Afacerea zilei

Laviniu Lazar, povestea regizorului care capteaza emotia pura in documentare de prezentare si filmari aeriene spectaculoase

Veti afla astazi despre regizorul care sta in spatele filmelor de prezentare Heart of Transylvania si Making of Ursus Beer Factory, care continua sa faca furori pe net.

Numele lui Laviniu Lazar este cunoscut prin cercurile impatimitilor de productii video de calitate, filme de prezentare, adevarate povesti despre brand-uri, si filmari aeriene profesioniste. Este pasionat de imagine si preocupat sa capteze in productiile sale esenta, simbolistica subiectului pe care si-l alege si, mai ales, sa transmita emotia, in modul cel mai sincer si empatic cu putinta.

Poate de aceea toate filmele realizate de el au ceva care te atrage irezistibil, care-ti determina reactii si te face sa te implici emotional in poveste.

Laviniu a inceput sa se ocupe de productie video prin 1997. In timp, si-a format o echipa pe care stie ca se poate baza ca treaba sa mearga bine si termenele sa fie respectate. A lucrat la TVR, la Antena 1, apoi a plecat in America pentru 6 ani, dar a pastrat legatura cu cei de acasa. Lucra de acolo pentru clienti din tara. Tehnicile invatate in stagiul american i-au fost de folos la proiectele ulterioare.

Din 2007, a revenit in Romania si s-a implicat in proiecte de anvergura, precum Napoca Rally Academy și, in general, tot ce tine de promovarea Clujului si a simbolurilor orasului de pe Somes, de care este profund atasat.

Documentarul realizat de el pentru URSUS a avut un succes deosebit. Povestea emotionanta a plecarii unui brand definitoriul pentru Cluj a fost raspandita cu fervoare pe internet, nu atat datorita subiectului in sine, care e oarecum banal, cat datorita abordarii pline de emotie si originalitate. Aceasta i-a facut pe oamenii sa empatizeze intr-o asemenea masura incat unii clujeni din diaspora s-au oferit sa il traduca si sa il promoveze si in strainatate.

„In ‘97, cand abia ma apucasem de televiziune. L-am intalnit intamplator pe Tudor Giurgiu și, dintr-un impuls pe care nu mi-l pot explica, i-am vorbit despre viitoarea mea cariera. A zambit ingaduitor. Cativa ani mai tarziu, lucram la o campanie TV, iar unul dintre personaje era tocmai renumitul regizor. A trebuit sa-l contactez si, dupa ce m-am prezentat la telefon, mi-a spus „Stiu cine esti. Am vazut prezentarea Ursus”. Acela a fost un moment de confirmare a faptului ca eforturile mele dadeau roade”, spune Laviniu Lazar.

Laviniu este realizatorul primului film comercial care a fost folosit pentru promovarea Clujului. Pe fonduri exclusiv private, pe parcursul a cateva luni, echipa coordonata de Laviniu a facut un film care devenit viral pe net, Cluj-Napoca: Heart of Transylvania.

Sefa Biroului de Relatii Externe si cu Investitorii din Primarie, Emilia Botezan, a sustinut proiectul si, astfel, filmul lui Laviniu a devenit video-ul de prezentare a Clujului si ruleaza si astazi la evenimentele oficiale.

A urmat apoi Teatrul Viselor, primul documentar modern despre o echipa de fotbal (CFR). Laviniu a finantat din surse proprii proiectul, pentru ca a simtit ca e nevoie de el. Era un moment important pentru Cluj, participarea echipei clujele in Champions League. Documentarul a castigat un Bronze Telly Award, in America.

„Nu ma intereseaza politica, relatiile conflictuale pe care le pot genera unele subiecte. Pe mine ma intereseaza sa-mi fac treaba cat de bine pot. Despre Sala Polivalenta si despre Horia Demian am facut filme de prezentare cu aceeasi dedicatie”, spune cu modestie Laviniu Lazar.

La deschiderea Orange Smart Shop, considerat cel mai modern magazin din lume, filmul de prezentare facut de echipa coordonata de Laviniu a fost foarte apreciat de specialistii din Franta. Clientul ceruse doar un time lapse. Rezultatul a fost, insa, mult peste asteptari.

Iar standardele si asteptarile se ridica tot mai mult, cu fiecare nou film.

Laviniu lucreaza acum impreuna cu echipa la un documentar despre Hagi (care a implinit anul acesta 50 de ani) si modul in care a influentat marele fotbalist vietile romanilor. Filmul va fi prezentat in aceasta toamna.

„De cand m-am intors acasa, in tot ce am facut, am incercat sa adaug o componenta emotionala, ca sa promovez Clujul. Am considerat ca orasul merita promovat mai bine, ca mesajul pe care il am de transmis trebuie sa ajunga la sufletele clujenilor”, marturiseste Laviniu Lazar.

Insa, dincolo de aceste proiecte de suflet, in care Laviniu s-a implicat foarte mult, nevoia de perfectiune a artistului l-a indrumat spre un nou domeniu, mai complicat si mai putin accesibil, dar extrem de spectaculos: filmarile aeriene. Acestea imbina atat aspectele tehnice cat si cele artistice, in scopul transmiterii unui mesaj vizual mai puternic.

Primele filmari de la inaltime cu obiective din Cluj au fost facute de Laviniu pentru documentarul de prezentare a orasului. De atunci, a investit mult in aparatura si in tehnici de filmare care ating standarde foarte inalte, cum nu multi sunt capabili sa ofere.

Prezentarile de orase si de companii se fac, mai nou, in format 4K, de 2 ori mai performant decat full HD. Un exemplu edificator este o filmare pe care Laviniu a facut-o in Emiratele Arabe Unite, pe care o puteti vizualiza aici.

Echipa de specialisti coordonata de Laviniu Lazar este deschisa colaborarii cu agentii economici interesati de filmari si fotografii aeriene de inalta rezolutie.

Dincolo de succesele rasunatoare ale filmelor realizate de el, Laviniu Lazar ramane un om modest, muncitor si pasionat de tot ce face. Ii place sa prezinte lucrurile intr-o lumina pozitiva, pentru ca e convins ca doar perspectiva aceasta poate impinge lucrurile inainte, in directia buna.

Sursa foto-video: Laviniu Lazar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *