In vizor

Mirciulică Bravo, în gura Cațavencilor

„Un fel de rahat pansat informativ”. Așa numesc cei de la Cațavencii filmulețul „creat” de clujeanul Mircea Bravo pentru promovarea Primăriei Alba Iulia, proiect finanțat din bani publici. Bani nu puțini: 50 de mii de euro!

„Îl știți pe băiatul ăla de la Cluj, Mircea Bravo, care abuzează de camera video de la telefon și de o doamnă în etate, pe care o prezintă drept bunică-sa? Eh, hai că ați auzit, că omul e chiar haios uneori. Mă rog, mai mult bunică-sa și mai mult pentru ardeleni, că e umorul ăla de calitate, lucrat sub inspirația lui Leana lu’ Costel de pe Someș, care se limitează la două poante găsite prin piață, dar punctează cu limbajul de la țară, forțat ardelenesc.

Ei bine, Mirciulică a dus-o pe bunică-sa tocmai la Alba Iulia, sanchi city-break, unde s-a filmat cu telefonul vreo douăzeci de minute, într-un fel de regie cu pretenții de reportaj live corcit cu stand-up în reluare.

Am rezistat vreo zece minute la bălăria asta de pe YouTube. De fapt, nici nu știu la ce m-am uitat, că totul părea un fel de rahat pansat informativ, în care bunica vorbește natural țărănește, iar Mirciulică pute a impostură lingvistică cu fiecare cuvânt pe care se străduiește să-l țărănească intenționat”, scrie Alexandru Cristorian pe catavencii.ro. Întregul articol poate fi citit aici

Contractul Primăriei Alba Iulia cu vloggerul Mircea Bravo a fost făcut public în martie. Conform actelor, clujeanul considerat de unii haios, a primit rolul de PR-ist care să promoveze proiectele implementate de administrația din orașul Unirii, proiecte finanțate de Uniunea Europeană. Să vedem cum a prezentat situația Primăria Alba Iulia într-un comunicat de presă:

„Cunoscutul vlogger, cunoscut publicului larg sub numele de Mircea Bravo, se va afla în weekend la Alba Iulia, împreună cu echipa sa (din care nu lipsește ”Bunica”), pentru a promova proiectele finanțate de Uniunea Europeană prin politica de coeziune și implementate la nivel local.

Mircea Bravo va participa și la evenimente prilejuite de Festivalul Roman Apulum, începând cu ceremonia oficială de deschidere a festivalului, ce va avea loc sâmbătă, 12 august 2023, de la orele 11:00, pe esplanada Catedralei Romano-Catolice.

Proiectul GROW a început la data de 01.10.2022 și are o durată de 12 luni, fiind implementat de către Municipiul Alba Iulia în parteneriat cu Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI) din cadrul Ministerului Educației Naționale.

Acest program își propune să crească gradul de informare și conștientizare privind beneficiile și rezultatele proiectelor implementate prin fonduri europene, la nivel regional, în toate țările Uniunii Europene.

Prin GROW va fi realizată și o campanie media de impact pe rețelele de social media (YouTube, Facebook, Tik Tok, Instagram), pentru a asigura o vizibilitate națională a proiectului și atingerea obiectivelor propuse.

Prin modul simplu de a comunica și de a ajunge la publicul larg, indiferent de etnie, identitate de gen, vârstă etc, Mircea Bravo va duce mesajul Alba Iuliei unui important public național, fiind așteptate rate mari de audiență și în țările europene cu comunități românești semnificative, contribuind astfel la vizibilitatea internațională a proiectului.

Realizarea acestei campanii media va duce la creșterea gradului de conștientizare a proiectelor implementate de Municipiul Alba Iulia și finanțate de UE prin politica de coeziune la nivel național, evidențiind impactul finanțării nerambursabile asupra dezvoltării locale a orașului și, de asemenea, asupra vieții cetățenilor.”