„După ce o țară întreagă a aflat despre prima stradă DIFERITă din Cluj-Napoca, după ce Emil Boc a prezentat macheta viitoarei străzi Molnar Piuariu, o investiție virtuală cât se poate de inteligentă – vorba aia, cu o stradă diferită se face reclamă – contractul pentru lucrările de proiectare și execuție a fost atribuit aceleiași firme SMART, cu care colaborează de ani buni atât Primăria Cluj-Napoca cât și Consiliul Județean Cluj. Valoarea acestei investiții nu este deloc de neglijat: 1 MILION DE EURO.
Descriere succintă:
„Servicii de proiectare si executie de lucrari pentru: Proiect tehnic(PT), proiect tehnic pentru autorizatia de construire(PAC), proiect de organizare a executiei lucrarilor(PCE), documentatie pentru detaliile de executie(DDE) si a caietelor de sarcini si executia lucrarilor pentru obiectivul de investitii:
Amenajare coridoare pietonale: Strada Molnar Piuariu Cluj-Napoca conform cerintelor caietului de sarcini si a documentatiei aferente.
Valoarea estimata totala este de 4.495.411,17 lei fara TVA, din care: valoarea estimata a serviciilor de proiectare este de 153.000 lei fara TVA, iar valoarea estimata a lucrarilor este de 4.342.411,17 lei fara TVA. Aceasta valoare nu include si cheltuielile aferente capitolului ” diverse si neprevazute „.
Încă din toamna anului trecut, Emil Boc a început să deseneze din promisiuni prima stradă smart din municipiul Cluj-Napoca. Tot atunci aflam cum urmează să arate strada Molnar Piuariu din cartierul Mărăști: se va face un tronson pietonal, vor fi montați stâlpi de iluminat cu wifi, bănci cu încărcătoare USB pentru telefoane, dispozitive de încărcare a trotinetelor electrice, bicicletelor electrice și autoturismelor.
Din păcate, după atâta publicitate, lucrările au fost atribuite aceleiași firme cu care municipalitatea clujeană s-a obișnuit să colaboreze: contractul a fost atribuit, în 20 iunie 2019, către firma Diferit pentru 4,3 milioane lei. După perioada de contestații, Primăria Cluj-Napoca urmează să semneze contractul și să demareze lucrările.
1 milion de euro la prima strigare
După cum știți, Diferit SRL este firma care se angajase să execute lucrările la Centura de Sud Florești. Ulterior, după ce realizarea centurii a avansat tot pe loc, Diferit a solicitat majorarea sumei pentru demararea acestui proiect și a chemat Primăria Florești în instanță.
În 2017, Curtea de Apel Cluj a decis că încredinţarea directă a gestiunii administrării drumurilor către Regia de Administrare a Domenului Public Cluj-Napoca a fost nelegală, iar firma de casă Diferit SRL reușea, după doi ani de luptă în instanţă, să câştige procesul în care a contestat manevra municipalității clujene de a acorda RADP-ului asfaltările din oraş. Astfel, Primăria Cluj-Napoca devenea bună de plată.
De altfel, firma Diferit a reușit performanța de refacere a Podului Traian, cu o intârziere de 6 luni și contra unei sume de peste 6 milioane de lei. Dupa ce licitatia de 6.5 milioane de lei a fost adjudecata societatii Doralex, Diferit a depus contestatie, iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a dispus reevaluarea ofertelor.
CITEȘTE ȘI: Firma de casa Diferit va reface podul Traian, surpat in 2013
De altfel, la sfârșitul lunii mai, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, își făcea publice „emoțiile” în privința modernizării drumurilor județene, precum DJ 172A Ţaga – Habadoc, lucrări ce au fost contestate:
„Problema e să aibă utilaje, am emoții, sincer, pentru că dacă nu au utilaje și oameni, degeaba încep dintr-o parte sau alta, că oamenii nu vor avea ritmul bun. Aceeași problemă pe care o avem cu Napoca o avem și cu firma Kiat. I-am cerut să intervină unde dorește și cum poate, numai să intervină.
La fel și la Țaga, și înspre Habadoc. Sperăm să terminăm. Acolo s-a contestat, am câștigat la Consiliul Național, am obținut câștig de cauză, sper să nu atace societatea Diferit și atunci semnăm contractul și pentru acea bucată„, afirma Alin Tișe.
Prin urmare, nu știm dacă firma smart cu care Primăria a decis să colaboreze pentru realizarea primei străzi DIFERITe din Cluj-Napoca este specializată în construcții rutiere sau în acțiuni deschise în instanță.
Oricum, merită apreciat efortul autorităților locale de a realiza proiecte europene, adică diferite, cu aceleași firme smart, devenite firme de casă.