Din oras

Municipalitatea a pus ”în discuție” un PUZ pentru culoarul de mobilitate nord, Pod Oașului-Răsăritului – Pod Ira. Este zona în care Prime Kapital va investi 330 milioane euro, ”după ce s-au luat în considerare planurile autorităților locale de modernizare a drumurilor și infrastructurii orașului”

Planul urbanistic zonal pentru culoarul de mobilitate nord, Pod Oașului-Răsăritului – Pod Ira, a fost publicat spre consultarea publică. Este zona în care, în noiembrie anul trecut, Prime Kapital anunța un nou proiect investiție pe regenerare urbană în Cluj-Napoca în valoare de 330 de milioane de euro, proiect care vizează transformarea unei platforme industriale de 17,1 hectare într-o dezvoltare multifuncțională ce include mai multe tipuri de construcții.

Adică: un centru comercial de aproximativ 75.000 metri pătrați închiriabili, un complex rezidențial cu aproximativ 1.400 de apartamente de înaltă calitate și peste 49.000 metri pătrați de birouri închiriabili, plus zona de spații verzi extinse, spații și piețe publice, care vor conecta zona de birouri și retail cu cartierul rezidențial si vor beneficia de acces auto limitat. Adică pentru riverani. Care riverani, măcar cei din cele 1400 de apartamente au să aibă treabă în oraș pentru chestiuni administrative. Așa că discuțiile lansate de către municipalitatea bociană cu privire la decongestionări de trafic sunt simple povești. PUZ-ul este scos în discuție fix pentru această investiție, nu pentru Cluj-Napoca sau clujeni, chit că dezvoltatorul se laudă că va genera peste 9.000 de locuri de muncă permanente și susținerea unui total de 3.000 de locuri de muncă în industria construcțiilor și va genera contribuții semnificative la bugetul local, estimate la peste 60 milioane de euro în perioada construcției și primii zece ani de la finalizare.

Cică OSĂ avem parte și de posibilitatea creării de asociații sau parteneriate cu administrația locală, pentru a contribui la obiectivele de infrastructură publică planificate în zonă. Astfel, Prime Kapital este pregătit sa contribuie cu un teren cu o suprafață de circa 10.000 mp și să investească suplimentar 10 milioane de euro în infrastructura rutieră anunțată de municipalitate în cadrul proiectului „Culoarul de Mobilitate Nord” și în infrastructura educațională.

Foarte fain. Chiar am fi curioși ce anume s-a negociat, având în vedere faptul că s-a luat decizia investiției de 330 milioane euro, ”după ce s-au luat în considerare planurile autorităților locale de modernizare a drumurilor și infrastructurii orașului”, la care acum vedem că se și contribuie din partea dezvoltatorului.

Și nu, nu suntem împotriva investiției și a transformării mizerabilei zone despre care vorbim, dar ne-ar fi plăcut transparență comunicațională, așa, conform legii și nu poveștile lui Boc de care suntem sătui. De povești, de cărămida cu care OSĂ se bată în piept șamd. Am fi curioși care sunt termenele de execuție și cât ne costă din ”strâmtoratul” buget al Clujului cei 10.000 de mp și cele 330 de milioane de euro investiție! Că nici un prânz nu e pe gratis!

În rest râdem cu lacrimi (și nu e râsul nostru) de cum presa de chitanțier a pus botul la poveștile administrației publice locale. De exemplu: ”Bulevardul va descongestiona axa est-vest a orașului”.

”Cetățenii să-și imagineze că pe acest culoar de nord, pornind de la noul pod Răsăritului, care va fi gata anul viitor, până la podul Ira, practic vom avea un nou bulevard cu patru benzi, care va decongestiona tot ceea ce avem astăzi pe această axă est-vest.

Acest proiect reprezintă un canal alternativ de mobilitate și va contribui la ceea ce înseamnă dezvoltarea și modernizarea Clujului”, declara primarul Emil Boc în vara anului trecut.

Păi ”decongestionarea traficului” a crăpat în congestii multiple la intrarea în Florești unde Boc OSĂ lărgească 2 kilometri de drum. A crăpat în toate lucrările începute și nefinlizate în oraș, va crăpa când se va lucra la ”noul” bulevard. Și o fi fiind gata podul în acest an, dar decongestionare va fi de pe niciunde, către nicăieri.

Deci: POVEȘTI.

De exemplu: cică, în proiect, va fi intergată rețeaua de transport public urban și se va realiza conectarea la circulația feroviară metropolitană.

”Căcare” circulație feroviară metropolitană din moment ce nu există bani și din moment ce CFR cere municipalității să facă pe cheltuiala ei un nou fir de cale ferată?

”În privința trenului metropolitan, vreau să știți că acest tren SE FACE. Există discuții tehnice cu privire la eficientizarea acestuia, să își atingă maximul de potențial, ceea ce înseamnă rapiditate mai mare, intervale mai scurte de circulație, analizăm acum dacă asta ar însemna creerea unui nou fir de cale ferată între Gara Cluj și Apahida. Se poate face și fără acest fir nou, dar atunci nu își atinge eficiența maximă din perspectiva frecvenței și a intervalului orar în care se circulă. (…).

După care noi corelăm avizul final al CFR-ului cu culoarul de nord Gară-Câmpul Pâinii-IRA”, declara Emil Boc în ședința de prezentare a bugetului municipiului Cluj-Napoca pentru 2023.

Adică vindea povești cu pești, ca de obicei.

Cât despre ce intenții au cei de la Prime Kapital în România, puteți viziona materialul de mai la vale.