor au fost depistate la activitatea proprie a Consiliului Județean (72.238.000 lei). Celelalte abateri au fost descoperite la Școala Gimnazială Specială Huedin (101.000 lei), Școala Gimnazială Specială Transilvania Baciu (668.000 lei), Liceul Tehnologic Special Dej (4.000 lei).

Defalcat, cei 73.011.000 lei sunt împărțiți astfel:

71.406.000 lei:

Nu au fost înregistrate în evidența contabilă, contribuțiile datorate și neachitate de fiecare unitate administrativ teritorială a județului Cluj pentru cofinanțarea proiectului „Sistem de management integrat al deșeurilor în Județul Cluj”;

768.000 lei:

Entitatea auditată a scăzut eronat din evidența contabilă, un imobil teren proprietate publică a Județului Cluj, trecut din administrarea Consiliului Județean Cluj în administrarea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj RA;

669.000 lei:

Au fost menținute nejustificat în evidența contabilă a Școlii Gimnaziale Speciale Transilvania Baciu, rezerve din reevaluarea terenurilor;

101.000 lei:

Înregistrarea eronată în evidența contabilă a Școlii Gimnaziale Speciale Huedin a unor elemente patrimoniale;

76.000 lei:

Au fost efectuate plăți pentru întreținere curentă drumuri și lucrări de întreținere periodică drumuri pentru cantități de lucrări neexecutate;

22.000 lei:

În anul 2020, au fost executate lucrări privind ,,Întreținere curentă drumuri și lucrări de întreținere periodică drumuri‘‘, fără respectarea standardelor și normativelor în vigoare privind calitatea acestora, în consecință în perioada de garanție a lucrărilor executate;

9.000 lei:

Au fost efectuate plăți nelegale reprezentând actualizarea nejustificată a prețului contractului de lucrări de ”Reabilitare fațada imobil Piața Unirii nr.30, Cluj-Napoca”, ca urmare a modificării salariului de bază minim brut pentru domeniul construcțiilor.

Printre măsurile și recomandările formulate de Curtea de Conturi se află:

  • Inventarierea tuturor elementelor patrimoniale aflate în proprietatea entității, date în administrarea Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj RA și analiza modului de înregistrare a acestora în evidența contabilă, potrivit valorii juste și a prevederilor legale;
  • Înregistrarea în evidența contabilă a sumelor reprezentând cofinanțare la proiectul „Sistem de management integrat al deșeurilor în Județul Cluj”, datorate de către unitățile administrativ teritoriale de pe raza județului Cluj, potrivit prevederilor legale în vigoare;
  • Inspectarea lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în perioada de garanție, în vederea identificării tuturor deficiențelor, viciilor ascunse, degradărilor apărute după recepția la terminarea lucrărilor și întreprinderea tuturor demersurilor, potrivit clauzelor contractuale, pentru remedierea acestora de către executanți sau suportarea de către aceștia a costurilor necesare efectuării lucrărilor care se impun în perioada de garanție;
  • Stabilirea întinderii prejudiciului cauzat bugetului județului Cluj, prin actualizarea nejustificată a prețului lucrărilor executate în baza acordurilor cadru de lucrări de întreținere drumuri pe timp de vară, ca urmare a modificării salariului de bază minim brut pentru domeniul construcțiilor;
  • Stabilirea întinderii prejudiciului cauzat bugetului local, prin acceptarea la plată și decontarea unor cantități de lucrări mai mari decât cele efectiv realizate în cadrul tuturor contractelor derulate cu societatea prestatoare și luarea de măsuri pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.