Anchete

Marturia unui taximetrist despre ilegalitatile de la Aeroportul Cluj: “Sunt mana in mana cu cei care ar trebui sa-i controleze”

Situatia de la Aeroportul Cluj-Napoca privind modul in care isi desfasoara activitatea taximetristii firmei Activ Taxi este readusa in atentia opiniei publice de catre marturia unui clujean. Acesta, sofer de taxi, a avut parte de mai multe experiente nefericite cu reprezentantii firmei de taximetrie Activ Taxi si a afirmat ca activitatea acestora este tolerata chiar de catre angajatii Aeroportului si de catre politistii detasati pe raza institutiei. Din acest motiv o parte a taximetristilor clujeni solicita modificarea standurilor de stationare a taximetrelor astfel incat “monopolul” pe care firma Activ Taxi il are in incinta aeroportului sa dispara, iar clientii sa nu mai fie agasati inca din terminalele de sosiri.

Profesia de taximetrist este din ce in ce mai greu de desfasurat in incinta Aeroportului International Avram Iancu Cluj  de catre majoritatea soferilor de taxi din Cluj-Napoca. Acestia au acuzat in repetate randuri ilegalitatile si tertipurile folosite de catre cei aproximativ 10-12 soferi ai firmei de taximetrie Activ Taxi si modalitatile prin care acestia isi induc in eroare clientii. Modalitatea de lucru al respectivilor este una cat se poate de simpla.

“In momentul in care intram la aeroport luam un tichet. Pe care daca il pierdem platim 330 de lei.  Daca un taximetrist ia decizia sa isi plateasca pe un an de zile abonamentul de stationare in standurile de la aeroport iese cu 7,76 de lei pe zi asa zisa taxa de aeroport care ii va permite sa stea oricat doreste acolo. In cazul acesta sunt cei de la Activ Taxi care numai de treaba asta se ocupa. Pretul curselor il negociaza direct cu clientul”, a declarat Andrei C.

In cadrul Aeroportului Cluj exista mai multe afise care interzic racolarea de catre taximetristi a clientilor in perimetrul aeroportului pentru a nu exista situatii de tocmeala in terminalele de sosiri intre taximetristi si pasageri.

“In cadrul aeroportului exista o hartie pe care scrie foarte clar : Taximetristii nu au voie sa racoleze clientii in perimetrul aeroportului. Acolo exista polititsti care atunci cand vad ca cineva de la Activ merge sa discute cu niste clienti intoarce spatele. L-am atentionat la un momet dat pe acel politist iar acesta m-a spus ca nu a vazut. Nu au nicio treaba tot de la ei am aflat ca sunt angajati de 12 ani. In mod nromal ar trebui sa se mai faca cate o rotatie. Daca noi cumva stam in fata iesirii pe unde vin clientii pe noi ne trimitt in masini. In schimb cu ei fac cerculete, rad, dau mana frumos, se bat pe umeri ”, a afirmat Andrei C. 

Variantele prin care clientii sunt dusi de nas au fost explicate de catre taximetristul clujean. De la negocierea directa a sumei pana la destinatie si pornirea ceasului cu o ora inainte de plecarea in cursa.

“De la clieni am aflat ca soferii respectivi isi pornesc ceasul cu multa inainte. Ei  isi permit sa faca acest lucru pentru ca daca cunosti pe cineva isi permite sa manevreze ceasul poate sa bage cursa de proba. Cursele de proba in momentul in care se efectueaza nu emit bon fiscal, scot bon nefiscal si atunci toata cursa intra pe bon nefiscal. In momentul in care ajung cu clientul la destinatie exista trei modalitati. Prima este ca in momentul in care isi racoleaza clientul ii spune vino ca te duc cu atat pana acolo. Pana la Prefectura de exemplu le ia 50 de lei, o cursa care in mod normal, la restul firmelor de taxi, nu e nici 20 de lei. A doua varianta e cand se urca clientul in masina fara sa discute nimic cu taximetristul se duce si ii cere suma la sfarsit. Si a treia metoda e ca in cazul in care clientul nu vrea sa plateasca cat ii cere taximetristul se apeleaza la plata pe cat arata ceasul insa cum ceasul e pornit din timp se ajunge la sume mult mai mari decat solicitase inainte soferul de taxi”, a declarat Andrei C.

Solutia propusa de catre taximetristi pentru conducerea Aeroportului este ca locurile destinate taximetristilor sa nu ai fie delimitate cu stalpisori astfel incat orice taximetrist sa poata pleca imediat ce clientul i s-a urcat in masina fara a mai fi nevoit sa astepte pana cand masinile de la Activ Taxi, cele care ocupa primele pozitii in stand, sa se ocupe.

“Chestiile acestea nu s-ar intampla daca politisiti de la aeroport si-ar face treaba si le-ar spune la toti acesti ciubucari sa stea in masini. In momentul in care nu le convine ceva la noi, la toate celelalte firme de taximetrie, numai ne trezim cu cate o razie. Pe masinile celor de la Activ Taxi nu exista indicativ, iar ceasurile sunt puse intre scaune cand normal scrie in lege ca trebuie pus la vedere pe bord. Soferii aia de pe cele 11-12 masini aia ne conduc pe noi toti acolo la aeroport. In cadrul aeroportului delimitarea aceea nu ar trebui sa existe. In cazul in care nu ar exista stalpisorii respectivi pentru ca ai voie sa iesi din standuri doar daca nu ai client pentru ca stalpii aceia se scot. Daca ai client nu ai voie sa iesi, e gandit in asa fel incat sa ii favorizeze pe cei de la Activ Taxi pentru ca ei isi permit sa vina inainte cu 2 ore de sosirea curselor si sa stea in fata standului de taxi. Randul acela de stalpisori daca nu ar exista si am putea sa iesim din stand cu siguranta nu ar mai fi interesati sa stea la aeroport. Toti clientii cand ies din terminal se indreapta in stanga pentru ca stiu si vad ca primele 2-3 taximetre sunt in permanenta cei de la Activ Taxi”, a afirmat Andrei C.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *